Gå til innhold

Infeksjon i sår etter sterilisering

Anbefalte innlegg

Gjest litt engstelig nå igjen

Min mann steriliserte seg mandag 30. Vi har vært i kontakt med klinikken en gang alt for å spørre om det var normalt at det danna seg en forholdsvis stor kul i pungen, dette sa de var normalt. De spurte om operasjonssåret væsket, det sa min mann det ikke gjorde da det lå ei tørr og fin skorpe på. Nå har skorpa løsnet og under skorpa er såret både rødt og væskende... ringte klinikken, men der var det stengt. Vi har vaska med pyrisept og satt på plaster, noe mer kan ikke vi gjøre i dag. Er det sannsynlig at det er denne infeksjonen som er årsak til kulen vi kjenner? Den siden av pungen kjennes ikke varmere enn den andre, men kjennes mer spent og "fylt" på en måte. Burde han bli satt på antibiotika eller tror dere det er nok med vanlig sårstell? Skal selvsagt ringe klinikken når de åpner i morgen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352954-infeksjon-i-s%C3%A5r-etter-sterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk legevakta. Dette er jeg sikker på at er en infeksjon som krever antibiotika - uten å være lege (har bare hatt noen infeksjoner selv her og der). Kulen kan være innestengt verk, eller en hoven lymfekjertel. Jeg ønsker ikke å skremme dere, dere kan nok trygt vente til i morgen med å søke legehjelp. Jeg mener bare at det her tusen ganger bedre å være sikker her, for sånne infeksjoner er ikke til å spøke med selv om man kanskje ikke blir generelt syk av de med en gang. Oppsøk legehjelp omgående om mannen din får feber, kvalme/oppkast og dårlig allmenntilstand. Da er det alvorlig. Nå er det et problem jeg som bare en liten nerd tenker at ikke er akutt farlig, men bør ses på av en lege før mandag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...