35 årig kvinne Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg opplevde å få tyggegummi i håret for snart et halvt år siden.Jeg hadde veldig langt hår på tidspunktet og ville ikke klippe den av da den satt fast ganske høyt i håret av redsel for et synlig hakk der.Jeg dro den derfor ut.Etter å ha sjekket håret hos frisør kunne jeg og frisøren se at det var røket av sånn at en liten hårtust var tilbake der hvor tyggegummien var dratt ut.Da dette så ujevnt ut nappet jeg vekk denne hårtusten i et desperat forsøkt på å jevne ut området,men det ble bare verre.Håret ble merkbart tynnere ved luggen og tinningen hvor tyggegummien ble revet ut.Klippet meg helt kort(maskinklipp hos frisør) for å jevne det ut to måneder etterpå.Håret er fortsatt merkbart tynnere der hvor skaden oppsto.Jeg er svært redd for varig hårtap og varig skade på hårsekkene.Hvor lang tid bruker nappet/lugget hår på å gro ut(hvis det gror ut)? Jeg har aldri skadet håret tidligere .Hadde imidlertid en vellykket blekebehandling av håret for åtte måneder siden uten skade på håret.Kan dette ha bidratt til skaden selv om ingenting skjedde i forbindelse med blekingen(svekkede hårsekker f.eks)? Hadde i forkant av dette latt håret hvile i tre år uten kjemiske behandlinger.Har inntatt masse ølgjær,sink og b-vitamintabletter siden skaden,men ingenting hjelper.Har vært hos hudlege som kunne konstantere at håret ellers var friskt og at det muligens var en verv i luggen som gjorde at det virket tynnere,men jeg har ikke hatt noen verv i luggen tidligere og jeg ser selv og kjenner at området er tynnere og ikke som før.Jeg kjenner mye på området,men håper ikke at det forstyrrer veksten.Dette plager meg veldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/351852-h%C3%A5rtap-etter-skade/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.