Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har siden jeg ble gravid hatt høyt SF mål....jordmor mente følrste gangen hun målte at det var to inni der :-)

Jeg er nå i uke 29 og ligger helt i grensen på det grønne øverst.

Legen sa ved sist kontroll at "du ligger der øverst du"...

Jeg vet at når de måler SF mål bruker de jo målebånd og alt tas med..foster - fostervann....

Men...jeg hadde to gooooode bilringer før jeg ble gravid...med andre ord - god polstring på magen. Ikke tykk eller noe..men ingen flat mage. Når han da måler med målbånd...da må jo dette gi litt utslag i forhold til de som har helt flate mager uten fett på?

Jeg tok en UL i uke 26..da skrev legen at babyen var 8% over gjennomsnitt....dette må da være mer nøyaktig i forhold til målebåndet?

8% over...hva er da ca fødselsvekt? Er dette tatt i forhold til den røde streken på skjema?

Melkerullen 29+0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35338-h%C3%B8yt-sf-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är riktigt som du säger, att fetma kan påverka SF-målet, hos gravida. Man försöker dock att dra åt måttbandet så att magen trycks ned så mycket som möjligt, och man blir ju också plattare på magen när man ligger ned. Barnets vikt och mängden fostervatten, har också en viss betydelse på SF-måttet. Det är riktigt att en viktbestämning av barnet, gjer en mera exakt bild av vad ditt SF-mått står för. Ditt barn beräknas att väga 8% över gjenomsnittet, som kan vara en orsak att ditt SF-mått lite högre än normalt. Detta höres helt normalt ut. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35338-h%C3%B8yt-sf-m%C3%A5l/#findComment-135892
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...