Gå til innhold

Hva gjør dere på lørdager?

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628

Høres koselig ut, men trenger dere virkelig å handle noe hver uke? Ser bort fra kolonialvarer, selvfølgelig.

Mangler som sagt shoppinggenet, og kan ikke forestille meg at vi trenger å kjøpe ett eller annet hver uke.

Dette er ingen kritikk, kun pur nysgjerrighet :-)

''Høres koselig ut, men trenger dere virkelig å handle noe hver uke? ''

Nå handler vi ikke hver gang da. Noe småtterier stort sett. Det er ikke slik at jeg tråler alle klesbutikkene med gubben på slep. Vi kikker litt rundt og drikker kaffe etterpå.

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

7

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

6

• Onsdag1365380628

5

Onsdag1365380628

Jeg går helst ikke i matbutikk på lørdag engang - men som regel må man jo det,- men under ingen omstendigheter drar vi til byen/kjøpesenter i helgen uten at det er tvingende nødvendig...

Vi er heldigvis enige om at det ikke er et sted man hygger seg ;)

Synes at mannen din skulle få lov å slippe,- hvilken glede har du av å ha ham med når ikke han egentlig har lyst?

''Synes at mannen din skulle få lov å slippe,- hvilken glede har du av å ha ham med når ikke han egentlig har lyst?''

Jeg syns det er koselig å sulle litt rundt i butikkene sammen med mannen min rett og slett.

Onsdag1365380628

Kan dere ikke lage en avtale om at han blir med f.eks. 1 lørdag i måneden da?

Jeg tror jeg hadde fått hetta om jeg måtte gjøre noe jeg ikke likte hver lørdag. Han gruer seg jo kanskje til dette hele uka.

''Han gruer seg jo kanskje til dette hele uka''

Hehe, ja kanskje det er slik det er? Det har jeg sannelig ikke tenkt på....

Gjest Elextra

Jeg går helst ikke i matbutikk på lørdag engang - men som regel må man jo det,- men under ingen omstendigheter drar vi til byen/kjøpesenter i helgen uten at det er tvingende nødvendig...

Synes at mannen din skulle få lov å slippe,- hvilken glede har du av å ha ham med når ikke han egentlig har lyst?

''Jeg går helst ikke i matbutikk på lørdag engang - men som regel må man jo det,- men under ingen omstendigheter drar vi til byen/kjøpesenter i helgen uten at det er tvingende nødvendig...

Vi er heldigvis enige om at det ikke er et sted man hygger seg ;)''

Hehe, samme her! Dvs., likte det da jeg var singel, og til en viss grad også etter at vi ble par (men da stort sett alene eller med venninner), men nå er det temmelig fjernt, og jeg forsøker å unngå slikt i helgene :-).

Å "surre rundt" med min kjære i museer, butikker og kaféer er noe jeg eventuelt gjør litt av om vi _mot formodning_ skulle befinne oss i utlandet uten barn (sjelden - husker knapt sist).

''Høres koselig ut, men trenger dere virkelig å handle noe hver uke? ''

Nå handler vi ikke hver gang da. Noe småtterier stort sett. Det er ikke slik at jeg tråler alle klesbutikkene med gubben på slep. Vi kikker litt rundt og drikker kaffe etterpå.

Så ikke før nå at jeg har forvilla meg inn på Samlivsforumet...

Drister meg likevel til å spørre av rein nysgjerrighet:

''Nå handler vi ikke hver gang da. Noe småtterier stort sett.''

Trenger dere småtterier så ofte? Syns jeg drukner i dem, jeg!

''Det er ikke slik at jeg tråler alle klesbutikkene med gubben på slep. Vi kikker litt rundt og drikker kaffe etterpå.''

Hva er vitsen med å kikke litt rundt om man ikke trenger noe? Ser det med inspirasjon ift interiør, f.eks, og kaffe er godt - men å bruke tid på det??!

Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå :-)

Gjest drvalley

Ja, det er alt for mye forlangt. For de fleste menn og for mange fornuftige damer er shopping og den slags aktivitet du beskriver totalt meningsløs bruk av tid. Ideologisk er det også i strid med manges overbevisning. Shoping uten at en egentlig har bruk fo rnye varer er inkarnasjonen på det meningsløse forbruk.

Lørdag er dagen for tur i fjell, skog og mark, for trim og fysisk fostring og for hjemmekos eller sosialt samvær.

Annonse

Jeg tror SDD har generelt hatt mer panikk når han har vært i faste, ordnede forhold enn når han er utenfor. Kan ikke se for meg at det vil forandre seg voldsomt med alderen :)

He-he, da har han enten ikke møtt den rette, eller så har han det som personlighet. :-)

Gjest Ulvinnen

Så ikke før nå at jeg har forvilla meg inn på Samlivsforumet...

Drister meg likevel til å spørre av rein nysgjerrighet:

''Nå handler vi ikke hver gang da. Noe småtterier stort sett.''

Trenger dere småtterier så ofte? Syns jeg drukner i dem, jeg!

''Det er ikke slik at jeg tråler alle klesbutikkene med gubben på slep. Vi kikker litt rundt og drikker kaffe etterpå.''

Hva er vitsen med å kikke litt rundt om man ikke trenger noe? Ser det med inspirasjon ift interiør, f.eks, og kaffe er godt - men å bruke tid på det??!

Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå :-)

''Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå :-)''

Tror ikke du er så atypisk. Vi er mange som ikke er så glade i å handle, men siden myten tilsier at alle kvinner skal elske det, er det noe som ikke ropes høyt om.

Utfører ærender vi ikke rekker i løpet av uka, som f.eks byggevarehus eller elektrobutikker dersom vi trenger slike ting. vi reiser gjerne flere steder og sammenligenr priser og kvalitet.

Veldig ofte går helgene med til håndballcuper rundt på Østlandet og da blir det stort sett å være inne i hallene.

Gjest Ulvinnen

Jeg tror SDD har generelt hatt mer panikk når han har vært i faste, ordnede forhold enn når han er utenfor. Kan ikke se for meg at det vil forandre seg voldsomt med alderen :)

Enig. SDD er blitt så voksen nå at han neppe forandrer seg. Han er et eksempel på "Den evige ungkar". Mange single er nettopp det fordi de trives best på den måten, på samme måte som at mange par er frivillig barnløse.

Samme her - kunne ikke tenke meg å bruke lørdag etter lørdag på shopping!

Annonse

Lørdag formiddag er en utrolig herlig tid i uka, og jeg synes det er uhørt å forvente at partneren skal bli med på noe bare du liker hver eneste gang.

Turene du nevner høres ut som en typisk jentegreie, som få ville forvente å få med sin kjære på, i hvertfall hver helg. Du har kanskje lagt merke til hvor mange jenter det egentlig er på kafeene på dette tidspunkt?

Her synes jeg altså du skal gi deg, alternativt at du finner et minste felles multiplum; noe som kunne interessere dere begge. At du gir deg på dette, betyr selvfølgelig ikke at du nødvendigvis holder deg hjemme.

Må si jeg forundres litt over unge par som synes man bør være sammen hele tiden og like akkurat det samme! Tror ikke nødvendigvis det er så gunstig, selv om felles interesser også er greitt.

Vi har barn, så slike turer som du nevner er nærmest en saga blott. Før vi fikk barn hadde jeg slike turer ganske ofte, men langt fra hver lørdag, og sjelden med min kjære.

Tiltredes! (Bortsett fra at jeg ikke var så keen på slike turer før jeg fikk barn heller..*S*)

Hvis mannen min hadde krevd at jeg skulle bli med på båtutstyrsbutikken hver lørdag, for så å sitter å drikke kaffe på Båtforeninga, hadde jeg blitt dritsur.

Shopping i byen klarer jeg utmerket på egen hånd, mens han er hjemme å passer barna, vasker gulv og lager middag til jeg kommer hjem sliiiiten etter handlinga :-) *hehe*

''Hvis mannen min hadde krevd at jeg skulle bli med på båtutstyrsbutikken hver lørdag, for så å sitter å drikke kaffe på Båtforeninga, hadde jeg blitt dritsur.''

*fnis*

Samme her - kunne ikke tenke meg å bruke lørdag etter lørdag på shopping!

Samme her. Kloke av skade saster vi i alle fall ikke på å kjøpe ting til hus og hage på lørdager. Betjeningen er sjelden over 16 år, om man skulle trenge hjelp. Du kjøper ikke vaskemaskin eller kamera av noen som åpenbart ikke har peiling.

Samme her. Kloke av skade saster vi i alle fall ikke på å kjøpe ting til hus og hage på lørdager. Betjeningen er sjelden over 16 år, om man skulle trenge hjelp. Du kjøper ikke vaskemaskin eller kamera av noen som åpenbart ikke har peiling.

Godt poeng!

''Synes at mannen din skulle få lov å slippe,- hvilken glede har du av å ha ham med når ikke han egentlig har lyst?''

Jeg syns det er koselig å sulle litt rundt i butikkene sammen med mannen min rett og slett.

''Jeg syns det er koselig å sulle litt rundt i butikkene sammen med mannen min rett og slett.''

Jeg ser den, og hvis mannen din hadde syntes det samme så hadde det jo vært en veldig koselig lørdagsaktivitet. Men så lenge han overhodet ikke finner noen glede i dette, ser jeg ikke noe poeng i å "tvinge" ham med. Den verste følelsen jeg har i samlivet, er når jeg føler at mannen er med på noe han absolutt ikke ønsker, eller trives med...

Godt poeng!

Ja for hvis det skal være noen vits i å dra med gubben i butikker, er det som oftest slike ting innkjøpene dreier seg om. Se på klær gjør jeg helst alene uansett. Og det er så sabla fullt i butikkene på lørdager at det er umulig å få prøvd noe. Jeg vedig glad i å gå i klesbutikker på fredag kveld en time før stengetid. Da er det som regel lite folk.

Gjest sjøstjerna

''Jeg syns det er koselig å sulle litt rundt i butikkene sammen med mannen min rett og slett.''

Jeg ser den, og hvis mannen din hadde syntes det samme så hadde det jo vært en veldig koselig lørdagsaktivitet. Men så lenge han overhodet ikke finner noen glede i dette, ser jeg ikke noe poeng i å "tvinge" ham med. Den verste følelsen jeg har i samlivet, er når jeg føler at mannen er med på noe han absolutt ikke ønsker, eller trives med...

''Men så lenge han overhodet ikke finner noen glede i dette, ser jeg ikke noe poeng i å "tvinge" ham med. ''

Jepp.

Blir jo som å tvinge han til sex uten at han ville det. Eller motsatt- han han tvinger deg. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...