Gå til innhold

Hiv/Aids

Anbefalte innlegg

Gjest djkldjklo

Smitter HIV like lett gjennom lymfevæske som gjennom blod? Jeg var en tur på toget for et par dager siden, og skulle betale hos konduktøren. Jeg ser at han har et sår på en av fingrene sine som det pipler ganske mye væske fra. Jeg tror ikke det var blod, for det var en blank, klar væske. Jeg er svært redd for denne sykdommen (HIV), han holdt bankkortet mitt i den samme hånden som han hadde sår, han gav meg dessuten en penn og en del av billetten som jeg skulle signere på. Jeg tror det kan være en sjanse for at jeg kom i kontakt med dette, såret var såpass åpent, enten ved at jeg fikk det på bæreposen jeg holdt i hånda, fikk det på klærne eller på bankkortet. Jeg husker ikke om jeg støtet borti han, det kan være en mulighet for det, for jeg sto oppreist inne i toget og toget var ganske ustabilt, sp jeg hadde problemer med å holde balansen. Jeg hadde med meg noe mat som jeg spiste etter at jeg steg av toget like etterpå. Den åt jeg så det kan være en mulighet for at det kom inn den veien også. Jeg hadde ingen synlige sår på fingrene, men jeg vet jo ikke hvor lenge hiv overlever utenfor kroppen. Jeg skylte bankkortet i glovarmt vann etterpå. Er det nok? Jeg er veldig sliten av all angsten jeg har for hiv, og orker ikke å ty til klor, desinfeksjonsmiddel etc, igjen. Kan du fortelle meg maks hvor lenge hiv kan overleve under slike normale forhold? jeg vet jo at viruset er lite utbredt i Norge, konduktøren var en etnisk norsk middelaldrende mann. Det er vel svært usannsynlig at han kan være smittet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352512-hivaids/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke rent få ganger du har spurt her inne om hva sjansen er for å bli smittet av HIV. Med mindre du har ubeskyttet sex med en HIV smittet person er sjansen minimal, ja nesten mikroskopisk her i Norge. I tilfelle du nevner, er det like sannsynlig (om ikke større sjanse) for at togvognen skal spore av, velte, ramle ned en bakke og at du dør av hodeskadene du får som følge av fallet.

Får du hjelp for denne angsten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352512-hivaids/#findComment-3018413
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...