Gå til innhold

HASTER - Trisekvens

Anbefalte innlegg

Hei Moen

Jeg er snart ferdig med de røde tablettene på brettet (tok nest siste i dag), uten at det har kommet noen blødning. Så nå lurer jeg på om jeg bare skal fortsette på neste brett eller gjøre noe annet?

Her er litt bakgrunn:

Jeg fikk for nesten to år siden (36 år gammel) konstatert høy FSH og trolig begynnende overgangsalder. Tok Trisekvens i 3 måneder ved nyttårstider for halvannet år siden for å se om dette kunne bidra til å regulere og stabilisere hormonene. Hadde da blødning hver gang jeg kom til rød tablett nr. 2. Hormonnivået var bedre og blødningene mer stabile etter at jeg sluttet med pillene igjen etter tre måneder. Men så ble det ustabilt igjen. I juli i år begynte jeg å få hetetokter flere ganger om dagen, lå våken i flere timer hver eneste natt (våknet alltid etter å ha sovet 3-4 timer), var nedfor og ukonsentrert. Hadde lenge hatt en resept på Trisekvens liggende og for fire uker siden, kjøpte jeg tablettene og begynte å ta dem. Det var da 41 dager siden siste mensdag.

Føler meg litt bedre nå, selv om jeg nesten aldri sover en hel natt. Men nå synes jeg det er så rart at det ikke kom noen blødning. Jeg kan neppe ha blitt gravid siden jeg begynte på tablettene, for mannen min var bortreist de to siste ukene før de røde tablettene. Jeg har heller ikke noen som helst symptomer på graviditet.

Så hva gjør jeg? Fortsetter som ingen ting??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35302-haster-trisekvens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ta en graviditetstest. Er den negativ kan du bare fortsette. Det er enkelte som ikke får blødning på de røde tabletter.

Det er beskrevet en del tilfeller hvor relativt unge kvinner tilsynelatende er kommet i tidlig overgangsalder og får hormoner, og så plutselig uventet blir gravide.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35302-haster-trisekvens/#findComment-136445
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...