Gå til innhold

September, en skjult skatt? 3

Anbefalte innlegg

For meg er november den kjipeste måneden! September og oktober kan være flotte høstmåneder. I desember kan vinteren være fin, og selv om været er trist, stunder det mot jul.

November derimot er bare regnfull og mørk og begivenhetsløs!

Heilt enig, med januar som en "god" nummer to: Jula er over, som regel glatt & j*****, lenge til påske, vår og lysere tider. Med mindre det er slapseføre kan man jo gå på ski og skøyter, men er avhengig av (offentlig) belysning.

Vi får stålsette oss og nyte høsten :-)

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

14

• morsan

6

• Axcia

2

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

Fire bursdager å tenke på. En oppgave skal gjøres ferdig. Et bad må gjøres ferdig. (Huset fullt av møkkete håndtverkere, dooooon`t get me started...!) Veden skal i hus, ørti favner skal stables. Snøfresen etterlyses, den dro på reparasjon i mai! To foreldremøter, en tannlegetime, en sykehustime som må flyttes, en hybelleilighet skal klargjøres for ny person, alt hagestæsj må pakkes vekk.

Fyre bål var en god idè..."vurderer å stable hagemøbler, håndtverkere, ved og en snøfreser..."

Sh, det der tar jeg unna på en dag:-)

Annonse

For meg er november den kjipeste måneden! September og oktober kan være flotte høstmåneder. I desember kan vinteren være fin, og selv om været er trist, stunder det mot jul.

November derimot er bare regnfull og mørk og begivenhetsløs!

Enig. Jeg er ikke glad i november.

September er nok den måneden jeg er minst glad i. Da er det ikke lenger tvil om at sommeren er over, og det er kjempelenge til den neste. Nå venter bare kulde, snø, måking og tre lag med varme klær. Og julestria! Grøss og gru.

Pell deg ut i skogen:-) Det er der det skjer i september.

Annonse

Nå er det endelig blitt så mørkt om kveldene at det går an å tenne stearinlys.

En ideell septemberkveld er mørk og kald. Jeg har vært ute og gått tur i regnet, men kommet meg inn før det blir for mørkt. Jeg er våt og kald, tar en dusj for å få varmen i meg. Det er en kjølig kveld, men jeg har ikke sett på varmen enda selv om det er kjølig inne (er ikke villig til å gi opp sommeren helt enda), jeg tar på meg kosedress og ullsokker som er tre nummer for store. Koker kakao og tenner stearinlys. Ute hører jeg regnet tromme og vinden ule. Jeg ligger varmt og godt under ullteppet og koser meg med en bok.

September er en fin måned.

Hvor fant du den fryseren?

Hehe :-)

Har mine kontakter i fiskeindustrien, så fikk faktisk et par billige sider rett fra produsenten. God kvalitet og. Hadde klippfisk med hvit saus en dag,

men snart skal vi lage bacalao.

Jeg liker en god og fyldig bacalao med masse hermetisk tomat og tomatpure, løk, potetskiver, masse fisk mmmmm

og ikke for sterk da,

jeg bruker cayenne i pulverform, så slipper folk å få overraskelser hehe :D

Greit, man kan bruke sånn tesil eller hva det heter så cayennepepperene ikke havner overalt i gryta... har du først tygd på en sånn er smaken ødelagt og alt smaker GRUSOMT sterkt....

men må ha litt cayenne for å få rette piffen da.

Hehe :-)

Har mine kontakter i fiskeindustrien, så fikk faktisk et par billige sider rett fra produsenten. God kvalitet og. Hadde klippfisk med hvit saus en dag,

men snart skal vi lage bacalao.

Jeg liker en god og fyldig bacalao med masse hermetisk tomat og tomatpure, løk, potetskiver, masse fisk mmmmm

og ikke for sterk da,

jeg bruker cayenne i pulverform, så slipper folk å få overraskelser hehe :D

Greit, man kan bruke sånn tesil eller hva det heter så cayennepepperene ikke havner overalt i gryta... har du først tygd på en sånn er smaken ødelagt og alt smaker GRUSOMT sterkt....

men må ha litt cayenne for å få rette piffen da.

Jeg har aldri lagd det selv, men fikk en gang nydelig bacalao med fisk, tomat, potet tror jeg, krydder, hvitløk og oliven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...