Gå til innhold

Hyttekjøp-Klarer ikke bestemme meg.

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg er dere snill?;o)

Anbefalte innlegg

Valg 1: Beholde hytta (huset) jeg har som ligger halvannen time unna. Det er ikke på Sørlandet, men det er sørlandsidyll der og vi har seilbåten liggende der. Vi har et vennepar som også har hytte der og vi har flere venner som stikker innom med seilbåte sine hver sommer. Så vi trives.

Valg 2: Selge hytta og kjøpe en hytte (lite tømmerhus) i min barndoms bygd som jeg er sterkt knyttet til. Jeg er veldig nostalgisk av meg og greier nok ikke å legge fra meg dette, selv om jeg skulle velge alternativ 1.

Ulempen er at det tar 7-8 timer å kjøre dit. Men det er en helårshytte i motsetning tild en andre hytta.

Mannen min vil beholde seilbåten noen år til og han kommer til å synes det er stas å dra til hytte nr.1 frem til seilbåten er solgt.Etter det er jeg sikker på at han ikke vil være så ivrig på og dra dit lenger.

Jeg trives også på hytte nr. 1, men vil aldri greie å slå fra meg det å ha en hytte i hjembygda mi. Så enden på visa vil nok bli at _hvis_jeg velger alt 1 nå, om noen år kommer til å selge den for å kjøpe der.

Hvis jeg først kjøper en hytte i hjembygda mi, vet jeg at jeg aldri vil selge den. Jeg kommer til å ha den livet ut.

Nå har jeg funnet det perfekte objektet og jeg har allerede grublet på dette i 2 år.

Mannen min er ikke så ivrig på hytte i hjembygda mi, men han forstår meg og det er mine penger så han har ikke noe han skulle ha sagt egentlig.

Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352180-hyttekj%C3%B8p-klarer-ikke-bestemme-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• morsan

7

• laban

5

• candyqueen_83

4

Dette er min mening, ut fra hva jeg ønsker av en hytte; og det er først og fremst et helge- og feriested til rekreasjon.

Jeg hadde ikke vært i tvil; en hytte som ligger 1,5 timer unna kan brukes hver eneste ledige helg i sommerhalvåret. Venner som har hytte i nærheten er også topp.

En hytte med 7-8-timers kjørevei syns jeg hadde vært helt uinteressant. Man kommer seg dit veldig sjelden, og det blir bare vedlikeholdsplikt hver gang man er der. Hvis atpåtil mannen din er lite interessert i hytte på dette stedet, blir dette punktet enda mer relevant.

Jeg syns jo i utgangspunktet hytte ved sjøen, med båt, er bedre enn helårshytte i skog/på fjell. Men her har jo folk forskjellige ønsker og interesser.

Annonse

Dette er min mening, ut fra hva jeg ønsker av en hytte; og det er først og fremst et helge- og feriested til rekreasjon.

Jeg hadde ikke vært i tvil; en hytte som ligger 1,5 timer unna kan brukes hver eneste ledige helg i sommerhalvåret. Venner som har hytte i nærheten er også topp.

En hytte med 7-8-timers kjørevei syns jeg hadde vært helt uinteressant. Man kommer seg dit veldig sjelden, og det blir bare vedlikeholdsplikt hver gang man er der. Hvis atpåtil mannen din er lite interessert i hytte på dette stedet, blir dette punktet enda mer relevant.

Jeg syns jo i utgangspunktet hytte ved sjøen, med båt, er bedre enn helårshytte i skog/på fjell. Men her har jo folk forskjellige ønsker og interesser.

Ja, forstår at det er vanskelig for dere å sette dere inn i nostalgien jeg føler og hvor knyttet jeg er til hjembygda. Jeg har ikke bodd der på bortimot 25 år, men jeg har fremdeles venner som bor der og dette er _mine_ venner.

Jeg må legge til at hytte nr. 1 ligger i et skogsområde, men der kort vei til "sørlandsidyllen og båten. 10 min til båten, men 5 min til sjøen.

Tomta er altså ikke noe å skryte av, men et er et idyllisk hus.

En annen ting jeg synes er viktig å få med er at de eldste barna ikke vil være med lenger. Om noen år vil ikke den yngste heller og sikkert ikke mannen min heller når han ikke lenger gidder å sitte med seilbåten.

Det er altså ikke et sted jeg ser for meg å reise til alene.

Hytte nr 2 er et sted hvor jeg ikke vil ha problemer med å reise til alene. Går helt fint. Der er jeg "hjemme" og har barndomsvenner og jeg tror jeg også får med meg mannen min av og til, da det er et supert skiterreng der.

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg?;o)

Med så lang avstand til hjembygda ville jeg beholdt hytte 1 og kjøpt campingvogn eller bobil som kan benyttes ved besøk på hjembygda.

Campingbil eller bobil er ikke min greie. Nei takk:-)

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg er dere snill? ;o)

Jeg ville ha beholdt hytte nr 1.

En hytte som ligger 8 timers kjørevei unna vil neppe bli mye brukt. Du kan jo evt. kjøpe hytte der den dagen du blir pensjonist.

Det er over 20 år til:-) Så lenge venter jeg ikke uansett:-)

Annonse

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg er dere snill;o)

Alt 1 uten tvil. Sorry :-)

Ja, for dere har jo ikke den samme nostaligien til den bygda som meg:-)

Hvis jeg velger alt. nr 2, så er det flere familiemedlemmer som vil ha glede av den:-) Foreldre og søsken.

Det er over 20 år til:-) Så lenge venter jeg ikke uansett:-)

Hva med å vente til yngstejenta også er for gammel til å ville være med? Og er det ikke slik at selv om de eldste ikke vil være med dere, så vil de gjerne dra dit med venner?

Ja, for dere har jo ikke den samme nostaligien til den bygda som meg:-)

Hvis jeg velger alt. nr 2, så er det flere familiemedlemmer som vil ha glede av den:-) Foreldre og søsken.

Kan du ikke bo hos familie når du vil være i hjembygda di?

Gjest Kan dere ta en avgjørelse for meg er dere snill ;o)

Hva med å vente til yngstejenta også er for gammel til å ville være med? Og er det ikke slik at selv om de eldste ikke vil være med dere, så vil de gjerne dra dit med venner?

Nei, de drar ikke dit med venner. Man er helt avhengig av bil der.

De drar til en leilighet vi har på fjellet med venner og den skal vi beholde.

Gjest annlovinda

Uten tvil alternativ 1. Vil ha en hytte som er i grei avstand slik at man kan bruke den ofte. 6 timers kjøretur for å komme på hytta er alt for lant. Ville ikke kunen brukt den til vanlige helgeturer iallefall.

Og for en drøm å ha hytte ved sjøen :)

Nei, de drar ikke dit med venner. Man er helt avhengig av bil der.

De drar til en leilighet vi har på fjellet med venner og den skal vi beholde.

Etterhvert kommer de sikkert til å disponere bil også:-)

Hvor ofte tror du det er realistisk at dere vil bruke hytta i hjembygda di?

Kan du ikke bo hos familie når du vil være i hjembygda di?

Joda, både hos familie og venner, men da blir det uaktuelt å slå seg ned i en uke eller to. Det blir ikke helt det samme. All nærmeste familie bor nå i Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...