Gå til innhold

Hva kan det feile meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Gull

Hei.

Jeg er ei jente på 20 år som lurer på noen ting..

Når jeg ble født så hadde jeg en feil med hjertet mitt, men dette er noe jeg skal ha vokst av meg. Men likevel, så kan jeg sitte i sofaen og slappe av, og plutselig så slår hjertet mitt utrolig fort, jeg får vondt i brystet, blir andpusten, og det varierer hvor lenge dette holder på. Det har vært sånn en liten stund nå, og nå begynner jeg å bli litt bekymret, det er en ekkel følelse og det gjør vondt.. Hva kan dette komme av?

Jeg har tenkt litt på å reise til legevakta når det har vært på gang, men er litt urolig for sykehus, ol.

Mvh

bekymret jente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353381-hva-kan-det-feile-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

He! Det er umulig å si hva som feiler deg ut i fra disse opplysningene. Brystsmerter og ubehag i brystet har mange årsaker: Hjerteinfarkt, lungeemboli (for å nevne de verste) og bagateller som overtrening av muskulatur. Psykiske årsaker gir også svært ofte slike symptomer, og er en stor andel av pasientene i allmennpraksis.

Rask puls, tachycardi - er en hyppig tilstand. Årsakene kan være arytmier i hjertet eller andre årsaker som mye koffein, angst m.m. Jeg foreslår du bestiller en time hos fastlegen, slik at han kan ta en EKG av hjertet ditt.

MVH Legestudent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...