Gå til innhold

Tredveårskrisen hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest knutemor

jeg blir tredve på slutten av året og det gir meg angst. Det er vel noe med at tjueårene er forbi og at jeg starter en ny epoke. Det har kanskje noe med at jeg føler at årene har gått fra meg og at jeg ikke har fått gjort alt det jeg ville gjøre disse årene pga en del sykdom og andre forhold.

Er det flere som føler det samme? Hvordan var det å bli tredve? Og hvordan er det å bli førti?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352684-tredve%C3%A5rskrisen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trude trudelutt

Det er ingen krise i det hele tatt! Du er fremdeles ung, fremdeles fruktbar (om det er barn du ikke har rukket og "gjort" enda), har lagt bak deg årene der "alle andres" mening betyr mer enn din egen, du er på ditt seksuell høydepunkt, og menn under 30 syns du er sexy! Ta for deg!

Gjest knutemor

Det er ingen krise i det hele tatt! Du er fremdeles ung, fremdeles fruktbar (om det er barn du ikke har rukket og "gjort" enda), har lagt bak deg årene der "alle andres" mening betyr mer enn din egen, du er på ditt seksuell høydepunkt, og menn under 30 syns du er sexy! Ta for deg!

Følte du deg mer voksen når du var 30 sammenlinket med tjueni?

Annonse

Gjest Trude trudelutt

Følte du deg mer voksen når du var 30 sammenlinket med tjueni?

Nei. Føler du deg eldre i dag enn i går? Jeg følte kanskje at forventningene til meg var større iom at "nå kan du ikke tulle rundt lenger," men jeg bestemmer selv hvordan jeg vil leve mitt liv og vil jeg tulle rundt litt til så gjør jeg det. :-)

Ikke tenk så mye på dette. Alder er bare et tall!

Nei. Føler du deg eldre i dag enn i går? Jeg følte kanskje at forventningene til meg var større iom at "nå kan du ikke tulle rundt lenger," men jeg bestemmer selv hvordan jeg vil leve mitt liv og vil jeg tulle rundt litt til så gjør jeg det. :-)

Ikke tenk så mye på dette. Alder er bare et tall!

"Alder er bare et tall"

Tull og tøys og dårlige unnskyldninger. Nå går det rett åt skogen, etter tredve er det ingen gleder, for ikke snakke om etter førti. Finn frem kamferdropsen og strikketøyet, nå kan du bare leve på gamle minner.

Gjest Trude trudelutt

"Alder er bare et tall"

Tull og tøys og dårlige unnskyldninger. Nå går det rett åt skogen, etter tredve er det ingen gleder, for ikke snakke om etter førti. Finn frem kamferdropsen og strikketøyet, nå kan du bare leve på gamle minner.

Hehehe :-) Jeg prøver å kamuflere det så godt jeg kan! Selv om en 90-år gamle dame jeg traff på sykehjemmet der jeg var sommervikar, sa at hun fremdeles følte seg 18 år gammel. Det var bare så synd at kroppen ikke var like sprek og hun snart var eneste gjenlevende i sin vennegjeng. Alder -er- bare et tall. Av og til føler jeg meg gammel og sliten, når jeg er forelsket er jeg plutelig 15år igjen. Dessuten er kamferdrops godt!

I takt med alder har dominobrikkene innvendig stadig stablet seg penere på plass. Livet og sex har bare blitt bedre og bedre. Jeg var i hodet mitt en nokså mislykka og stygg ungdom, men jeg er fanden sprette meg ei sprek kjerring!

Fløtt den magre ræva Demi! *breier meg*

Ikke hør på disse positive folka under her. Det er ingen lek å bli tretti. Ei heller 31 og 32. Førti tør jeg ikke engang tenke på.

Det går bare en vei, og den veien går stadig raskere.

Uff, ikke si sånt da!! Jeg kom i 30-års krisa da jeg fylte 20. Haha. Nå føles det ikke like ille, men det er bare tre år igjen til 30. Jeg føler meg absolutt ikke så gammel, men når du sier det bare blir verre blir jeg litt nervøs igjen ;O)

Annonse

Uff, ikke si sånt da!! Jeg kom i 30-års krisa da jeg fylte 20. Haha. Nå føles det ikke like ille, men det er bare tre år igjen til 30. Jeg føler meg absolutt ikke så gammel, men når du sier det bare blir verre blir jeg litt nervøs igjen ;O)

Det er like greit å forberede henne på det som kommer. ;)

Men det der med at tiden går fortere og fortere og fortere er sant. Tror ikke jeg er alene om å merke hvordan tiden eskalerer.

Gjest sjøstjerna

Det er like greit å forberede henne på det som kommer. ;)

Men det der med at tiden går fortere og fortere og fortere er sant. Tror ikke jeg er alene om å merke hvordan tiden eskalerer.

''Tror ikke jeg er alene om å merke hvordan tiden eskalerer.''

Nei, det er du absolutt ikke.

Men hva så? Man får leve så godt man kan. Økt erfaring og modenhet er positivt. :-)

''Tror ikke jeg er alene om å merke hvordan tiden eskalerer.''

Nei, det er du absolutt ikke.

Men hva så? Man får leve så godt man kan. Økt erfaring og modenhet er positivt. :-)

Nei, det er jo ikke noe å gjøre med det, men det er fascinerende hvordan tiden stadig går raskere. Et år i dag er som en sommer da jeg var barn.

Det betyr at tiden mot dauhet går fort, noe som jo er litt trist. ;)

Får håpe Buddhistene har rett og at vi får en sjanse til. :)

Nei, det er jo ikke noe å gjøre med det, men det er fascinerende hvordan tiden stadig går raskere. Et år i dag er som en sommer da jeg var barn.

Det betyr at tiden mot dauhet går fort, noe som jo er litt trist. ;)

Får håpe Buddhistene har rett og at vi får en sjanse til. :)

Selv om sjansen er at du kommer tilbake som meitemark? :0D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...