Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære deg!

Vær så snill å svare på dette innlegget, da dette er noe som bekymrer meg dag og natt.

Jeg er en jente på 24 år. De siste fjorten dagene har jeg vert plaget av uflod. Jeg har bestandig hatt utflod, men i det siste har den forandret seg litt. Noen ganger er den lys brun, og jeg tror det er i ferd med å gå over... men oftest er den mørkebrun/ nesten svart. Men jeg kan ikke se at det er blod i den. Det må i tilfelle ha vært små mengder og da bare noen få ganger. Jeg lurer på hva dette kan vere. Jeg har aldri hatt samleie, men har hatt en finger i skjeden.

Den siste tiden har jeg trenet daglig, vært mye i aktivitet i forhold til tidligere. Kan dette ha sammenheng med utfloden?

Men selve problemet tror jeg startet etter at jeg hadde en finger i skjeden. Men det var ikke første gangen jeg hadde en finger der...

Utfloden kommer ikke i store mengder. Men litt mer enn vanlig. Dette er også noe som varierer.

Jeg vil svært nødig gå til legen. Da jeg var 20, var jeg til gynekologisk undersøkelse. Men legen fikk ikke gjennomført undersøkelsen, fordi det gjorde så vondt!!! Jeg var jomfru, og er det fortsatt.

Engstelsen fra dette besøket sitter fremdeles i meg, og jeg orker ikke tanken på å gå til gynekolog før jeg ikke lenger er jomfru, dvs litt frem i tid. Har kjæreste, men er ikke kommet sååå langt ennå...

Mensen min er noe uregelmessig, mellom 28 - 37 dager mellom hver gang, oftest ca 32-33 dagers mellomrom. Ellers er jeg ei frisk og rask jente. Føler meg ikke syk på noen måte.

Kan nevne at jeg hadde symptomer på sopp tidligere, kanskje for et par tre måneder siden, men det gikk over av seg selv forholdsvis raskt.

Hva gjør jeg?

Venter neste mens om ca 10-12 dager. Er det uforsvarlig av meg å vente til denne har passert og se om utfloden blir normal deretter??

Jeg er engstelig for at det skal feile meg noe mer alvorlig, hva er sjansene for dette???

Dette ble en hel avhandling.

Men det bekymrer meg. Har lest alt som er å finne om unormal utflod på sidene, men

blir kjempetakknemlig for svar!!

På forhånd tusen takk.

Hilsen lille meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35287-m%C3%B8rkbrunsvart-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ta det helt med ro og se det an. Jeg tror du selv er skyld i symptomet. Kanskje litt blødning fra mormunnen, evt ved eggløsning. Se det an.

TAKK for svar,Mette:)

Utfloden er nå tilbake til

normalen og det har den vært i over ei uke. Så da regner

jeg med at alt er ok!

Men det ga meg likevel trygghet å lese svaret

fra deg i dag. Takk!

Hilsen meg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...