fred1975 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Vet ikke helt hvilket forum dette innlegget passer inn under. Fant egentlig ingen som passet helt. Men dette tror jeg blir det nærmeste :-). Jeg er en mann på 35 år har i over to år som i over to år har slitt med en konstant kløe i halsen. Den er så intenest at jeg omtrent ikke klarer å konsentrere meg om noe som helst. Det føles som om jeg har noe i halsen hele tiden samtidig som det kiler noe helt sinnsykt (føles som jeg har en fjær i halsen og at noen stikker meg med små nåler inni halsen), samtidig som jeg føler det snører seg sammen. Jeg gjør en form for tvangsbevegelse med muskulaturen inne i halsen. Er veldig vanskelig å forklare. Men jeg strammer på en måte halsen, og jeg klarer ikke slutte med det ( er hvertfall det nærmeste jeg klarer å beskrive det). Jeg føler det går veldig ut over jobben min og det sosiale livet. Det er så ille at det er vanskelig å snakke, og jeg føler meg nesten helt paralysert av det. Jeg føler at ingen forstår meg og at det ikke er noen andre som sliter med noe lignende. Har søkt mye på nettet, men da står det kun om allergi og andre ting som har en fysisk forklariong. Har vært både til lege og spesialis uten at de kan finne noe galt. Jeg er overbevist over at det er min konstante spenning av muskulaturen som fører til det ekstreme ubehaget, men føler at det er helt umulig å slutte med bevegelsene. Føler meg helt fanget i en spiral og vet ikke hvor jeg kan få hjelp. Er det noen der ute som har hatt eller har lignmende problemer, eller noen som har en forklaring på hvorfor jeg har disse problemene. Har slitt mye med angst og uro tidligere, men følte egentlig at livet var veldig bra før problemene med halsen oppstod. Jeg har hatt en del problemer med andre former for tvangsbevegelser tidligere som himling med øynene og risting med hodet. Er utrolig frustrerende å være så redusert hver eneste dag uten at jeg helt kan forklare til noe hva det er. Er liksom mye lettere hvis man kan si at man har en sykdom (nesten så jeg skulle ønske at legen fant noe som var galt selv om det eventuelt hadde vært alvorlig). Jeg føler en voldsom skam over det også, da jeg føler det er selvpåført mer eller mindre. Er det noen som kan hjelpe meg eller som kan gi meg noe råd? Føler jeg holder på å bli helt gal av det. Hilsen fortvilet mann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/352215-konstant-kl%C3%B8e-f%C3%B8lelse-av-klump-i-hals/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamHaugen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Heisann:) Jeg kjenner meg noe igjen i din beskrivelse av halsproblemene, med tvangstrigging. Jeg gikk også til lege med det, da jeg trodde det kunne være en infeksjon el noe. Men det var ikke noe å behandle. Det jeg fikk til råd var å spise DOC halslinser, da lakris er smørende. I tillegg utførte jeg flere ganger om dagen, bevisste muskelavspenningsøvelser i hals. Rolig pusteteknikk bl.a. Anbefaler også fysisk trening som får ut spenninger i kroppen. Håper dette kan hjelpe da jeg vet hvor irriterende dette er. Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/352215-konstant-kl%C3%B8e-f%C3%B8lelse-av-klump-i-hals/#findComment-3028119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallan1365381102 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei hei! Jeg har noe av det samme som deg, bortsett fra at jeg i tillegg får en forferdelig hoste av dette. Er det noen ganger du ikke gjør denne bevegelsen med halsen \ musklaturen? Eks: NÅr du drikker vann ol. For hvis du har en ting som gjør at du ikke klarer å gjøre bevegelsen så kan du forsøke og gjøre det hver gang du føler trang til å gjøre bevegelsen. Eks drikke vann hver gang du føler at nå kommer trangen til å stramme muskelene. Tvangshandlinger er ikke noe gøy og veldig vanskelig å bli kvitt. Men med god innsats er det noe man kan mestre. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/352215-konstant-kl%C3%B8e-f%C3%B8lelse-av-klump-i-hals/#findComment-3050232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.