Gå til innhold

Gravid og kjønnsvorter.

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hallo Mette.

Jeg er gravid i 6 uke og lurer på en ting. For noen måneder tilbake fikk jeg påvist kjønnsvorter på kjønnsleppene. De behandlet jeg selv med en penslekur og de gikk nesten bort. Nå har jeg oppdaget at de har spredd seg til analåpningen. Hva gjør jeg nå? Jeg har aldri i verden lyst til å ta en slik pensle-runde til, og ihvertfall ikke i endetarmsåpningen. Det var grusomt vondt når jeg brukte den kuren ¨på kjønnsleppene.

Kan jeg istedet få fjernet de med laser eller liknende?

Uff, jeg synes det er noe skikkelig herk!!!

Håper du kan svare meg.

På forhånd takk.

Hilsen Linn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35186-gravid-og-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre viser kjønnsvorter stor tendens til å komme frem under en graviditet og de skal ikke pensles (det er cellegift som kan skade barnet). Som regel behandler man ikke i graviditet, men blir det for voldsomt kan man evt. laserbehandle dem.

Du sier at kjønnsvorter har tendens til å dukke opp under svangerskap. Vil det si at jeg,som hadde problemet for 5-6 år siden også har stor sjans for å få de tilbake under et svangerskap??

Trodde jeg var ferdig med det nå...Bke behandlet og har ikke hatt antydning til vorter etterpå.

Dessverre viser kjønnsvorter stor tendens til å komme frem under en graviditet og de skal ikke pensles (det er cellegift som kan skade barnet). Som regel behandler man ikke i graviditet, men blir det for voldsomt kan man evt. laserbehandle dem.

Hei!

Du sier at kjønnsvorter har stor tendens til å komme under et svangerskap. Vil det si at jeg har god sjans til å få tilbake disse,dersom jeg blir gravid,og hadde problemet for 5-6 år siden??

Ble behandlet og har ikke hatt tegn til vorter etter dette.

Hadde håpet å være ferdig med dette...

Takknemlig for svar!

Mette Moen, Gynekolog

Du sier at kjønnsvorter har tendens til å dukke opp under svangerskap. Vil det si at jeg,som hadde problemet for 5-6 år siden også har stor sjans for å få de tilbake under et svangerskap??

Trodde jeg var ferdig med det nå...Bke behandlet og har ikke hatt antydning til vorter etterpå.

Jeg uttrykte meg kanskje noe upresist. Hvis man har kjønnsvorter under graviditet og får behandling, så dukker de ofte opp senere i graviditeten. Gamle vorter behøver ikke å komme igjen. Var det mer klart?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...