Gå til innhold

Hva gjør dere på lørdager?

Anbefalte innlegg

Hvis han _hater_ det, så synes jeg faktisk det er for mye forlangt... Hvorfor ikke få med ei venninne for disse timene, ei med samme interesse?

For oss ville det vært ren tortur å måtte gjøre det dere gjør, så derfor gjør vi det ikke. :-) Vi tilbringer lørdager med ulike gjøremål hjemme (klesvask, skruing/snekring/pussing av ymse) hvis vi ikke på denne årstida er på fjelltur. Også trener vi, og lager god mat.

Bytur er det definitivt ikke, selv om vi i grunnen begge godt liker å være på kafè med avis. :-)

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

7

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

6

• Onsdag1365380628

5

Antar at dere ikke har barn?

Her går lørdagen med til litt hysterisk vasking om jeg ikke har vært flink fredag kveld, og turer / sosiale sammenkomster med barna. Deretter kveldskos av ymse slag.

Rett skal være rett; jeg mangler shopping- og cafegener. Handler kun når det er presserende (unntatt kolonial), og syns det er hyggeligere med en kaffe privat. Befinner meg nok i en utdøende rase :-)

Amen!

Jeg hater å handle så mye at jeg ikke gidder å gå i matbutikken en gang. Handler en gang i uka og får det kjørt hjem. Skal jeg ut av huset så vil jeg heller gjøre noe som faktisk er interessant/hyggelig.

Men jeg kan godt tilbringe lange stunder på kafè med bestevenninnen min. Ingen andre jeg gidder det med, da :)

Hvis mannen min hadde krevd at jeg skulle bli med på båtutstyrsbutikken hver lørdag, for så å sitter å drikke kaffe på Båtforeninga, hadde jeg blitt dritsur.

Shopping i byen klarer jeg utmerket på egen hånd, mens han er hjemme å passer barna, vasker gulv og lager middag til jeg kommer hjem sliiiiten etter handlinga :-) *hehe*

ShitDiddelyDo

Min mann mener han har trukket lykkeloddet her livet, og trekker stadig frem mitt manglende shopping- og butikkgen som min største fordel. Og han påstår at han får misunnelige tilbakemeldinger.

;-)

Det vil jeg tro han får!

Mangelen på shoppinggen er noe av det første jeg ser etter hos en kvinne.

Det andre jeg ser etter - men det begynte jeg først å se etter etter at jeg hadde brent meg - er mangelen på dra-kjæresten-med-på-tur-i-alt-slags-vær-genet.

Denne er nesten like ille som shoppinggenet.

Gjest luftslott

Min samboer hater også shopping, han mistrives på kjøpesentre med mye folk. Derfor syns jeg det er unødvendig å utsettte ham for det! Jeg kan gjøre unna det selv eller ta med meg ei venninne. Innimellom er det noe han selv trenger, da spør han alltid om jeg vil bli med. Så tar vi en tur innom Clas Ohlsson eller Biltema en ukedag, ser på nyheter på Platekompaniet, noen ganger tar vi oss en kaffe et sted. Det blir koselig stunder uten mas, jeg kan slappe av og vite at han er der fordi han selv vil. Så enkelt er det... men så er vi også frivillig barnløse og har bare oss selv å planlegge for:-)

Det vil jeg tro han får!

Mangelen på shoppinggen er noe av det første jeg ser etter hos en kvinne.

Det andre jeg ser etter - men det begynte jeg først å se etter etter at jeg hadde brent meg - er mangelen på dra-kjæresten-med-på-tur-i-alt-slags-vær-genet.

Denne er nesten like ille som shoppinggenet.

He-he, du er ikke helt på "Bill.mrk. Tur i skog og mark", altså?

;-)

Annonse

ShitDiddelyDo

He-he, du er ikke helt på "Bill.mrk. Tur i skog og mark", altså?

;-)

Joda, jeg liker meg i skog og mark. Mer og mer, faktisk. Men det er noe helt annet. Dette var en kvinne som måtte ha dagens gåtur - uansett vær. Jeg forsto det ikke i starten, og ble med på galskapen. Vi møttes forresten på vinteren, så det var langt fra varmegrader der vi tusla rundt diverse vann i 10 kuldegrader og stiv kuling.

Hun kunne ikke fatte at ingen av mine venner "gikk tur". Alle hennes "gikk tur".

Huff. Jaja. galskap.

Men jeg kom meg ut av det før jeg frøs ihjel. :)

Vi drar alltid til byen på lørdag hele familien. Da går vi enten på et senter eller i byens gater og kikker litt i butikker og handler det som vi trenger i familien av forskjellige ting.

Etterpå tar vi en tur på kafe og spiser god mat/kake og drikke.

Det som jeg passer på er at det ikke bare blir klesbutikker som vi oppsøker hvis det er jeg som skal kjøpe klær til meg selv. Da foretrekker jeg å ta en tur på ettermiddagen i hverdagen og bruke den tiden som jeg trenger til å prøve div. klær og sko. Det er viktig å gå i gutte butikker også når hele familien går samlet. Da blir far fornøyd. Har vi med en lekebutikk eller to til ungene så er det ikke mer som skal til for at alle drar hjem med et smil om munnen etterat lørdagsgodteriet er handlet!

i og med at vu styrter tidlig ut av huset de andre dagene, er det deilig å sløve hjemme det meste av lørdagen. Som regel drar vi ut en tur for å handle, men det er sjelden vi går rundt i byen eller setter oss på kafé på en lørdag.

I dag hadde vi frokost i 9.30 tida, og deretter ringte jeg til en nabofamilie og spurte om de ville komme bort til oss. De kom i 11 tida, og ble et par timer. Vi voksne pratet og ungene lekte - og vi hadde kaffe og is. Før de kom støvsuget jeg og hengte ut tøy.

Etterpå dro mannen for å vakse bilene, jeg for å handle mat, og deretter laget jeg middag, og vi fikk en annen vennefamilie på besøk klokka 16. De ble til 20.

Etterpå holdt jeg på i hagen med gressklipp, luking og ordning, deretter tok jeg inn tøyet og brettet det, og koste litt med ungene før jeg puttet jentene i seng.

Nå skal nabogutten overnatte her, og guttene sitter på kjøkkenet og småprater og tuller :-)

Så i dag har vi vært supersosiale, det er ikke alltid lørdagene er slik - men det er altså sjelden vi drar til byen.

Jeg skjønner ham godt jeg. :o)

Nå for tiden tilbringer vi stort sett hver helg på hytta vi holder på å bygge. :o) Å tilbringe lørdagene på kjøpesenstra, i byen og på kafe er ikke min oppfatning av en avslappende lørdag nei. :o)

Men det er jo bra vi er forskjellige da!

Joda, jeg liker meg i skog og mark. Mer og mer, faktisk. Men det er noe helt annet. Dette var en kvinne som måtte ha dagens gåtur - uansett vær. Jeg forsto det ikke i starten, og ble med på galskapen. Vi møttes forresten på vinteren, så det var langt fra varmegrader der vi tusla rundt diverse vann i 10 kuldegrader og stiv kuling.

Hun kunne ikke fatte at ingen av mine venner "gikk tur". Alle hennes "gikk tur".

Huff. Jaja. galskap.

Men jeg kom meg ut av det før jeg frøs ihjel. :)

Døh, det finnes ikke dårlig vær, vett*u, bare dårlige klær! :-)

(Men det der hadde ikke jeg vært med på heller. Hva er egentlig galt med heftig sex foran peisen når det blåser stiv kuling utendørs????)

;-)

ShitDiddelyDo

Døh, det finnes ikke dårlig vær, vett*u, bare dårlige klær! :-)

(Men det der hadde ikke jeg vært med på heller. Hva er egentlig galt med heftig sex foran peisen når det blåser stiv kuling utendørs????)

;-)

''Men det der hadde ikke jeg vært med på heller. Hva er egentlig galt med heftig sex foran peisen når det blåser stiv kuling utendørs????''

Med akkurat denne jenta er jeg veldig usikker på forskjellen.

Uansett orker man ikke sex når kølla er stiv. Ikke pga kåthet, men kulde.

''Men det der hadde ikke jeg vært med på heller. Hva er egentlig galt med heftig sex foran peisen når det blåser stiv kuling utendørs????''

Med akkurat denne jenta er jeg veldig usikker på forskjellen.

Uansett orker man ikke sex når kølla er stiv. Ikke pga kåthet, men kulde.

Nei-nei-nei, man må ha det varmt inne, og nyte at det er kaldt ute! :-)

Uansett, den jenta var det vel best at bare fikk gå. Flere fisk i havet osv. Dessuten er vel ikke du gamle karen enda heller, så noen panikk snakker vi ikke om.

;-)

Annonse

ShitDiddelyDo

Uansett, den jenta var det vel best at bare fikk gå. Flere fisk i havet osv. Dessuten er vel ikke du gamle karen enda heller, så noen panikk snakker vi ikke om.

;-)

Har aldri opplevd panikk på det området, nei. ;)

Gjest Elextra

Lørdag formiddag er en utrolig herlig tid i uka, og jeg synes det er uhørt å forvente at partneren skal bli med på noe bare du liker hver eneste gang.

Turene du nevner høres ut som en typisk jentegreie, som få ville forvente å få med sin kjære på, i hvertfall hver helg. Du har kanskje lagt merke til hvor mange jenter det egentlig er på kafeene på dette tidspunkt?

Her synes jeg altså du skal gi deg, alternativt at du finner et minste felles multiplum; noe som kunne interessere dere begge. At du gir deg på dette, betyr selvfølgelig ikke at du nødvendigvis holder deg hjemme.

Må si jeg forundres litt over unge par som synes man bør være sammen hele tiden og like akkurat det samme! Tror ikke nødvendigvis det er så gunstig, selv om felles interesser også er greitt.

Vi har barn, så slike turer som du nevner er nærmest en saga blott. Før vi fikk barn hadde jeg slike turer ganske ofte, men langt fra hver lørdag, og sjelden med min kjære.

Vi drar alltid til byen på lørdag hele familien. Da går vi enten på et senter eller i byens gater og kikker litt i butikker og handler det som vi trenger i familien av forskjellige ting.

Etterpå tar vi en tur på kafe og spiser god mat/kake og drikke.

Det som jeg passer på er at det ikke bare blir klesbutikker som vi oppsøker hvis det er jeg som skal kjøpe klær til meg selv. Da foretrekker jeg å ta en tur på ettermiddagen i hverdagen og bruke den tiden som jeg trenger til å prøve div. klær og sko. Det er viktig å gå i gutte butikker også når hele familien går samlet. Da blir far fornøyd. Har vi med en lekebutikk eller to til ungene så er det ikke mer som skal til for at alle drar hjem med et smil om munnen etterat lørdagsgodteriet er handlet!

Høres koselig ut, men trenger dere virkelig å handle noe hver uke? Ser bort fra kolonialvarer, selvfølgelig.

Mangler som sagt shoppinggenet, og kan ikke forestille meg at vi trenger å kjøpe ett eller annet hver uke.

Dette er ingen kritikk, kun pur nysgjerrighet :-)

Jeg går helst ikke i matbutikk på lørdag engang - men som regel må man jo det,- men under ingen omstendigheter drar vi til byen/kjøpesenter i helgen uten at det er tvingende nødvendig...

Vi er heldigvis enige om at det ikke er et sted man hygger seg ;)

Synes at mannen din skulle få lov å slippe,- hvilken glede har du av å ha ham med når ikke han egentlig har lyst?

;-)

Jeg tror SDD har generelt hatt mer panikk når han har vært i faste, ordnede forhold enn når han er utenfor. Kan ikke se for meg at det vil forandre seg voldsomt med alderen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...