Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er 31 år, har født to barn på 6 og 9 år. Føler at jeg etter siste fødsel ikke er blitt normal nedentil igjen-føler en slags tyngdefølelse - at alt liksom tyter ut der nede, det føles som et stort press mot klitoris og området rundt mange ganger - noen ganger mer enn andre ganger. Under mensen før hadde jeg vondt i nedre del av rygg og magen, etter siste fødsel har det flyttet seg til området rundt skjedeåpningen (det føles som det presser på der nede, det lindrer å presse hånden imot...) og rundt sitteknutene. Er plaget med inkontinens og prøver å knipe 3 ganger daglig à 10 rep. Har også vært til urolog for cystoskopi hvor trykk i blæra bl.a ble målt, og jeg fikk konstatert at ingenting var i veien med blæra. Men jeg har da heller aldri trodd at noe var galt her, men jeg tror noe skjedde med muskler/vev i skjeden eller rundt urinveisåpningen under siste fødsel. Jeg har nedsatt følelse i området, og orgasmene mine er ganske redusert etter fødselen. Dessuten er ikke den seksuelle lysten så stor som følge av alt dette som følger med. Føler meg så slapp og livløs nedentil - kan je g opereres? Hvordan kan det påvises at det har skjedd noe med nerver/vev/muskler og finnes det behandling for dette? Følte ikke at denne urologen tok problemet mitt på alvor - følte jeg innbildte meg plagene. Gynekologen jeg går til sier at alt er i orden, at jeg ikke har nedsunken livmor, men den føles ganske nedsunken i perioder. Hva er galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35180-unders%C3%B8kelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Press mot klitoris tyder ikke på nedsunken livmor, da bli det press ned og evt ut av skjeden.. Når gynekologen sier at alt er bra, så nytter det nok ikke med operasjon. Kan du ikke prøve å knipe flittig og se om du kan gjenopptrene muskulaturen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35180-unders%C3%B8kelser/#findComment-135408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...