Gå til innhold

Er selvdrap det samme som selvmord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da trenger vi jo ikke DOL da f eks. Og egentlig ikke andre nettsider heller, for alt er jo på Google...

''Da trenger vi jo ikke DOL da f eks. Og egentlig ikke andre nettsider heller, for alt er jo på Google...''

Tror ikke DOL-folkets mening om dette og hint finnes på Google. Fakta derimot...

''Da trenger vi jo ikke DOL da f eks. Og egentlig ikke andre nettsider heller, for alt er jo på Google...''

Tror ikke DOL-folkets mening om dette og hint finnes på Google. Fakta derimot...

Poenget er vel at ikke alle er like flinke til å bruke google, og det er ikke alltid google gir svar heller. Så da kan man vel få spørre her uten at de samme alltid kommer med innlegget: Bruk google

Da trenger vi jo ikke DOL da f eks. Og egentlig ikke andre nettsider heller, for alt er jo på Google...

Det er jo to forskjellige ting.

Hvis du ønsker faktainformasjon ("Hva betyr xxxx?") så finner du det på Google på et par sekunder.

Hvis man derimot ønsker å diskutere en problemstilling, så er DOL mye bedre.

Med vennlig hilsen

Annonse

Poenget er vel at ikke alle er like flinke til å bruke google, og det er ikke alltid google gir svar heller. Så da kan man vel få spørre her uten at de samme alltid kommer med innlegget: Bruk google

''Poenget er vel at ikke alle er like flinke til å bruke google''

Ikke at det er så farlig om det spørres om fakta her, men jeg ville tro det var enklere å google "selvdrap" enn å skrive inn et innlegg på DOL :-)

Hvordan kan man ikke være "flink i Google"?

Altså, du skriver www.google.no

så skriver du "hva betyr selvdrap og selvmord?" og du får mange svar.

Hvordan kan man ikke være "flink" i det?

Med vennlig hilsen

''...uten at de samme alltid kommer med innlegget: Bruk google''

Når har jeg gjort det???

Og når det gjelder "la meg google det for deg"- siden... så har jeg hatt linken lagret på maskina etter noen andre brukte den en gang, fordi jeg syntes det var en stilig og humoristisk måte å minne folk på at det faktisk går an å bruke søkemotorer for å finne svar på enkle spørsmål, så hvis du føler deg støtt må jeg bare beklage...

Men over til diskusjonen igjen...

Klart det er lov å spørre, man kan jo i utgangspunktet spørre om hva man vil, men som andre her over påpeker så er det faktisk lettere og raskere å få svar på faktaspørsmål ved å google det man lurer på enn å spørre her inne på forumet.

Så man kan jo konkludere slik:

Det er lov å spørre om hva som helst her inne på DOL, men det er også tillatt å gjøre et forsøk på å finne svaret selv. Og det er også tillatt å komme med påminnelser om dette ;-)

Å herregud, la vær å svar hvis du synes spørsmålet er for dumt, eller trådstarter er for lat til å søke selv... Hva skulle vi brukt DOL til om ikke diverse ting vi lurer på?

''Hva skulle vi brukt dol til?''

Mye annet enn til bare faktaspørsmål iallfall

Hvor interessant hadde du syntes det hadde vært å være her inne om majoriteten av spørsmålene hadde vært innenfor sjangeren: Hva heter Hovedstaden i Belgia?, er det salt i pølse?

Spiser rever kjøtt? osv.

Jeg sier ikke at slike spørsmål ikke får forekomme. Et ispedd av denne type spørsmål, samt linker til rare annonser på finn, linker til quiz'er, til avisreportasjer osv ,er jo alle med på å krydre DOL og gjøre DOL mer variert, men hadde DOL bestått kun av slike ting hadde det fort blitt veldig kjedelig.

Så majoriteten av innlegg bør etter min mening være av en litt mer kontruktiv karakter, feks ved å spørre om råd, uthøre om mulige fremgangsmåter, dele egenerfaring, diskutere ulike problemstillinger osv.

DOL er god å ha om man står fast, for det er veldig mange kloke hoder her inne. Og folk som står litt utenfor kan se ting på en litt annen måte og se andre løsninger enn man selv gjør mens man står i situasjonen. Så takke meg til for at DOL finnes. ;-)

Hvor interessant hadde du syntes det hadde vært å være her inne om majoriteten av spørsmålene hadde vært innenfor sjangeren: Hva heter Hovedstaden i Belgia?, er det salt i pølse?

Spiser rever kjøtt? osv.

Jeg sier ikke at slike spørsmål ikke får forekomme. Et ispedd av denne type spørsmål, samt linker til rare annonser på finn, linker til quiz'er, til avisreportasjer osv ,er jo alle med på å krydre DOL og gjøre DOL mer variert, men hadde DOL bestått kun av slike ting hadde det fort blitt veldig kjedelig.

Så majoriteten av innlegg bør etter min mening være av en litt mer kontruktiv karakter, feks ved å spørre om råd, uthøre om mulige fremgangsmåter, dele egenerfaring, diskutere ulike problemstillinger osv.

DOL er god å ha om man står fast, for det er veldig mange kloke hoder her inne. Og folk som står litt utenfor kan se ting på en litt annen måte og se andre løsninger enn man selv gjør mens man står i situasjonen. Så takke meg til for at DOL finnes. ;-)

''Hvor interessant hadde du syntes det hadde vært å være her inne om majoriteten av spørsmålene hadde vært innenfor sjangeren: Hva heter Hovedstaden i Belgia?, er det salt i pølse? Spiser rever kjøtt? osv.''

LOL

Annonse

Spiser rever kjøtt? osv.

Det er i hovedsak ikke slike spørsmål som blir stilt her inne, så da er det jo slik du ønsker og da kan det da ikke være noe å klage på:-)?

Gjest krekling

''Hvor interessant hadde du syntes det hadde vært å være her inne om majoriteten av spørsmålene hadde vært innenfor sjangeren: Hva heter Hovedstaden i Belgia?, er det salt i pølse? Spiser rever kjøtt? osv.''

LOL

Jeg lurer faktisk på hva hovedstaden i Belgia heter?

Det er i hovedsak ikke slike spørsmål som blir stilt her inne, så da er det jo slik du ønsker og da kan det da ikke være noe å klage på:-)?

Så vidt jeg kan se har jeg ikke klaget..

Jeg spurte kun om trådstarter hadde hørt om google.

Og linket til "la meg google det for deg"-siden.

Og etterpå(pga reaksjoner), har jeg prøvd å forklare litt nærmere..

Mener bestemt at det ikke går innenfor definisjonen av "å klage"

Men nå ser jeg meg ferdig med å argumentere mer om dette temaet.

Ha en fin dag. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...