Gå til innhold

Hva gjør dere på lørdager?

Anbefalte innlegg

''Men så lenge han overhodet ikke finner noen glede i dette, ser jeg ikke noe poeng i å "tvinge" ham med. ''

Jepp.

Blir jo som å tvinge han til sex uten at han ville det. Eller motsatt- han han tvinger deg. ;-)

''- han han tvinger deg. ;-)''

Og da hadde det blitt ramaskrik da! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

7

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

6

• Onsdag1365380628

5

''Synes at mannen din skulle få lov å slippe,- hvilken glede har du av å ha ham med når ikke han egentlig har lyst?''

Jeg syns det er koselig å sulle litt rundt i butikkene sammen med mannen min rett og slett.

Jeg synes også det er koselig, men vi suller hver for oss. Jeg i klesbutikker og bokhandler, han ser på musikk, filmer og alt som har ledning. Så ringes vi for å finne hverandre og dra hjem.

Det hender også at man blir med meg i klesbutikker og er pakkesel, men jeg ser at han ikke trives og er mest opptatt av telefonen sin.

''Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå :-)''

Tror ikke du er så atypisk. Vi er mange som ikke er så glade i å handle, men siden myten tilsier at alle kvinner skal elske det, er det noe som ikke ropes høyt om.

Betryggende lesning - av mange årsaker ;-)

Ja for hvis det skal være noen vits i å dra med gubben i butikker, er det som oftest slike ting innkjøpene dreier seg om. Se på klær gjør jeg helst alene uansett. Og det er så sabla fullt i butikkene på lørdager at det er umulig å få prøvd noe. Jeg vedig glad i å gå i klesbutikker på fredag kveld en time før stengetid. Da er det som regel lite folk.

Ja, jeg vil også helst se på klær uten følge, og lørdager er bare masete. Nå for tiden er jo mange butikker åpne lenge, og jeg synes det er mye deiligere å gå utenom "rushet".

Jeg synes også det er koselig, men vi suller hver for oss. Jeg i klesbutikker og bokhandler, han ser på musikk, filmer og alt som har ledning. Så ringes vi for å finne hverandre og dra hjem.

Det hender også at man blir med meg i klesbutikker og er pakkesel, men jeg ser at han ikke trives og er mest opptatt av telefonen sin.

''..vi suller hver for oss. ..... Så ringes vi for å finne hverandre og dra hjem.''

Samme her - dvs de gangene vi drar samtidig på shopping (skjer oftest bare på ferie). Vi kalte det i sin tid "Mulder & Scully-varianten", da de jo stadig vekk ringte hverandre med hver sin mobiltelefon...;-) Dog ikke på shopping!

Annonse

Gjest segunda

Jeg har en venninne som har tre barn og ble skilt da det minste var et eller to år. I alle år tok hun med seg minsten hver eneste lørdag og vandret rundt i et eller annet kjøpesenter. De eneste reisene hun foretok seg var en tur frem og tilbake med danskebåten en til to ganger i året og så til hjemstedet om sommeren for å besøke sin gamle far. Slik var livet trygt og "godt".

Jeg ga opp å ha kontakt med henne for en del år tilbake. Nå er barna voksne alle sammen og hun er bestemor til to. Jeg vet ikke om hun vandrer alene på kjøpesentrene eller om familien er sammen med henne.

Jeg hadde problemer med å forstå henne. Det var lite kos for meg å ta med barna på handleturer og i tidlig ungdomstida da de var for unge til å ta ansvar for egen handling var det et mareritt.

Jeg koser meg egentlig mest med å dra alene på handleturer, men har aldri gjort det hver lørdag. Jeg handler en god del i utlandet. Jeg koser meg med å gå på utstillinger, museum og da gjerne kafe eller restaurant etterpå. Det gjør jeg enten alene eller sammen med venninner. Aldri sammen med min eksmann i hvert fall. Hadde en venn i New York som var kunstner og vi ble kjent på en kunstutstilling. Vi gikk sammen på utstillinger og museum, men aldri i butikker;-)

Det kan da umulig være særlig bra å presse partneren til å trave rundt på kjøpesentre hver helg når han egentlig ikke liker det. Jeg kan forstå det hvis det er snakk om noe spesielt som skal kjøpes inn, men ikke hvis det er snakk om "kosetur". Lørdag er den verste dagen i uka å befinne seg på et senter. Vanvittig mye folk, trengsel og mas. Jeg hadde virkelig satt meg på bakbena hvis partneren min insisterte på å gjøre kjøpesenterrunde til et fast innslag på lørdagsformiddagen. Huff, så slitsomt!:/

Nei, her synes jeg det er du som skal gi deg. Gå selv hvis det er veldig viktig å få tatt runden, eller med en venninne, og la partneren få gjøre noe han synes er meningsfullt å bruke dyrebar helgetid på.

Gjest sjøstjerna

Jeg synes det er alt for mye forlangt, og synes det har vært skikklig egoistisk av deg å presse han med deg hver lørdag.

Ja, jeg er enig her.

Tvinge den andre til aktiviteter h*n ikke vil, fører sjelden noe godt med seg.

Jeg synes absolutt at man kan og bør jenke seg litt etter hverandres interesser og bli med på ting som man egentlig ikke er så veldig glad i.

Men hver eneste lørdag synes jeg blir i overkant. Jeg synes du kan ta den runden alene minst halvparten av lørdagene hvis den betyr mye for deg - og at han da ikke skal sette seg imot at du tar den.

Så kan han være med deg f.eks. en lørdag i måneden, spesielt de gangene dere skal et eller annet som det er viktig at han tar del i - f.eks. noe som skal handles til ham selv, gaver dere skal gi sammen, osv.

Vi drar sjelden ut sammen på lørdager hvis det ikke er noe stort fellesinnkjøp på gang - av typen møbler eller annet vi må være sammen om å velge.

Høres koselig ut, men trenger dere virkelig å handle noe hver uke? Ser bort fra kolonialvarer, selvfølgelig.

Mangler som sagt shoppinggenet, og kan ikke forestille meg at vi trenger å kjøpe ett eller annet hver uke.

Dette er ingen kritikk, kun pur nysgjerrighet :-)

Mannen er handyman og trenger stadig nye skruer og muttere osv.

Med mange unger så er det stadig noen som trenger nytt tøy for sesongen, nye støvler, nye støvletter og sannelig så var det hull i så mange sokker fra ifjor at vi må til innkjøp av nytt der også..alt kan ikke gå i arv pga. hull eller slitasje. Store unger sliter klær mer enn små babyer. Dessuten kan ikke gutt arve jenteklær osv. Så ja, vi har stadig noe vi må handle inn til oss selv og huset.

For øyeblikket går det i nye penaler, bokpapir ( som vi måtte kjøpe i to omganger fordi eldstemann fikk så mange bøker dette skoleåret at vi hadde kjøpt for lite. Dessuten oppdages det at viskelær er forsvunnet etter sommer osv. osv. jeg kan ramse opp i det uendelige. De eldste ungene har lyst til å være med å bestemme selv når innkjøp gjøres, det holder ikke lenger at mamma bestemmer alt .

Mannen er handyman og trenger stadig nye skruer og muttere osv.

Med mange unger så er det stadig noen som trenger nytt tøy for sesongen, nye støvler, nye støvletter og sannelig så var det hull i så mange sokker fra ifjor at vi må til innkjøp av nytt der også..alt kan ikke gå i arv pga. hull eller slitasje. Store unger sliter klær mer enn små babyer. Dessuten kan ikke gutt arve jenteklær osv. Så ja, vi har stadig noe vi må handle inn til oss selv og huset.

For øyeblikket går det i nye penaler, bokpapir ( som vi måtte kjøpe i to omganger fordi eldstemann fikk så mange bøker dette skoleåret at vi hadde kjøpt for lite. Dessuten oppdages det at viskelær er forsvunnet etter sommer osv. osv. jeg kan ramse opp i det uendelige. De eldste ungene har lyst til å være med å bestemme selv når innkjøp gjøres, det holder ikke lenger at mamma bestemmer alt .

Må bare legge til her at selv om det virker som om vi bare shopper på lørdagene og ikke er ute i "skauen", så har vi hele uken på oss å bruke tid ute på tur. Vi bor slik at vi ikke har særlig reisevei i tid som går vekk når vi er på jobb , slik at vi kan spise fort hjemme og stikke ut i naturen og kose oss, eller vi tar maten med oss på piknic i sommer halvåret.

Det blir automatisk vanskeligere når en familie har lang reisevei og bor midt i en storby uten store muligheter til å gå rett ut i naturen i full fart et par timer uten at det krever stor planlegging og lang biltur.

Da skjønner jeg at helgene sees som svært verdifulle med å tilbringe tid sammen på en annen måte.

Annonse

Så ikke før nå at jeg har forvilla meg inn på Samlivsforumet...

Drister meg likevel til å spørre av rein nysgjerrighet:

''Nå handler vi ikke hver gang da. Noe småtterier stort sett.''

Trenger dere småtterier så ofte? Syns jeg drukner i dem, jeg!

''Det er ikke slik at jeg tråler alle klesbutikkene med gubben på slep. Vi kikker litt rundt og drikker kaffe etterpå.''

Hva er vitsen med å kikke litt rundt om man ikke trenger noe? Ser det med inspirasjon ift interiør, f.eks, og kaffe er godt - men å bruke tid på det??!

Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå :-)

''Hva er vitsen med å kikke litt rundt om man ikke trenger noe? Ser det med inspirasjon ift interiør, f.eks, og kaffe er godt - men å bruke tid på det??!

Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå ''

Jeg er helt på linje med deg, i hvert fall. Kan ikke forstå gleden i det hele tatt med å dingle rundt i butikker uten at jeg er ute etter noe helt konkret. Sånt suger livsgnisten ut av meg.

Gjest Tatjana

''Hva er vitsen med å kikke litt rundt om man ikke trenger noe? Ser det med inspirasjon ift interiør, f.eks, og kaffe er godt - men å bruke tid på det??!

Er som sagt sikkert atypisk, og ute etter å forstå ''

Jeg er helt på linje med deg, i hvert fall. Kan ikke forstå gleden i det hele tatt med å dingle rundt i butikker uten at jeg er ute etter noe helt konkret. Sånt suger livsgnisten ut av meg.

Det var en glimrende beskrivelse, Mrs Wallace!

:-)

Hva jobber dere med ellers i uka?

Har han kanskje en litt slitsom og krevende jobb hvor han farter mye rundt ? Mens du kanskje har en roligere hverdag?

Det kan isåfall være årsaken til at han foretrekker å holde seg i ro hjemme i helgene, mens du har større behov for å komme deg ut og oppleve noe.

Dessuten har det nok litt med interesser å gjøre.

Å shoppe og gå på cafe er kanskje ikke "hans greie" og han føler ikke den samme gleden ved dette som du gjør.

La oss si at han elsket f.eks fisketurer i skog og mark, og forventet at du skulle være med ham på skogstur hver lørdag?

Hvis du ikke delte samme interessen, men ble med for "hans skyld" så ville nok også du gå lei temmelig fort å gitt uttrykk for dette.

Jeg synes derfor det er altfor mye forlangt av deg at han skal bli med til byen hver lørdag.

Dra alene, eller sammen med venninner. For det blir jo ikke noe hyggelig for deg heller, når du "drasser på" en fyr som er der mot sin vilje?

''Høres koselig ut, men trenger dere virkelig å handle noe hver uke? ''

Nå handler vi ikke hver gang da. Noe småtterier stort sett. Det er ikke slik at jeg tråler alle klesbutikkene med gubben på slep. Vi kikker litt rundt og drikker kaffe etterpå.

Høres ut som en meningsløs lørdag i mine ører......(og jeg kan tenke meg at dette føles meget bortkastet ut for din samboer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...