Ixeline Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei. Jag har i de siste 1 år vært plaget meg tidvis magesmerter, uregelmessig av føring, og smerter ved avføring. Var for 7 år siden på endoskopi, hvor de konkluderte med "irritabel tarm". Men i det siste året har magen min endret seg. Har hatt endel små blødninger av tarmen. Alt i fra lyst friskt blod, til "svart" blod. Blandet med slim. Men de siste 4 mnd har dette økt. Jeg har så og si blod i avføringen hver dag. Helst da mørke/svarte blod små blod klumper, og noen blod blandet med slim. Eg har ikke noe diare. Avføringen veksler mellom vanlig fast til "porøs".. Er plaget med mye luft plager, og har 1-2 ganger i uken store smerter ved avføring. Selv om avføringen er helt fin . IKKE hard. Har merket at ved inntak av alkohol, blir magen mye værre. Dagen derpå sliter eg da med hyppige toalett besøk, selv om det ikke er diare+ endel blod. Har fått beskjed av legen at dette kan være ulserøscolitt ( men da skulle eg hatt mye mere diare vel????) Crons, eller tykktarmskreft... Er veldig bekymret for det siste, for legen svarer så lite når eg spør ang dette... Men er det en liten mulighet at det kan være kreft, selv om jeg bare er 30 år? Skal på koloskopi om en uke.... Noen jeg kvir meg utrolig mye til....... Takk for svar. I.T. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353346-bl%C3%B8dninger-av-tarmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.