Gå til innhold

Føflekk som klør

Gjest Unge og ellers stressa herre på 27

Anbefalte innlegg

Gjest Unge og ellers stressa herre på 27

Hei, kan du ta en titt på denne http://bildr.no/view/713105 Det er en 2-3 år gammel føflekk som sakte vokste opp til denne størrelsen på 4-5 mm. Siden det har den ikke forandret seg bortsett fra at jeg nå registrerer at den ikke er flat, jeg kan kjenne den når jeg tar fingeren over, men den er ikke typen som stikker ut. Alt dette er så vidt jeg vet helt normalt. Det som gjør at jeg nå lurer på om jeg skal bekymre meg er at jeg for 2,5 måned siden la merke til at den klør. Jeg klør litt rundt om kring i ny og ne, men denne har nå klødd veldig i perioder i løpet av de siste 2,5 månedene. Jeg vet at det kan være et tegn på føflekkreft, men jeg registrerer ingen andre tegn, som jeg vet om, på det? Kan den være farlig? Bør jeg gå til lege og få den undersøkt? Kan jeg gå til legen og be han fjerne den uansett hvis den ikke er farlig siden den er irriterende eller koster det masse penger da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352496-f%C3%B8flekk-som-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Kløe er ikke noe typisk symptom på begynnende føflekk kreft, men vi pleier å ta "fornemmelser " i en flekk og uro/ engstelse hos den som har flekken alvorlig. Flekken på bildet ser ikke typisk farlig ut, men kan evt fjernes ved et veldig lite inngrep som kan være både raskere og enklere enn å gå rundt å bekymre seg. Man vil da bare ta etpar mm utenfor og sende flekken til undersøkelse for å utelukke celleforandring / hudkreft og du kan be om å få svaret på prøven skriftlig. Vanligvis ikke så veldig dyrt ; 1250-1500 kr,. Med hilsen fra hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...