Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 16 år, som har kløe i underlivet. Det klør akkurat ved de ytre kjønnsleppene. Det har klødd en lang stund, siden jeg ikke tør si ifra til foreldrene mine. Nå for en dag siden oppdaget jeg en klum rett innen for de indre kjønnsleppende, den er hard og ikke spesiel vond å ta på. men litt øm. Hva kan dette være? må jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352074-kl%C3%B8e-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker du deg hver dag med såpe kan det føre til tørr og irritert hud som klør. Ved soppinfkejsoner osv så klør man mellom de indre kjønnsleppene. Du skriver heller ikke noe om utflod. Den kulen du kjenner er jeg ikke sikker på, men om den ikke er vond kan du nok se det an.

Vask deg hver dag med intimsåpe eller bare vann. Husk å vaske godt mellom de ytre og indre kjønnsleppene.

Gjest Elextra

Kløe kan ofte komme av sopp. Vær forsiktig med såpevask, bruk heller bare vann. Bruk helst luftige klær og bomullstruser. Gir det seg ikke kan du forsøke Canesten fra apoteket.

Den kulen kan godt være en betent hårsekk, det kan bli litt som en betent kvise, og går gjerne over av seg selv. Om den fortsatt er der om et par uke bør du kanskje vurdere lege, i hvertfall om du er/har vært seksuelt aktiv.

Gjest mirramor

Du kan prøve å smøre med Canesten salve, det får du kjøpt på apoteket. Om det lindrer, har du nok sopp, og bør ta en vagitorie også (en pille du setter inn i skjeden for å ta knekken på soppen.)

Kulen kan nok være som Elextra sier, evt en talgkjertel. Antakelig ikke noe farlig. Men du bør nok dra til lege dersom kløen ikke blir bedre av Canesten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...