Gå til innhold

Hva har jeg gjort galt? Jeg ga bare en gave...

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann ble bedt hos hans bror og kona...

De hadde hatt bryllupsdag...og ville be oss til middag...

Jeg ordnet med en koselig oppmerksomhet fra oss i anledning dagen...og for invitasjonen til middag...

Gaven var ikke kosbar...men koselig...

De ble gla`...men i samme setting kommer kona i huset fram med masse ting til meg som hun hadde kjøpt...

Hun sa at jeg må slutte å gi henne gaver...slik at hun ikke trenger å kjøpe noe til meg...

Jeg ble temmelig paff og såret...

Jeg hadde ordnet med en koselig oppmerksom...så fikk jeg slik tilbakemelding...

Hva har jeg gjort galt?

Fortsetter under...

Noen er sånn at de alltid føler de må gi noe tilbake når de får noe, og noen er sånn at de føler de må gi det dobbelte igjen. Og det er veldig vanskelig å få gitt dem noe.

Sånn er det bare. Det er ikke nødvendigvis du som har gjort noe galt.

Du har ikke gjort noe galt. Men dama er av type som ikke greier å ta imot en gave uten å føle at det nok har en baktanke. Eller kan komme til å medføre ansvar for henne senere.

Hun vil være "skyldfri" ovenfor deg. Derfor kjøpte hun tilbake og ba deg la være i fremtiden.

Trasig at det er slik.

Gjest AtHomeMom

Jeg synes det var dårlig timing av henne å ta opp dette akkurat når du hadde gitt henne en gave, men hun øynet vel bare en mulighet til å ta opp noe hun hadde tenkt på.

Mange voksne mennesker ønsker å begrense gavebyttingen seg imellom, fordi det som oftest blir forventet at hvis man mottar gaver fra noen, så skal man også gi. De voksne i vår familie har sluttet å gi gaver til bursdag/jul osv, etter avtale og det var nok det denne damen også tenkte hun ville uttrykke:-)

Annonse

Blir litt sånn at hvis du har med gave til middag - så må de og ta med når de blir invitert.

Var dette en vanlig bryllupsdag eller sølv, gull osv?

Ikke vanlig for andre å gi gaver til andres bryllupsdag mener jeg...

og de blir jo litt skyldig da om du gir til deres f.eks. 2 års bryllupsdag.

Men du kan bare forklare at du syns det er koselig å gi og at du absolutt ikke ønsker noe igjen..

Noen er mer allergisk mot takknemlighetsgjeld enn andre. Noen synes gaver blir for kompliserte. Det du oppfatter som en hyggelig oppmerksomhet, kan andre se om en komplisert gave.

Hadde nok vært mer taktfullt at brødrene tok en prat seg imellom enn at hun plumpa ut med det på den måten.

Du kan velge å se det som positivt at hun var ærlig med deg i stedet for å gå rundt å være frustrert.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...