Gå til innhold

Noen tips til rådgvining

Anbefalte innlegg

Gjest alternativer til samlivsterapi?

Hei, vi er et voksent par gift for 2. gang med dine og mine barn, ingen felles.

Vi sliter så fælt om dagen. Vi har stadig konflikter om helt dagligdagse ting, og kranglingen er nå i ferd med å ta drepen på hele ekteskapet. De siste ukene har vi sovet på hvert vårt rom og klarer ikke å komme ut av den onde sirkelen.

Han sier at han er veldig glad i meg og vil vi skal fortsette og ønsker å komme ut av dette. Jeg vil det samme, men klarer ikke bare "å glemme å gå videre" som han ønsker.

Vi har tidligere forsøkt terapi hos 2 forskjellige terapeuter, men følte begge at det ikke ga oss noe. Det var for mye "hva tenker du når..." om dere forstår.

Det finnes jo alternativ til medisin, så kanskje det finnes noen alternative samlivsbehandlinger?

Alle tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352178-noen-tips-til-r%C3%A5dgvining/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du kan "rådgives" i dette. Noen ganger må samliv nullstilles - en må trykke på "reset"-knappen. For deg blir dette mer et spørsmål om å ville det, samt bestemme deg for å gjøre det.

Slik er det meg mange ting i livet. En kan rådgis om slanking, trening, alkokutt osv. Til sist står det igjen at en bestemmer seg og gjør det.

Jeg tror ikke du kan "rådgives" i dette. Noen ganger må samliv nullstilles - en må trykke på "reset"-knappen. For deg blir dette mer et spørsmål om å ville det, samt bestemme deg for å gjøre det.

Slik er det meg mange ting i livet. En kan rådgis om slanking, trening, alkokutt osv. Til sist står det igjen at en bestemmer seg og gjør det.

Takk for svar.

Det har du helt sikkert rett i :-). Det jeg er "redd" for er at å gå videre vil før eller siden medføre ny konflikt. Og for hver konflikt blir det vanskeligere og vanskeligere... Kanskje vi kunne fått noen råd om hvordan unngå konfliktene, tenkte jeg.

Takk for svar.

Det har du helt sikkert rett i :-). Det jeg er "redd" for er at å gå videre vil før eller siden medføre ny konflikt. Og for hver konflikt blir det vanskeligere og vanskeligere... Kanskje vi kunne fått noen råd om hvordan unngå konfliktene, tenkte jeg.

Krangler dere først og fremst fordi den ene er så forferdelig, eller fordi den andre er konflktsøkende eller lite tolerant?

Takk for svar.

Det handler vel i større grad om hvordan man takler konfliktene enn at der er konflikter.

Krangler dere først og fremst fordi den ene er så forferdelig, eller fordi den andre er konflktsøkende eller lite tolerant?

Antakelig fordi vi BEGGE er lite tolerante til hverandre, og vi kommuniserer dårlig og misforstår hverandre.

Annonse

Antakelig fordi vi BEGGE er lite tolerante til hverandre, og vi kommuniserer dårlig og misforstår hverandre.

Gjør noe helt annet. Reis på workshop i selvutvikling, yoga, meditasjon...ect..ect...jobb innover i deres eget selv. Det er på tide å slutte fred..ta en time out.

Har dere prøvd å lese noen bøker.

F.eks.:

"Menn er fra Mars, og kvinner fra Venus"

"Kjærlighetens 5 språk"

"Tilgivelsens fem språk"

Alle handler om kommunikasjon og grunninnstillinger og kan være nyttige i forhold til å kunne forstå den andre bedre.

Mvh

Gjest tross alt...

Hmmm...dette høres ut som oss...utenom at vi enda ligger på samme rom...

Vi har kranglet oss gjennom 10 år nå...vært hos forskjellige terapeuter...men om det har blitt bedre med årene?

Litt lengre mellom konfliktene... og ikke så vonde lengre...

Men ellers er de der...og vil nok være der... Det er en del av oss som par,dessverre... Jeg er ikke kranglevoren sammen med noen andre...bare med han jeg er gift med... Mulig det er gjensidig fra hans del...

For å ikke la kranglestundene gå så innmari innpå meg...så har jeg bare erkjent at det er bare slik mellom oss...

Det som holder oss sammen er at vi er utrolig gla` i hverandre...tross alt...

Det finnes vel slike "reis-vekk-kurs" som dere kan få litt time-out, lære litt teknikker for konfliktløsning og bli konfrontert med noen vonde ting, og minnet på gode sider i forholdet. Vet ikke om noe konkret, men googlet 'alternativ samlivsterapi' og fikk opp denne listen. http://www.startsiden.no/helse/bransjer_og_bedrifter/institusjoner_og_tjenester/familie_og_samliv/indexGEO.html

Du får se litt på gulesider.no eller lignende steder, eller kanskje lete mer på nettet?

Vet forresten at det finnes et omfattende opplegg på en klinikk i Drammen eller Bærum? som man må søke gjennom det offentlige og det er nærmest "opptakskrav" for å komme inn. Man bor der, og gjennomgår omfattende terapi, som også inkluderer resten av familien (barna). Dersom dere virkelig vil satse, så kunne jo dette vært et alternativ - jeg vet om et par som har søkt. Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...