Gå til innhold

Naboen har stadig vekk fest

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs i natt

Og er veldig høylytt. Det er også ganske lytt mellom leilighetene. Det har vært netter jeg nesten ikke har sovet i det hele tatt og jeg skulle på jobb kl 7 om morgnen. I natt feks, så sov jeg godt, helt til kl ble 4, og han tydeligvis har nachspiel. Jeg trengte virkelig å sove i natt. En annen gang holdt de på til kl 10 om morgnene....osv...sånn er det. Bor i et privat borettslag, hva kan man gjøre annet enn å skrive et brev med en advarsel fra styret? Synes å kontakte politiet er litt vel drøyt. Føler meg rådløs og ikke minst trøtt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352270-naboen-har-stadig-vekk-fest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ganske ekstremt ut, og er helt klart brudd på lov og orden. Jeg ville helt klart meldt fra til politiet. Det har jeg gjort et par ganger et annet sted jeg bodde, og politiet kom hver gang. Til slutt fikk naboen en advarsel om at politiet kom til å ta stereoen hans neste gang. Etter det ble det stille.

Samtidig bør du klage til styret, som har plikt å ta det opp med den det gjelder. En stadig bråkende nabo kan bli bedt om å flytte etter gjentatte advarsler.

Du må ikke finne det i dette. Du har krav på å få din søvn.

Du starter med å si fra til vedkommende at han lager mer støy enn hva som er tolererbart.

Hvis han ikke modererer seg, så sender du en skriftlig klage til styret.

Styret vil normalt starte med å sende et brev hvor man oppfordrer til å vise hensyn, men hvis han fortsetter å være til stor sjenanse for sine naboer så kan også andre tiltak være aktuelt.

Gjest søvnløs i natt

Du starter med å si fra til vedkommende at han lager mer støy enn hva som er tolererbart.

Hvis han ikke modererer seg, så sender du en skriftlig klage til styret.

Styret vil normalt starte med å sende et brev hvor man oppfordrer til å vise hensyn, men hvis han fortsetter å være til stor sjenanse for sine naboer så kan også andre tiltak være aktuelt.

Hei

Han har allerede fått et brev fra styret i postkassa. Det er ikke bare borettslaget som reagerer på denne støyen, også andre naboer har klaget. Så til slutt så ikke en i styret annen utvei enn å ringe til politiet i natt. Og vedkommende måtte ha dem på besøk to ganger før de roet seg. Politiet sa at det bare er å ringe igjen, og føre liste over klokkeslett for fester. Politiet sa at de hadde vært vitner i går. Dette var veldig betryggende, da jeg ikke trives lenger hjemme pga bråket. Håper bare han gir seg nå.

Annonse

Gjest søvnløs i natt

Det høres ganske ekstremt ut, og er helt klart brudd på lov og orden. Jeg ville helt klart meldt fra til politiet. Det har jeg gjort et par ganger et annet sted jeg bodde, og politiet kom hver gang. Til slutt fikk naboen en advarsel om at politiet kom til å ta stereoen hans neste gang. Etter det ble det stille.

Samtidig bør du klage til styret, som har plikt å ta det opp med den det gjelder. En stadig bråkende nabo kan bli bedt om å flytte etter gjentatte advarsler.

Du må ikke finne det i dette. Du har krav på å få din søvn.

Takk for svar, både styret og politet er nå koblet inn. Håper virkelig på ro i heimen nå. Se ellers svaret til frosken.

Gjest søvnløs i natt

Hva med å banke på døren hans og spørre om han kan demoe lydnivået litt? Det er ikke sikkert han tenker på at du hører alt...

Når til og med naboene langt opp i gata klager, så er det vel ganske sannsynlig at jeg også hører det. Men nå er både styret og politiet koblet inn, for dette er ganske ekstremt. Fyren kan ikke være helt i vater hvis han ikke forstår at han lager for mye støy.

Gjest søvnløs i natt

Du bør vel begynne med styret for å gi en advarsel. Og så kan du jo også høre med flere av naboene. Det er nok ikke bare du som sliter.

Jeg kunne også ringt politiet etter at slik advarsel ble gitt. De tar seg også av husbråk.

Nå er det gjort :)

Hei

Han har allerede fått et brev fra styret i postkassa. Det er ikke bare borettslaget som reagerer på denne støyen, også andre naboer har klaget. Så til slutt så ikke en i styret annen utvei enn å ringe til politiet i natt. Og vedkommende måtte ha dem på besøk to ganger før de roet seg. Politiet sa at det bare er å ringe igjen, og føre liste over klokkeslett for fester. Politiet sa at de hadde vært vitner i går. Dette var veldig betryggende, da jeg ikke trives lenger hjemme pga bråket. Håper bare han gir seg nå.

Er det borettslag eller eiersameie du bor i? Mener at det er noe lettere å få fremtvunget flytting i borettslag enn sameie, men det er mulig i begge tilfeller hvis folk er til ekstrem sjenanse.

Gjest søvnløs i natt

Er det borettslag eller eiersameie du bor i? Mener at det er noe lettere å få fremtvunget flytting i borettslag enn sameie, men det er mulig i begge tilfeller hvis folk er til ekstrem sjenanse.

Det er i et privat borettslag. Økonomien drives av et borettslagsselskap, men det er vel neppe relevant i dette tilfellet. Det politiet sa, var at vi registerer alle festene og alle klokkeslettene, og ringer til dem der og da. Da vil de gi han bot. Betaler han ikke den, blir det fengsel og dermed utkastelse, slik jeg forsto det. Fatter ikke at den fyren ikke har skam i livet.

Annonse

Det er i et privat borettslag. Økonomien drives av et borettslagsselskap, men det er vel neppe relevant i dette tilfellet. Det politiet sa, var at vi registerer alle festene og alle klokkeslettene, og ringer til dem der og da. Da vil de gi han bot. Betaler han ikke den, blir det fengsel og dermed utkastelse, slik jeg forsto det. Fatter ikke at den fyren ikke har skam i livet.

'' Da vil de gi han bot. Betaler han ikke den, blir det fengsel og dermed utkastelse, ''

Det er ikke helt slik det foregår. Styret i borettslaget må være aktive i forhold til mannen, det er ikke politiet som besørger at mannen må flytte. Men å kunne dokumentere at bråket er så omfattende at politiet har grepet inn gjentatte ganger, vil være et sterkt argument i styrets evt. prosess mot mannen.

Uten å ha lest hele tråden, men jeg synes ikke det er det granne drøyt å ringe politiet når det stadig er så mye bråk at det sikkert tar søvnen til flere enn deg! Dette er jo også et gjentagende problem. Politiet har faktisk myndighet til å ta musikkanlegget fra bråkmakere om de ikke gir seg. Jeg har selv ringt politiet et par ggr for bråk, og de har alltid tatt meg på alvor. Siden de ikke respekterte meg da jeg personlig gikk på døra å ba de dempe seg, så ringte jeg. Det var midt i uka, og jeg hadde en viktig avtale dagen etter. Det går jo an å få borettslagets styre til å skrive brev med en advarsel først, og så ringe onkel om det ikke blir respektert.

Uten å ha lest hele tråden, men jeg synes ikke det er det granne drøyt å ringe politiet når det stadig er så mye bråk at det sikkert tar søvnen til flere enn deg! Dette er jo også et gjentagende problem. Politiet har faktisk myndighet til å ta musikkanlegget fra bråkmakere om de ikke gir seg. Jeg har selv ringt politiet et par ggr for bråk, og de har alltid tatt meg på alvor. Siden de ikke respekterte meg da jeg personlig gikk på døra å ba de dempe seg, så ringte jeg. Det var midt i uka, og jeg hadde en viktig avtale dagen etter. Det går jo an å få borettslagets styre til å skrive brev med en advarsel først, og så ringe onkel om det ikke blir respektert.

Polititet har jo faktisk tatt lappen til en fyr fordi han festet for mye! Så det er rart om de ikke gjør noe ved gjentatte henvendelser.

Når til og med naboene langt opp i gata klager, så er det vel ganske sannsynlig at jeg også hører det. Men nå er både styret og politiet koblet inn, for dette er ganske ekstremt. Fyren kan ikke være helt i vater hvis han ikke forstår at han lager for mye støy.

Skriv brev til styret. Styret kan hive han på dør om det ikke bedrer seg. Det er fint om dere er noen allierte - flere mot en.

Å ringe purken er et helt ok tiltak, men de snilleste går først veien via styret.

Gjest søvnløs i natt

Det var nettopp det vi gjorde :)

Vi ringte politiet og de truet med å ta steroanlegget hans. Og de truet med bøter og ble ikke de betalt, så blir det fengsel. Politiet er på saken, så vi fikk beskjed om å skrive ned tidspunkt for festene og levere de til politiet. Fint de tar dette på alvor.

Hehehe...ja det hadde vært noe ;) Strømtellerne er i MIN bod, men de kan vel ikke slåes av? hehe...

Jeg ville tatt sikringen. Jeg hadde tenkt å gjøre det i forhold til en nabo jeg hadde, men dessverre hadde han satt inn en skikkelig vanskelig lås på døra til sikringsskapet, så verken jeg eller styret eller politiet fikk den opp. Han hørte nemlig ikke at politiet dundret på døra eller prøvde ringe ham, pga hans høye stereoanlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...