husmor Skrevet 2. september 2000 Del Skrevet 2. september 2000 Jeg har hatt problemer med magen i ca 1,5 år.jeg har tatt undersøkelser, som utelukker alvorlige sykdommer.Jeg har ofte smerte/ubehag på venstre side av magen,vekslende hard og løs avføring,til tider hyppig avføringtrang p.g.a mye slim i endetarm. Er det normalt at det bare kommer mye slim og ikke avføring ? Dette forekommer ofte. Noen ganger stimulerer jer endetarmsåpngen for å få ut avføring, kan det på sikt ødelegge musklene? Under avføring kan endetarms- åpning føles som et åpent sår, er det p.g.a slimet? Legen har skrevet ut surmontil 25 mg. Jeg har ikke begynt å bruke de ennå, da jeg syntes bivirkningene er mange.Kan disse bivirkningene påvirke mitt privt/arbeidsliv? ( uklar tale,skjelvninger ,bevegelseforstyrrelser,svimmelhet,synsforstyrrelser,MAGE/TARM BESVÆR) Har du noen råd? Hva slags mave/tarm besvær kan surmontil gi ?? Hilsen en meget irritabel tarm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3526-irritabel-tarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Knut-Erik Ånensen Skrevet 4. september 2000 Del Skrevet 4. september 2000 Til husmor ang irritable tarm Du angir flere av de typsike symptomene på irritabel tarm. Vi erfarer at feks Surmontil kan være med på å stabilisere mage/tarmtraktus slik at smertene avtar, avføringen blir mer normal og ofte avtagende slim og irritasjon i og rundt endetarmsåpningen. De fleste opplever nok initialt at man kan bli litt trett om morgenen av Surmontil, men det pleier ofte å gi seg etter 5-7 dgr. Øvrige bivirkninger er sjeldne i de dosene som brukes for irritabel mage/tarm.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Knut-Erik Ånensen, allmennlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3526-irritabel-tarm/#findComment-22855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.