Gå til innhold

Kviser etter soling

Anbefalte innlegg

Gjest 50år -  kvinne

Jeg er en 50år gammel kvinne, som i hele mitt voksne liv har vært mer eller mindre plaget med kviser. Nå er jeg blitt mye bedre, det dukker bare opp en og annen kvise av og til, men i motsetning til tidligere blir det nå verre etter å ha vært i sola (noe som tidligere hjalp). Det dukker da opp fullt av hvite "bobler" i fjeset. Jeg har prøvd å finne kremer som kan hjelpe på apoteket, men har ikke lyktes. Hva kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351811-kviser-etter-soling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Det er ikke uvanlig med oppbluss av kviser etter soling, selv om mange kan oppleve å bli bedre. Det kan være flere årsaker til forverringen bl a at horrnlaget i huden fortykkes litt slik at det blir tilstopninger av talgkjertlenes utførselsganger , noe som også kan forårsakes av fete solkremer. For å unngå forverringen bør du for det første være forsiktig med å sole deg, bruk gjerne klær med rund hals på overdel uten utringning og solhatt. Av solkremer bør du bruke anerkjente merker med høy faktor og lavt fettinnhold , gjerne gel eller spray. Dersom "kvisene" vedvarer etter ferien , kan det være aktuelt med en tablett kur for å bli bra igjen. Mvh fra Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351811-kviser-etter-soling/#findComment-3010471
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...