Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 38 år. Har 3 barn 18, 15, og 5 år.Ingen komplikasjoner under fødsel. Ble sterilisert for ca 3 år siden. Mine problemer er at jeg tror jeg har fått en nedsunket livmor, fordi jeg har smerter under enkelte stillinger under samleie, da spesielt bakfra. jeg har også fått større skjede, noe som er plagsomt for meg, forde jeg enkelte ganger merker at min mann ikke `kommer`pga det. Noen ganger kjennes det ut som noe er på vei ut av underlivet mitt. Urinlekasje er oså oftere nå enn før, selv etter toalett besøk. mannen min og og jeg har sex daglig. knipeøvelser er noe jeg ofte gjør, men til ingen forandring.alt i alt er dette et stort problem for meg, så jeg lurer på om det finnes operasjoner for dette, og ev hvor mye dette vil koste, kan jeg få dekket noe av dette tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352353-underlivs-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nedsunket livmor gir vanligvis ikke smerter under samleie, men kan kjennes langt ned i skjeden og evt. komme utenfor skjeden. Jeg synes du skal bli vurdert av din lege og evt. henvist til gynekologisk poliklinikk. Hvis man mener at du kan hjelpes med en operasjon, gjøres dette i ’offentlig’ regi uten at det koster deg noe. Det er greit at du ikke skal ha flere barn, for det er vanligvis en betingelse før operasjon. Ved en operasjon vil man ofte kutte litt av livmorhalsen og stramme livmorbåndene opp. Hvis skjeden er for vid, kan den strammes inn ved at det fjernes litt av slimhinnen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352353-underlivs-problemer/#findComment-3017855
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...