Gå til innhold

Spørsmål om skattefradrag

Anbefalte innlegg

Gjest tooth-ank-amon

Mulig dette er utenfor ditt "område, Johannessen, men jeg prøver.

Jeg har fått dekning via rikstrygdeverket, til reperasjon av tennene, pga syreskader. Har forstått det slik at jeg får dekket 2/3 av tannlegeregninga.

Det jeg da lurer på, er om jeg har mulighet for å trekke av "min del" på skatten?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35233-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-skattefradrag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tooth- osv.

Jeg tror ikke det har vært noen tannlege her på en stund.. men jeg kan kanskje svare litt på skattespørsmålet ditt?

Hva slags syreskader mener du? Tenker du på magesyre? Da er det vel en sykdom som er skyld i økt syreproduksjon og tilhørende syreangrep?

Betingelsen for å få fradrag er at utgiftene skyldes sykdom. Sykdommen må være varig. Vanligvis mer enn 2 år. Utgiftene må også være usedvanlig store. Dvs. dine egne utlegg må være på minst kr 5880 i løpet av ett kalenderår.

Hvis dette gjelder deg, så må du skaffe en legeattest som viser din sykdom og sammenheng mellom sykdom og utgifter. Så må du få tak i en spesifisert kvittering fra tannlegen.

Hvis du har hatt utgiftene i løpet av dette året, skal du ta vare på alle papirene til neste års selvangivelse. Der skal du skrive at du krever særfradrag pga sykdomsutgifter med kr... og legge ved din dokumentasjon. Det kan være lurt av deg å ta kopi av det du sender fra deg.

Lykke til

Hilsen

Erik Johannessen, Tannlege

Skattefradrag gis dersom det er snakk om langvarig, kronisk tannkjøttsykdom eller unormal stilasje på grunn av tanngnissing (bruxisme)

Du kan neppe regne med å får fratrekk fra din egenandel med andre ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...