Gå til innhold

Tredveårskrisen hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fast dol-gjenger

Jeg hadde det slik som deg - med akkurat samme begrunnelsen - både da jeg ble tretti og førti og femti....

Det er jo nettopp når man runder slike titall at man tenker over hva man har oppnådd og ikke oppnådd. Tror det er nokså vanlig, men blir nok ekstra vanskelig for dem som pga ulike omstendigheter ikke har nådd de mål de håpet.

Da tror jeg det hjelper å senke kravene, målene og forventningene litt - og heller fokusere på det man har, og å glede seg over de små tingene i hverdagen. Det høres banalt ut - men kanskje kommer man da nærmere hva livet egentlig handler om?

Uff, ikke si sånt da!! Jeg kom i 30-års krisa da jeg fylte 20. Haha. Nå føles det ikke like ille, men det er bare tre år igjen til 30. Jeg føler meg absolutt ikke så gammel, men når du sier det bare blir verre blir jeg litt nervøs igjen ;O)

Syntes det er så digg når de spør om legg når jeg skal kjøpe vin eller røyk jeg:) Da tenker jeg at det å være 30 ikke er så ille alikevell:)

Mer sikker på meg selv, tenker ikke som før at alle andre vare så mye bedre enn meg. Trodde alle var smartere enn meg...ja, relativt ganske dårlig selvtillitt...nå klarer jeg å se at "Voksne" ikke alltid er voksne:)

Det er deilig å være 30:) heh...

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg er over 40. Det tiåret det var verst å passere var 20. Det var helt grusomt, for da trodde jeg at jeg måtte bli voksen og vite hva jeg skulle gjøre med livet mitt. Å fylle 30 og 40 har vært helt greit, jeg gjorde unna panikken da jeg var 20.

Gjest krekling

Jeg er over 40. Det tiåret det var verst å passere var 20. Det var helt grusomt, for da trodde jeg at jeg måtte bli voksen og vite hva jeg skulle gjøre med livet mitt. Å fylle 30 og 40 har vært helt greit, jeg gjorde unna panikken da jeg var 20.

Dette er jeg enig i, det verste tiåret å passere var 20 og neste gang jeg når et rundt tall blir det 60.

Gjest sjøstjerna

Dette er jeg enig i, det verste tiåret å passere var 20 og neste gang jeg når et rundt tall blir det 60.

Skjønner heller ikke den her "panikken".

Panikken over hva? Krise over hva?

Det er verken snakk om jordskjelv, krig eller tsunami.

Gjest sjøstjerna

Nei, det er jo ikke noe å gjøre med det, men det er fascinerende hvordan tiden stadig går raskere. Et år i dag er som en sommer da jeg var barn.

Det betyr at tiden mot dauhet går fort, noe som jo er litt trist. ;)

Får håpe Buddhistene har rett og at vi får en sjanse til. :)

''Det betyr at tiden mot dauhet går fort, noe som jo er litt trist. ;) ''

Det har du rett i.

Men jeg tror at dersom man får lov å være frisk og bli gammel...så vil man være moden for døden når den kommer.

Gjest fornøyd jah

Uff, ikke si sånt da!! Jeg kom i 30-års krisa da jeg fylte 20. Haha. Nå føles det ikke like ille, men det er bare tre år igjen til 30. Jeg føler meg absolutt ikke så gammel, men når du sier det bare blir verre blir jeg litt nervøs igjen ;O)

Jeg er 36 og har ikke forfalt på noen måte ennå. Jeg ser ut slik jeg så ut som 28-åring, helt sant :) De aller fleste nye jeg møter tror jeg er 28, noen tror jeg er 25. Så jeg vet jeg er heldig, men det er pga genene. Min bestefar på 91 holder seg også meget godt og har lite rynker :)

Jeg er 36 og har ikke forfalt på noen måte ennå. Jeg ser ut slik jeg så ut som 28-åring, helt sant :) De aller fleste nye jeg møter tror jeg er 28, noen tror jeg er 25. Så jeg vet jeg er heldig, men det er pga genene. Min bestefar på 91 holder seg også meget godt og har lite rynker :)

Jeg er absolutt ikke redd for å se gammel ut. Tror jeg foreløbig holder meg ganske bra. Hehe. Det er mer det at årene som er igjen blir færre og færre. Men det er verre å ikke fylle 30 enn å fylle det.

Annonse

Gjest fornøyd jah

Jeg er absolutt ikke redd for å se gammel ut. Tror jeg foreløbig holder meg ganske bra. Hehe. Det er mer det at årene som er igjen blir færre og færre. Men det er verre å ikke fylle 30 enn å fylle det.

Ja det er noe med det. Jeg hadde ingen krise da jeg fylte 30, men blir nok verre når jeg fyller 40..DET er sikkelig gammelt det..usj:(

Men du har rett i at det er bedre enn alternativet selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...