Gå til innhold

Operere ut visdomstann, jobb etterpå?

Anbefalte innlegg

Gjest tannfeen1

Er det realistisk å regne med å dra tilbake på jobb samme dag som man har operert ut en visdomstann?

Hører om noen som blir så skikkelig dårlige, som til og med blir sykmeldt et par dager.

Jeg opererer ut en visdomstann på formiddagen, men kan kanskje ikke regne med å orke jobb igjen den dagen?

Erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352104-operere-ut-visdomstann-jobb-etterp%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

Jeg tok et par visdomstenner som føk ut ved første forsøk - gjorde ikke noe vondt. Men har en venninne som holdt på skikkelig lenge der de virkelig strevde. Iom at du skriver "operere" så betyr kanskje dette at du skal mer enn bare trekke?

Selv kan jeg bli dårlig av bedøvelsen så jeg foretrekker å gå til tannlegen i slutten av dagen. Og klarer meg helst uten bedøvelse.

Hvis du skal operere ut en tann som ikke er framme, er det lite realistisk at formen er særlig god når bedøvelsen slutter å virke. Antakelig må du ta smertestillende, noe som ikke er forenlig med alle typer jobb.

Min voksne datter har nylig operert ut begge sine i underkjeven på den måten (én om gangen), før de var kommet fram. Hun var da svært hoven ("hamstertryne") og fikk ikke i seg noe som helst annet enn piller samme dag.

Skal du trekke en tann som er framme, spesielt hvis den er i overkjeven (enklere å få tak), blir det annerledes. For noen går det veldig greit.

Jeg tror ikke du skal regne med å dra tilbake på jobb. Fortell at du kommer tilbake om du føler deg opplagt.

Jeg ble sengeliggende i 2 dager etter den ene tanna. Husker ikke om det er oppe eller nede som regnes som værst. Tror det er nede.

Dro tilbake på jobb da jeg hadde tatt den andre, men dro hjem etter en tid da jeg ble veldig kvalm av blodsmaken. Forøvrig følte jeg meg ganske OK.

Gjest mirramor

Jeg tok et par visdomstenner som føk ut ved første forsøk - gjorde ikke noe vondt. Men har en venninne som holdt på skikkelig lenge der de virkelig strevde. Iom at du skriver "operere" så betyr kanskje dette at du skal mer enn bare trekke?

Selv kan jeg bli dårlig av bedøvelsen så jeg foretrekker å gå til tannlegen i slutten av dagen. Og klarer meg helst uten bedøvelse.

trekking uten bedøvelse? ;o))

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg har trukket tenner, både vanlige tenner og visdomstenner. Jeg hadde mer smerter og ubehag etter trekking av vanlig tann kontra visdomstannen. Tar man etpar smertestillende rett etter tannlegebesøket (før bedøvelsen beynner å gå ut!) slipper man oftest smerter. Jeg har ikke hatt problemer med å gå på jobb etter inngrepet, og ihvertfall ikke dagen etterpå.

Jeg har fjernet alle 4, etter de første to (på samme side oppe og nede) kunne jeg nok gått på jobb etterpå. Gikk lett å få de ut og ikke så veldig mye smerter etterpå. Men ubehagelig pga blodsmaken og bedøvelsen. Etter de neste to hadde jeg ikke greid å jobbe. De var forferdelig vanskelig å få ut, og jeg hadde mye vondt etterpå. Rett hjem og i senga med pinex forte + ibux.. Hadde ikke sjanse til å gape skikkelig heller før et par dager etterpå.

Så du får kjenne etter selv. Så kommer det an på hvilken jobb du har selvfølgelig.

Her er det sikkert store individuelle forskjeller. Jeg har operert ut to visdomdstenner (ikke samtidig). Begge hadde såvidt kommet frem, men ikke helt opp. En var i overkjeven - den andre i underkjeven. Jeg hadde absolutt null problemer med å dra tilbake på jobb etterpå og brukte knapt smertestillende.

Men en gang fikk jeg operert ut en vanlig jeksel eter at rota hadde delt seg i to og dette hadde ført til at hele kjeven var betent. Da måtte jeg rett hjem og innta horisontalen - antar at betennelsen var en viktig årsak her, også fordi dette førte til ekstra behov for bedøvelse.

Jeg ble også dårlig etter bedøvelse tidligere. Men så nevnte jeg det for min nye tannlege, og han fant fram en annen type bedøvelse (som er dyrere og derfor kun brukes på de som ikke tåler den vanlige). Jeg er fremdeles ikke i stand til å gå på jobb samme dag som jeg har vært hos tannlegen og fått bedøvelse, men jeg er langt fra så dårlig som før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...