Gjest life goes on Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Jeg har hatt et slags forhold til en mann, vi planla fremtiden sammen osv osv. Jeg sier et slags forhold fordi han nå etter å funnet en annen dame sier at vi ikke har hatt et forhold. Altså har alle de ordene og handlingene bare vært bløff fra hans side, mens jeg tok det alvorlig. Dette har pågått i mange år, men nå bor han altså sammen med en annen. Problemet ligger i at han vil fortsatt ha kontakt med meg og være såkalte venner. Jeg har for store følelser for ham til å klare det. Han sier han vil komme og besøke meg, (bor så langt unna at han må overnatte) men jeg sier at det vil jeg ikke fordi det blir for vondt, Vi kan jo ikke fortsette slik vi hadde det, vi kan f.eks ikke ligge i samme seng tett inntil hverandre nå hvis han kommer på besøk. Han blir fornærmet, når jeg ikke vil ha besøk, og når jeg ikke vil ringe ham. Skal jeg klare og glemme ham, så må jeg kutte ham ut. Det forstår han ikke, fordi vi er så glade i hverandre. Ja, jeg er veldig glad i ham og prøver og si at det er nettopp derfor. Men han forstår ikke, eller vil ikke forstå. Hvordan i all verden skal jeg få ham til å forstå at jeg må kutte ham ut selv om jeg er glad i ham for å komme videre i livet. Han sier jeg betyr så mye for ham at han ikke vil miste meg, men det er jo lett for ham og si som har en samboer mens jeg er alene med savnet. Har noen gode råd til meg før jeg tørner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziirine Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Hvorfor må du forsikre deg om at han forstår? Han har tatt noen valg, og du forsøker å ta dine i lys av det som har skjedd. Om han er enig i det eller ikke, er vel strengt tatt ikke ditt problem. Han må bare akseptere det, det er min mening. Sett strek og ikke mas mer med han. mener 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linned Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Kutt han ut! Fortsett livet ditt uten å ta hensyn til han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjell Skrevet 16. september 2001 Del Skrevet 16. september 2001 Som de andre skriver så er det jo bare å kutte kontakten med han. Lurer litt på hvorfor du skylder han en forklaring e.l. ??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
red Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Han: Kan jeg komme over ? Du: Nei, jeg føler meg sveket av deg, og vi hadde tydeligvis forskjellig opfattning av forholdet oss imellom. Nå ønsker jeg ikke å høre mere fra deg, og legger på nå. Han(neste gang han ringer): Blahblah Du: Jeg trodde du forsto hva jeg sa: jeg er ikke interesert i å prate mer med deg, nå legger jeg på, og regner med at du ikke tar kontakt mer. Han (neste gang han ringer): Blahblahblah Du: Nei, det spiller ingen rolle hva du sier, hvis du ikke slutter å ta kontakt, utviser du bare total mangel på respekt for meg. Nå legger jeg på, ikke ring meg mer. etc. Han trenger bare forstå en ting: Han har tatt sitt valg, og det medfører at du ikke vil ha mere med han å gjøre. punktum. Eventuelt kan du jo si at samboeren hans får ringe å spørre om han kan komme å sove hos deg Lykke til uansett, sikekrt ikke lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 17. september 2001 Del Skrevet 17. september 2001 Hei! Jeg tror du må innse at han du falt for har lurt deg. Ikke la han fortsette med å lure deg. Gi han en tydelig beskjed om at du ikke vil være med han videre, i konkurranse med andre partnere. Dette er lettere sagt enn gjort. For det er jo du som sitter tilbake med kjærlighetssorgen og savnet. Det må du jobbe med. Les om kjærlighetssorg her på DOL. Og snakk med venninner, familie og andre du stoler på for å kommer deg videre. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest life goes on Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Han: Kan jeg komme over ? Du: Nei, jeg føler meg sveket av deg, og vi hadde tydeligvis forskjellig opfattning av forholdet oss imellom. Nå ønsker jeg ikke å høre mere fra deg, og legger på nå. Han(neste gang han ringer): Blahblah Du: Jeg trodde du forsto hva jeg sa: jeg er ikke interesert i å prate mer med deg, nå legger jeg på, og regner med at du ikke tar kontakt mer. Han (neste gang han ringer): Blahblahblah Du: Nei, det spiller ingen rolle hva du sier, hvis du ikke slutter å ta kontakt, utviser du bare total mangel på respekt for meg. Nå legger jeg på, ikke ring meg mer. etc. Han trenger bare forstå en ting: Han har tatt sitt valg, og det medfører at du ikke vil ha mere med han å gjøre. punktum. Eventuelt kan du jo si at samboeren hans får ringe å spørre om han kan komme å sove hos deg Lykke til uansett, sikekrt ikke lett. Tusen takk til deg og dere andre. Fin samtale du laget her. Har allerede praktisert den nå i helga. Var fryktelig vanskelig ja. Han sa at vi blir aldri ferdig med hverandre. Og det har han nok rett i dessverre. Vi blir nok ikke det, altfor sterke bånd mellom oss. Men jeg må ta klart avstand fra ham nå. Jeg fortalte ham at jeg var såra osv. og sa at vi må bli ferdig med hverandre. (Selv om jeg innerst inne vet at det blir vi aldri, slik han sa) Men jeg må bli steinhard, for jeg tror nå at han ikke har innsett at han mister meg ved å ta det valget sitt. Det må han bare innse før eller siden. Takk for støtten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blue right now Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Tusen takk til deg og dere andre. Fin samtale du laget her. Har allerede praktisert den nå i helga. Var fryktelig vanskelig ja. Han sa at vi blir aldri ferdig med hverandre. Og det har han nok rett i dessverre. Vi blir nok ikke det, altfor sterke bånd mellom oss. Men jeg må ta klart avstand fra ham nå. Jeg fortalte ham at jeg var såra osv. og sa at vi må bli ferdig med hverandre. (Selv om jeg innerst inne vet at det blir vi aldri, slik han sa) Men jeg må bli steinhard, for jeg tror nå at han ikke har innsett at han mister meg ved å ta det valget sitt. Det må han bare innse før eller siden. Takk for støtten. Jeg tror nok denne mannen er en smule feig og svak, som ikke ville innrømme at dere hadde et forhold, og som ikke vet hva han vil. Men jeg tror han angrer bittert på at han slo opp, og vil nok ha deg tilbake. Og det er jo tydelig at du også vil ha han tilbake. Men skal det være noen vits, så må dere jo være sikre på at det vil fungere? Slo han opp fordi han fant seg ei ny? Ble han fristet av spenningen? Uansett så kan det hende at han har lært nå. Men skal det bli dere to igjen, så må han rydde opp i livet sitt, dumpe den nye, bli sikker på hva han vil, og vise en sterkere karakter framover....... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest life goes on Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Jeg tror nok denne mannen er en smule feig og svak, som ikke ville innrømme at dere hadde et forhold, og som ikke vet hva han vil. Men jeg tror han angrer bittert på at han slo opp, og vil nok ha deg tilbake. Og det er jo tydelig at du også vil ha han tilbake. Men skal det være noen vits, så må dere jo være sikre på at det vil fungere? Slo han opp fordi han fant seg ei ny? Ble han fristet av spenningen? Uansett så kan det hende at han har lært nå. Men skal det bli dere to igjen, så må han rydde opp i livet sitt, dumpe den nye, bli sikker på hva han vil, og vise en sterkere karakter framover....... Tusen takk for svar. Du fikk meg til å tenke tanker jeg ikke har tørt å tenke, i redsel for å få falske forhåpninger. Men jeg vet nå når jeg fikk dem svart på hvitt at du nok har berørt kjernen her. Han er veldig feig, usikker de lux, og en type som er forelsket i forelskelsen. Han går store runder rundt grøten. Nå vet jeg enda sterkere at jeg må være steinhard her, uansett hvordan dette ender. Takk skal du ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blue right now Skrevet 18. september 2001 Del Skrevet 18. september 2001 Tusen takk for svar. Du fikk meg til å tenke tanker jeg ikke har tørt å tenke, i redsel for å få falske forhåpninger. Men jeg vet nå når jeg fikk dem svart på hvitt at du nok har berørt kjernen her. Han er veldig feig, usikker de lux, og en type som er forelsket i forelskelsen. Han går store runder rundt grøten. Nå vet jeg enda sterkere at jeg må være steinhard her, uansett hvordan dette ender. Takk skal du ha Hva har du konkret i planene dine? Å være steinhard med ham, slik at han forstår realiteten i å dumpe deg, og deretter vil ta et valg? Hvis han da velger å dumpe den nye og gå tilbake til deg, hva vil du da gjøre? Jeg spør ikke for å "teste" deg, jeg er bare usikker på om jeg forsto deg rett. Ellers så står jeg for alt jeg skrev i forrige innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-135982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest life goes on Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Hva har du konkret i planene dine? Å være steinhard med ham, slik at han forstår realiteten i å dumpe deg, og deretter vil ta et valg? Hvis han da velger å dumpe den nye og gå tilbake til deg, hva vil du da gjøre? Jeg spør ikke for å "teste" deg, jeg er bare usikker på om jeg forsto deg rett. Ellers så står jeg for alt jeg skrev i forrige innlegg. Takk igjen. Om du så spør for å teste meg, så er det ikke noe galt i det, tvert om. Ditt innlegg ga meg mye og tenke på og jeg tror jeg har funnet et svar på hvorfor han nå sier vi ikke har hatt noe forhold. Hvis vi har hatt et forhold så sier det seg selv at det er slutt når han finner en ny. Men ved å si at vi ikke har hatt et forhold så vil det for han si at ingenting er forandret når det gjelder oss. Og det er det jeg tror han vil, at jeg fortsatt skal være der for ham, akkurat slik jeg har vært gjennom årene. Hva tror du om den teorien? Derfor er min konkrete plan og være steinhard, slik at han innser at han nå har valgt en annen som skal være det jeg har vært for ham. Som du sier, at han skal forstå realitetene av sitt valg, for det tror jeg ikke helt han har forstått. At det faktisk nå ikke er jeg som står ham nærmest som han sier, men at han har valgt en annen dame til å stå ham nærmest. Du spør hva jeg vil gjøre, hvis han dumper henne og kommer tilbake. Ja, det var et godt spørsmål. Jeg vil nok bli veldig usikker da. Men inntil det eventuelt måtte skje, så handler jeg nå utifra at han ikke vil komme tilbake. Skal prøve og få ham ut av hodet, selv om det er forferdelig vanskelig. Takk for god hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-136006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blue right now Skrevet 19. september 2001 Del Skrevet 19. september 2001 Takk igjen. Om du så spør for å teste meg, så er det ikke noe galt i det, tvert om. Ditt innlegg ga meg mye og tenke på og jeg tror jeg har funnet et svar på hvorfor han nå sier vi ikke har hatt noe forhold. Hvis vi har hatt et forhold så sier det seg selv at det er slutt når han finner en ny. Men ved å si at vi ikke har hatt et forhold så vil det for han si at ingenting er forandret når det gjelder oss. Og det er det jeg tror han vil, at jeg fortsatt skal være der for ham, akkurat slik jeg har vært gjennom årene. Hva tror du om den teorien? Derfor er min konkrete plan og være steinhard, slik at han innser at han nå har valgt en annen som skal være det jeg har vært for ham. Som du sier, at han skal forstå realitetene av sitt valg, for det tror jeg ikke helt han har forstått. At det faktisk nå ikke er jeg som står ham nærmest som han sier, men at han har valgt en annen dame til å stå ham nærmest. Du spør hva jeg vil gjøre, hvis han dumper henne og kommer tilbake. Ja, det var et godt spørsmål. Jeg vil nok bli veldig usikker da. Men inntil det eventuelt måtte skje, så handler jeg nå utifra at han ikke vil komme tilbake. Skal prøve og få ham ut av hodet, selv om det er forferdelig vanskelig. Takk for god hjelp. Ja, jeg tror nok det kan være grunnen til at han påstår at det aldri var noe forhold, hvis dere helt klart hadde et forhold (som ikke kan misforstås). Du får bare stå på, også må du ha lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35213-hvordan-skal-jeg-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-forst%C3%A5/#findComment-136028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.