Gå til innhold

kløe og flassing på penis

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 27 år gammel

Hei, spørsmål om kløe, flassing og litt sår-dannelse (pga kløen regner jeg med) på penis-roten, begge sider fra bunn og en tredjedel opp, og på baller langs sidene. dette oppstod for rundt ett par år siden og jeg gikk til fastlegen som gav diagnosen sopp og ville behandle med en spray mot dette samt at jeg kvittet meg med de varmeste boxerne og reduserte såpebruk (gikk over til mildere såpe også), jeg fulgte behandlingen til jeg hadde brukt 3 sprayer og også prøvd canesten og to andre kremer jeg ikke husker navnet på (alle anbefalt på apotek mot sopp) Jeg tok så kontakt med fastlegen igjen og fortalte at det ikke hadde noen virkning, men fikk samme diagnose og svar så følte jeg ikke ble hørt, når jeg har spurt om få komme til andre leger viser de meg bare vekk og sier det er fastlegen som skal ta alt. Vel jeg har prøvd behandlingen om igjen uten hell, så tenkte kanskje det ville være lettere å få et svar som kan inneholde de mulighetene som det kan være... sopp, bakterier, seksuelt overførbar sykdom, eksem eller noe annet og da også noen gode behandlings forslag. hilsen Mann 27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352165-kl%C3%B8e-og-flassing-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Først vil jeg si at det er mange som opplever det samme som deg når de søker hjelp; at "det ikke er noe" , at "det ikke er noe å bry seg om" eller at de skal fortsette en behandling som ikke hjelper selv om diagnosen er usikker. Forstår at det er veldig frustrerende og du har rett til å be om å bli vurdert av spesialist når de tiltakene som blir iverksatt ikke har effekt. Det området du er plaget i , er jo både ømfindtlig og ømtålelig på andre måter så viktig å få orden på dette. Dersom man har sopp på penis-skaftet, vil det nesten alltid være ledsaget av sopp i lyskefurene og det høres ut som du har en annen type utslett. Jeg tenker at det kan være en form for eksem (seborrheisk) som også kan gi tørr hodebunn og utslett rundt nesevinger mm eller litt lokalisert psoriasis. Så da er det mer aktuelt med cortisonkremer + fuktighetskremer, men må brukes med forsiktighet i dette området. Mest aktuelt å forsøke en mellomsterk "gruppe 2" som Apolar, morgen og kveld , etterhvert bare om kvelden og så 2-3 kvelder i uken kombinert med fuktighetskrem som Canoderm eller Propylesse. Du kan også benyrtte det jeg har skrevet som henvisning til hudlege dersom du ønsker å bli sett på av en spesiealist med kommunal avtale. Jeg tenker ikke at det du har er seksuelt overført eller bør være til hinder for normal seksuell utfoldelse når det behandles på riktig måte. Lykke til ! Mvh Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...