Gå til innhold

Dere som er litt over normal BMI

Anbefalte innlegg

Gjest litt over selv

Synes dere det er stigmatiserende? Ville det vært bedre å være noen kilo lettere?

Jeg er noen kg for tung, og synes det er leit. Slank = vellykket. Lubben = dårlig karakterstyrke. I tillegg så er det stygt å være noen kg for tung. Taperaktig, liksom.

Nå skal det rett og slett krympes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352760-dere-som-er-litt-over-normal-bmi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formfull

For noe sprøyt. Mannen min kan ikke fordra magre kvinnfolk som han kaller det.

Greit, han liker ikke "feite" damer...

men han syns de godt kan ha litt kjøtt på kroppen.

Litt mage, rumpe, lår og pupper er bare kvinnelig.

Det viktigste er at man trives med kroppen man har og kler seg deretter.

Ikke så flatterende med en altfor trang jeans om man har noen kilo for mye og flesket tyter ut liksom :D

Men kler man seg riktig så kan man se riktig så fin ut også med noen kilo for mye på seg.

Gjest slettpoi

Jeg har vært sterkt overvektig, og merket svært godt holdningene til folk rundt meg den gang da. Alt fra kassadamen til damen i klesbutikken.

Med hjelp av all viljestyrke og besluttsomhet gikk jeg ned 40 kilo på egenhånd. Ingen slankeoperasjon eller annen ting. Kun spise mindre, og tåle den belastningen sulten var, for å bli normalslank.

Jeg brukte bla pulverkur, og det er vissnok fy fy blandt ekspertkjerringene her, for man går opp alt og litt til etter kuren er ferdig. Jeg gjorde ikke det. Tre år siden jeg nådde idealvekten nå.

Jeg merker holdningen har endret seg. Du blir sett på helt annerledes som slank enn som tykk. Desverre. Men nå er det jo sånn at tykke mennesker spiser for mye enten de vil erkjenne det eller ikke. Jeg gorde det, men benektet selvfølgelig at jeg hadde et problem.

Jeg har vært sterkt overvektig, og merket svært godt holdningene til folk rundt meg den gang da. Alt fra kassadamen til damen i klesbutikken.

Med hjelp av all viljestyrke og besluttsomhet gikk jeg ned 40 kilo på egenhånd. Ingen slankeoperasjon eller annen ting. Kun spise mindre, og tåle den belastningen sulten var, for å bli normalslank.

Jeg brukte bla pulverkur, og det er vissnok fy fy blandt ekspertkjerringene her, for man går opp alt og litt til etter kuren er ferdig. Jeg gjorde ikke det. Tre år siden jeg nådde idealvekten nå.

Jeg merker holdningen har endret seg. Du blir sett på helt annerledes som slank enn som tykk. Desverre. Men nå er det jo sånn at tykke mennesker spiser for mye enten de vil erkjenne det eller ikke. Jeg gorde det, men benektet selvfølgelig at jeg hadde et problem.

Gratulerer med å ha klart noe som visstnok svært få klarer:-)

Det sies at relativt få klarer å opprettholde den nye vekten slik du har gjort. Tror også du har rett i dine observasjoner av folks holdninger i forhold til overvekt.

Synes av og til det er mye merkelig retorikk knyttet til dette med vektreduksjon. Det er liksom bare _en_ godkjent og moralsk aktverdig måte å gjøre det på... Til og med slankeoperasjoner ser ut til å være mer akseptabelt for enkelte enn løsninger som den du valgte eller lavkarbokosthold.

Litt for mye synes jeg er bedre enn litt for lite. Men det er min private mening.

Jeg kan også synes det er litt trist for de som er kraftig overvektig dersom det reduserer livskvaliteten/muligheter. Vi hadde besøk av en kraftig overvektig mann i sommer, og så jo hvor lite han klarte å gjøre.

(Nå får jeg sikkert så øra flagrer, men det får jeg heller ta...)

For noe sprøyt. Mannen min kan ikke fordra magre kvinnfolk som han kaller det.

Greit, han liker ikke "feite" damer...

men han syns de godt kan ha litt kjøtt på kroppen.

Litt mage, rumpe, lår og pupper er bare kvinnelig.

Det viktigste er at man trives med kroppen man har og kler seg deretter.

Ikke så flatterende med en altfor trang jeans om man har noen kilo for mye og flesket tyter ut liksom :D

Men kler man seg riktig så kan man se riktig så fin ut også med noen kilo for mye på seg.

Sprøyt?

Selvsagt er smaken som baken, og noen liker damene rundere, andre magrere.

Men det er ikke et ukjent fenomen at man kan få helt annen behandling fra folk dersom man er tykk enn dersom man er tynn. Det har vært flere tester på dette der tynne folk har iført seg "fat suit", som f eks historien i linken under.

''For Leslie Lampert, a ‘normal’ weight woman who spent 1 week in a ‘fat suit,’ the changes in people’s behavior towards her were astounding.''

http://www.obesity-online.com/ifso/lecture_Flanagan.htm

''Men kler man seg riktig så kan man se riktig så fin ut også med noen kilo for mye på seg.''

Det er jeg helt enig i! :-)

Annonse

Gjest Sørøst

Tror jeg hadde passet bra som "kassakjerring". Jeg dømmer ingen. Jeg hadde smilt like mye til de som var overvektige, kjøpte masse øl på en mandag eller kjøpte røyk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...