Gjest Så lei meg:-( Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei! Jeg er en kvinne på 55 år som er i overgangsalder (dvs jeg har få symptomer, men de jeg har er ILLE.). Gynegologen ga meg vagifem som jeg skal ta 3 ganger i uka. Tok først bare to ganger i uka fordi jeg tenkte at det var bedre (pga angst for kreft, min mor hadde eggstokkreft). Så begynte jeg å ta det 3 ganger som anbefalt. Jeg er på tuppa hele tiden., jeg husker hver minste stygge ord noen noensinne har sagt til meg. Jeg føler meg dårlig behandlet , kan jule opp vedkommende i mitt stille sinn (huff). Hvis min tenåringsdatter sier noe stygt til meg begynner jeg å gråte, går ut og er helt knust. Hvis min mann er ugrei (og det er han veldig ofte) , er det enda verre. Da skal jeg skilles, og vil bare være for meg selv. Jeg VIL det helt på alvor, nå også. Lengter etter ensomhet og ro. Jeg bryr meg liksom ikke om andre, bare meg. Jeg er som på nåler. Røyker, selvom jeg har egentlig slutta (.-), spiser nikotintyggegummi når jeg ikke røyker. Jeg har det så fælt med meg selv at jeg vet ikke min arme råd. Mye skyldes samlivsproblemer, dårlig kommunkasjon osv. Jeg føler hele familien er mot meg. Alle sier noe stygt til meg. MEN jeg begynner å lure på om det er realitet eller om jeg faktisk er for hårsår. Huff, du ANER ikke hvilket helvete jeg går gjennom hver dag. Jeg kan grue meg gjennom hele dagen fir å komme hjem. For der sier de stygge ting til meg og jeg kommer til å bli så lei meg. Er dette overgangsaldersymptomer, eller er folk stygge mot meg på ordentlig? Min man har disse symptomene selv, tåler ingenting, misforstår og klager på meg så jeg blir nesten sprø. Er han også i overgangsalder??? Han er litt yngre enn meg. Kan jeg slutte med vagifem, jeg orker ikke mer. Vi har jo likevel ikke sex, det er så mye sinne mellom oss. Jeg er også redd for kreften og føler at hvis jeg ikke snart får hjelp dør jeg av det eller stress. Jeg har så lyst å være alene! Hva skjer om jeg flytter og jeg er ferdig med overgangsalder. Ser jeg på ting annerledes? Når går overgangsalder over? Jeg orker snart ikke jobbe en gang. Hele dagen holder jeg maska, ler gjennoim tårer og hjemme sitter jeg ved pc og leter etter hjelp og kunnskap på nettet. Det hjelper faktisk å være på nettet, Føler meg forbundet med andre da, Hjemme føler jeg meg bare til overs. Får så mye pepper og kritikk at jeg dør snart. ER jeg så ille? Disse problemene har jeg hatt veldig lenge, også før jeg kom i overgangsalder. Poof, håper du kan hjelpe, bare det at noen kan snakke med meg hjelper. Føler meg så dum som har slike barnslige problemer, men har skjønt nå at noe må gjøres og det fort. Noen ganger har jeg nemlig bare lyst å DØ: Og jeg skjønner jo at min man klager på meg, for jeg vil ikke se han jo. Han er alltid irritert på meg, og jeg er irritert tilbake. Noen ganger føler jeg jeg hater han og skulle ønske han døde (huffff Jeg føler at jeg ikke liker han pga alt som er sagt og alt som er hendt. han vil ikke snakke om det. Føler meg som en gammel, bitter kvinne, Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353161-vagifem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.