Gå til innhold

Kontakt med sin x

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er rart at så mange har kontakt med sin x etter et brudd. Jeg kan forstå at man har kontakt om partene har felles barn, men at personer som blir forlatt uten å få noen grunn til bruddet fortsetter å ha kontakt med sin x, synes jeg er rart. Om man ikke får noen grunn til at den andre part vil ut av forholdet, så hva er hensikten med å ha kontakt med en slik person videre? Hvordan kan man bevare et vennskap når man ikke er enig om bruddet, og får ingen svar? Da hjelper det lite om forholdet har vart i f.eks. 6 år, mener jeg.

Jeg kan ikke forstå at det finnes noen annen grunn til å beholde kontakten enn at den andre part håper at de vil bli sammens igjen.En slik kontakt vil bare ødelegge et "nytt" forhold for den som ble forlatt, siden man tydeligvis ikke er "ferdig" med sin x. Synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verden er ikke sort/hvit. Det er mange forkskjellige typer mennesker og bruddene mellom par kan være like unike. Jeg gikk fra mannen min for 11 år siden. Han ønsket ikke noe brudd. Vi har sporadisk kontakt fremdeles. Ikke fordi noen av oss ønsker en gjenforening. For min del syns jeg det er godt å høre at han har det bra og at jeg får høre om det innimellom. Fordi han er en flott person, selv om jeg ikke ønsket å være kjæresten hans lenger. Han har ny kjæreste, barn og har det bra. Skjønner ikke at det skal være noe i veien for at vi kan «hilses» innimellom. Det er ikke ofte og ikke noe fast, men det er fint å vite at han fins og har det bra. Kjæresten hans har heller ikke noe i mot det. For kjærestefølelsene er begravd for lengst. Og det er viktig. Det er et «must» hvis man skal ta med seg kontakten inn i et nytt forhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3025812
Del på andre sider

Jeg innrømmer at jeg hadde sett for meg at jeg, pga våre felles barn, skulle invitere pappaen på søndags frokost innimellom osv... Det er nå ca 6 uker siden han flytta ut og det kjennes liksom ikke riktig å gjøre ting sammen nå....vi prater helt greit sammen, men jeg føler vel at jeg er så ferdig med samlivet vårt at det føles "merkelig" å gjøre ting sammen.. Men kanskje føles det lettere når han har kommet over bruddet og vi kan prate sammen uten å vise noen tegn til såre følelser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3025852
Del på andre sider

For meg er det ikke underlig å ha kontakt med ekser. Jeg har tross alt vært glad i et menneske, og selv om vi ikke er kjærester lenger, bryr jeg meg om vedkommende. Jeg har hatt gode vennskap med mine ekser, der ingen av oss ønsket å bli kjærester igjen. Når jeg nå ikke lenger har kontakt med mine ekser er det av hensyn til deres nye kjærester. Det var vanskelig for de å forstå at vi kunne være bare venner, og jeg vil ikke være noen trussel for forholdet deres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3025989
Del på andre sider

Gjest 77-trapped

Kan det rett og slett være at de er venner?

Jeg var sammen med en mann i 9 år, men må si at vi var mer bestevenner enn kjærester siste årene...o g det var nok en av grunnene til at det skrantet. jeg holdt ut lenger enn jeg burde, jeg hadde det ikke bra i forholdet.

Tror ikke han var ærlig med sin nye kjæreste hvorfor det ble slutt, men sannheten er at hans drukkenskap og flørting med andre ikke var bra!

Og da jeg tok han på fersken på do med noen - ja da var det rent over. NÅ var det ikke synd i ham lenger. Jeg ble jo pga han led av psykiske ting, trua med selvmord og greier... men nå dreit jeg i det. Hans liv var ikke mitt ansvar!

Men vi fortsatte å være venner, for vi var mer som venner enn kjærester. Han respekterte meg ikke som kjæreste. Egentlig fortjente han vel ikke mitt vennskap slik han behandlet meg....

Men så ble nydama sjalu og tvang han til åkutte kontakten med meg...

men han behold kontakten med mine venninner... hun skulle bare visst hvor han flørtet med dem mens vi var sammen! Var jo dem han skulle kuttet ut.

Vi hadde absolutt no feelings left etter det ble slutt,

han visste hvor han hadde meg og at d ikke var sjans.

NÅ er jeg gift og lykkelig og inderlig glad jeg er kvitt ham... synd vi mistet vennskapet, men h an fortjente som sagt ikke det!

Jeg syns faktisk synd på nydama. Hun skulle bare visst sannheten!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3026059
Del på andre sider

Verden er ikke sort/hvit. Det er mange forkskjellige typer mennesker og bruddene mellom par kan være like unike. Jeg gikk fra mannen min for 11 år siden. Han ønsket ikke noe brudd. Vi har sporadisk kontakt fremdeles. Ikke fordi noen av oss ønsker en gjenforening. For min del syns jeg det er godt å høre at han har det bra og at jeg får høre om det innimellom. Fordi han er en flott person, selv om jeg ikke ønsket å være kjæresten hans lenger. Han har ny kjæreste, barn og har det bra. Skjønner ikke at det skal være noe i veien for at vi kan «hilses» innimellom. Det er ikke ofte og ikke noe fast, men det er fint å vite at han fins og har det bra. Kjæresten hans har heller ikke noe i mot det. For kjærestefølelsene er begravd for lengst. Og det er viktig. Det er et «must» hvis man skal ta med seg kontakten inn i et nytt forhold.

Min x sitt tidligere forhold tok slutt ca 1 år før han traff meg. Jeg spurte etter noen mnd. om hans x'n hadde funnet seg ny type, men da svarte han det vet ikke jeg og gikk ut av rommet vi var i! Det har vist seg i ettertid at han har hatt kontakt med sin x både på sms, tlf. og mail. Han vet ikke at jeg vet dette, og det var tilfeldig at jeg fant det ut.

Jeg skjønner ikke behovet for å sende melding til sin x med bilde av seg selv som sommerhilsen! Det er vel ikke vanlig å sende bilde av seg selv til en x? Er jeg helt på jordet, eller? Jeg skjønner heller ikke vitsen med å sende bilde av kjæledyret hennes som han overtok etter at forholdet tok slutt. Jeg antar at det ble sendt andre meldinger også, fordi han snakket av og til med henne på tlf. Hvem som tok initiativet til kontakten vet jeg ikke, men jeg har mine mistanker om at det var han.

Jeg ikke vet hvor ofte de hadde kontakt med hverandre i form av sms, mail og tlf. Jeg vet at i peroder kunne han sende flere bildemeldinger på en kveld til henne. Det synes jeg er merkelig til en x som har forlatt han uten grunn, selv om forholdet varte i 7- 8 år. En melding en sjelden gang for å høre hvordan det stod til kunne jeg ha forstått, men flere meldigner på en kveld eller et par meldinger i mnd. tolker jeg som om han prøvde å få henne tilbake igjen. Eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3026131
Del på andre sider

Annonse

Jeg innrømmer at jeg hadde sett for meg at jeg, pga våre felles barn, skulle invitere pappaen på søndags frokost innimellom osv... Det er nå ca 6 uker siden han flytta ut og det kjennes liksom ikke riktig å gjøre ting sammen nå....vi prater helt greit sammen, men jeg føler vel at jeg er så ferdig med samlivet vårt at det føles "merkelig" å gjøre ting sammen.. Men kanskje føles det lettere når han har kommet over bruddet og vi kan prate sammen uten å vise noen tegn til såre følelser?

Ja, fordi de med felles barn kan jeg skjønne har kontakt med hverandre. Det er vel naturlig at det er litt sårt for den som blir forlatt. Om han ikke hadde gitt av inntrykk av det til deg, så hadde du vel lurt litt på hva hensikten hans var om dere ikke hadde barn og han begynte å ta en del kontakt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3026144
Del på andre sider

Ja, fordi de med felles barn kan jeg skjønne har kontakt med hverandre. Det er vel naturlig at det er litt sårt for den som blir forlatt. Om han ikke hadde gitt av inntrykk av det til deg, så hadde du vel lurt litt på hva hensikten hans var om dere ikke hadde barn og han begynte å ta en del kontakt?

Ja, hadde nok begynt å lure litt da, ja.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3026164
Del på andre sider

Min x sitt tidligere forhold tok slutt ca 1 år før han traff meg. Jeg spurte etter noen mnd. om hans x'n hadde funnet seg ny type, men da svarte han det vet ikke jeg og gikk ut av rommet vi var i! Det har vist seg i ettertid at han har hatt kontakt med sin x både på sms, tlf. og mail. Han vet ikke at jeg vet dette, og det var tilfeldig at jeg fant det ut.

Jeg skjønner ikke behovet for å sende melding til sin x med bilde av seg selv som sommerhilsen! Det er vel ikke vanlig å sende bilde av seg selv til en x? Er jeg helt på jordet, eller? Jeg skjønner heller ikke vitsen med å sende bilde av kjæledyret hennes som han overtok etter at forholdet tok slutt. Jeg antar at det ble sendt andre meldinger også, fordi han snakket av og til med henne på tlf. Hvem som tok initiativet til kontakten vet jeg ikke, men jeg har mine mistanker om at det var han.

Jeg ikke vet hvor ofte de hadde kontakt med hverandre i form av sms, mail og tlf. Jeg vet at i peroder kunne han sende flere bildemeldinger på en kveld til henne. Det synes jeg er merkelig til en x som har forlatt han uten grunn, selv om forholdet varte i 7- 8 år. En melding en sjelden gang for å høre hvordan det stod til kunne jeg ha forstått, men flere meldigner på en kveld eller et par meldinger i mnd. tolker jeg som om han prøvde å få henne tilbake igjen. Eller hva?

Ja, jeg hadde også tenkt at han ikke var helt over henne ihvertfall! Hadde blitt særlig mistenksom, siden han har prøvd å holde det skjult for deg. Har du konfrontert ham med det?

Synes det er greit at ekser har kontakt ift hilsing og småprat dersom de tilfeldigvis møtes. Men stadig kontakt på tlf/sms og at de treffes, synes jeg ikke er ok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353162-kontakt-med-sin-x/#findComment-3026347
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...