Gå til innhold

Vaskemaskin/tørketrommel i ett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kombimaskinene har vanligvis mindre tørke- enn vaskekapasitet. Så du kan ikke tørke full maskin, du må enten vaske litt mindre eller ta noe ut før tørkingen. Dette kan være annerledes nå enn da jeg bodde et sted det var kombiløsning.

Du kan heller ikke tørke og vaske samtidig.

I tillegg er det mer som kan gå i stykker i samme maskin.

Derimot sparer du plass. Så du må nesten vurdere ut fra dette.

Gjest ikke til daglig bruk

Hvis du har begrenset med plass, og ikke har plass til to maskiner eller god tørkeplass forøvrig, så er en kombinert maskin en løsning. men det går på bekostning av kvaliteten og kapasiteten.

De to maskinene jeg har vært borti har hatt veldig dårlig tørkekapasitet, en full vaskemaskin med sengetøy må deles opp i to omganger med tørketrommelen. Så da må det stå en balje med vått tøy og vente på at førte halvdel av vaske blir tørr.

i tillegg liker jeg vaskemaskiner med ekstra kraftig sentrifugering, da tørker håndklær etc kjempefort på tørkestativet. I kombinertmaskinene er det ikke mulig å ha så kraftig sentrifuge tror jeg.

Og hvis tørketrommelen ryker, så kan du heller ikke bruke vaskemaskinen. Det øker sjansen for at noe går galt.

Men feks i en ferieleilighet, pendlerhybel osv, så kan det være veldig greit med en kombimaskin.

Har du ikke plass til to maskiner men plass til et tørkestativ som kan stå feks i stuen om natten, ville jeg heller lagt pengene i en god og stor vaskemaskin med veldig kraftig sentrifuge. Da tørker alt i løpet av natten.

brilleslangen

Kombimaskinene har vanligvis mindre tørke- enn vaskekapasitet. Så du kan ikke tørke full maskin, du må enten vaske litt mindre eller ta noe ut før tørkingen. Dette kan være annerledes nå enn da jeg bodde et sted det var kombiløsning.

Du kan heller ikke tørke og vaske samtidig.

I tillegg er det mer som kan gå i stykker i samme maskin.

Derimot sparer du plass. Så du må nesten vurdere ut fra dette.

jeg synes å huske at jeg ble frustrert over det at vask og tørk tilsammen tok veldig lang tid og da fikk jeg jo ikke vasket noe i mellomtiden, så jeg gikk over til å kun bruke vaskedelen. tørk brukte jeg kun på dyner og puter og slikt og så tørket jeg klærne på stativ i stedet... Når jeg kjøpte meg ny maskin da den gamle røk ble det ei som var mer stillegående og som kun vasket. Og jeg bestemte meg for at hvis jeg fikk behov for tørketrommel så skulle jeg heller kjøpe meg en separat. Har hatt nymaskina i over ett år og har ikke følt behov for å trommeltørke enda, men så har jeg god plass til hengetørk da...

Jeg ville som andre nedenfor her ha anbefalt deg å kjøpe en av hver. for hvis noe ryker på ei kombimaskin mister du alt...

Gjest Sørøst

Hvis du har begrenset med plass, og ikke har plass til to maskiner eller god tørkeplass forøvrig, så er en kombinert maskin en løsning. men det går på bekostning av kvaliteten og kapasiteten.

De to maskinene jeg har vært borti har hatt veldig dårlig tørkekapasitet, en full vaskemaskin med sengetøy må deles opp i to omganger med tørketrommelen. Så da må det stå en balje med vått tøy og vente på at førte halvdel av vaske blir tørr.

i tillegg liker jeg vaskemaskiner med ekstra kraftig sentrifugering, da tørker håndklær etc kjempefort på tørkestativet. I kombinertmaskinene er det ikke mulig å ha så kraftig sentrifuge tror jeg.

Og hvis tørketrommelen ryker, så kan du heller ikke bruke vaskemaskinen. Det øker sjansen for at noe går galt.

Men feks i en ferieleilighet, pendlerhybel osv, så kan det være veldig greit med en kombimaskin.

Har du ikke plass til to maskiner men plass til et tørkestativ som kan stå feks i stuen om natten, ville jeg heller lagt pengene i en god og stor vaskemaskin med veldig kraftig sentrifuge. Da tørker alt i løpet av natten.

Skriver under på dette. Kjøp av en avfukter er en god investering også.

http://www.jula.no/search-result/?q=avfukter

http://www.clasohlson.no/Siteseeker/Search_o.aspx?q=avfukter

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?webform-id=WFSimpleSearch&DefaultButton=findSimple&WFSimpleSearch_NameOrID=avfukter&submitButton=GO

Annonse

Gjest Sørøst

jeg synes å huske at jeg ble frustrert over det at vask og tørk tilsammen tok veldig lang tid og da fikk jeg jo ikke vasket noe i mellomtiden, så jeg gikk over til å kun bruke vaskedelen. tørk brukte jeg kun på dyner og puter og slikt og så tørket jeg klærne på stativ i stedet... Når jeg kjøpte meg ny maskin da den gamle røk ble det ei som var mer stillegående og som kun vasket. Og jeg bestemte meg for at hvis jeg fikk behov for tørketrommel så skulle jeg heller kjøpe meg en separat. Har hatt nymaskina i over ett år og har ikke følt behov for å trommeltørke enda, men så har jeg god plass til hengetørk da...

Jeg ville som andre nedenfor her ha anbefalt deg å kjøpe en av hver. for hvis noe ryker på ei kombimaskin mister du alt...

Dyner i en maskin som har maks vekt på 5 kg? Ikke ville jeg ha brukt den dynen.

brilleslangen

Dyner i en maskin som har maks vekt på 5 kg? Ikke ville jeg ha brukt den dynen.

He he.. ikke jeg heller..., men ene ungen min vil.... Alternativet har vært ingen dyne i det hele tatt. Så her i huset har altså ei supertynn dyne vært i bruk, og den ble offer for oppkast... og fikk seg en runde i vaskemaskina og tørketrommel. Om totalvekta på denne i våt tilstand ble så stor at maskina noen måneder etter sa takk for seg vil jeg ikke spekulere i. Jeg savner ikke maskina. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...