Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sånn helt elementært: Har du tranen i kjøleskapet slik at den er kald når du tar den? Jeg syns vanlig tran smaker mye bedre enn tran med sitronsmak. Tran smaker egentlig ganske lite, spesielt hvis du rett etterpå tar noe som døyver smaken. Her bruker vi Sanasol som smakdemper.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

19

• Sør

10

• morsan

6

• ShitDiddelyDo

6

Mest aktive i denne tråden

Sånn helt elementært: Har du tranen i kjøleskapet slik at den er kald når du tar den? Jeg syns vanlig tran smaker mye bedre enn tran med sitronsmak. Tran smaker egentlig ganske lite, spesielt hvis du rett etterpå tar noe som døyver smaken. Her bruker vi Sanasol som smakdemper.

I kjøleskap, ja. Jeg tester hvordan det går i kveld. Sanasol er notert.

Trening er også veldig bra for psyken. Jeg pleier å bli skikkelig sløv om høsten (dette mørket ...), men i år skal jeg presse meg ut.

Fysiske aktiviteter er ekstremt viktig for psyken. I hvert fall min. :)

ahhh, jeg trenger en coach

Ikke lett det der. Selv sliter jeg heldigvis ikke med det.

Modern hater tran, bruker den ekle med sitronsmak (som jeg synes smaker vondt) sammen med et glass apelsinjuice! Ikke skjønner jeg at det kan være spesielt godt, men det er nå det hun gjør.

Hva med heller å ta en brødskive makrell i tomat hver dag, ev. sardiner i olje, spise laks/feit fisk til middag et par ggr i uka? Vil tro du får bra med omega-3 igjennom det. Nå har det jo forresten også kommet et laksepålegg på boks, men det aner jeg ikke hvordan er fordi jeg ikke har prøvd.

Det er det da i andre land også, uten at det er nødvendig å tylle i seg tran.

Omega-3 får du i en vanlig diett, for eksempel fra fet fisk.

Vitamin D produserer kroppen din selv fra solskinn, eller du kan ta som tablett.

De andre vitaminene er også i en vanlig diett.

Det er ikke noen spesiell grunn til å ta tran som jeg kan se, hvis man ikke har en hang til selvplaging. ;-)

Med vennlig hilsen

''Omega-3 får du i en vanlig diett, for eksempel fra fet fisk.''

Men vi spiser ikke så mye fet fisk at vi får i oss nok. Nå snakker jeg generelt, naturligvis, mulig at du spiser rikelig med fet fisk og får i deg nok d-vitamin og omega-3 på den måten.

:-)

''Vitamin D produserer kroppen din selv fra solskinn, eller du kan ta som tablett.''

Solskinn er noe vi har litt for lite av gjennom vinteren, dessverre. Det er også temmelig kaldt til tider, sånn at vi er lite ute og vi får derfor enda mindre sol på kroppen.

''De andre vitaminene er også i en vanlig diett.''

Du er selvsagt klar over at det "sunne norske kostholdet" ikke er så sunt lenger som vi liker å innbille oss?

''Det er ikke noen spesiell grunn til å ta tran som jeg kan se, hvis man ikke har en hang til selvplaging. ;-)''

Akkurat det med selvplaging er jeg enig med deg i. Tran er forferdelig.

Annonse

Ikke lett det der. Selv sliter jeg heldigvis ikke med det.

Modern hater tran, bruker den ekle med sitronsmak (som jeg synes smaker vondt) sammen med et glass apelsinjuice! Ikke skjønner jeg at det kan være spesielt godt, men det er nå det hun gjør.

Hva med heller å ta en brødskive makrell i tomat hver dag, ev. sardiner i olje, spise laks/feit fisk til middag et par ggr i uka? Vil tro du får bra med omega-3 igjennom det. Nå har det jo forresten også kommet et laksepålegg på boks, men det aner jeg ikke hvordan er fordi jeg ikke har prøvd.

Jeg likte laksepålegget som var på tube, men det forsvant for lengst.

Det er jo ganske prisverdig at du vil holde transkikken i hevd, men selv er jeg bare glad jeg er over den alderen hvor tran var obligatorisk (nesten).

Men ungene til broren min likte tran så godt at de stadig maste om mer... Den gangen de var små.

Jeg likte laksepålegget som var på tube, men det forsvant for lengst.

Jeg likte det tunfiskpålegget som var på tube, og synes det er synd at det forsvant!

Trabspørsmålet kan jeg ikke hjelpe deg med - jeg klarer bare ikke å ta tran! En skje med noe vondt gjør meg ingenting, men det å "hilse" på den resten av dagen og natten er ikke særlig stas...

Jeg likte det tunfiskpålegget som var på tube, og synes det er synd at det forsvant!

Trabspørsmålet kan jeg ikke hjelpe deg med - jeg klarer bare ikke å ta tran! En skje med noe vondt gjør meg ingenting, men det å "hilse" på den resten av dagen og natten er ikke særlig stas...

Men, tar dere ikke tran på kvelden? Altså, ikke om morgenen. Jeg kunne aldri tenkt meg å starte dagen med tran. Også må man jo ta det sammen med mat fordi det inneholder fettsyrer.

Fikk aldri med meg tunfiskpåleggetet på tube.

Ahhhh.... nå er er snart trantiden inne her i huset.

Det er det da i andre land også, uten at det er nødvendig å tylle i seg tran.

Omega-3 får du i en vanlig diett, for eksempel fra fet fisk.

Vitamin D produserer kroppen din selv fra solskinn, eller du kan ta som tablett.

De andre vitaminene er også i en vanlig diett.

Det er ikke noen spesiell grunn til å ta tran som jeg kan se, hvis man ikke har en hang til selvplaging. ;-)

Med vennlig hilsen

''Vitamin D produserer kroppen din selv fra solskinn,''

De andre har kommentert dette med lite sol i Norge vinterstid.

Men jeg har lest at dette problemet er enda større for mørkhudete folk i Norge - huden deres beskytter dem "for godt" mot solen, herunder d-vitaminproduksjonen. Så for mørkhudede er det ekstra viktig å passe på bat man får i seg nok d-vitaminer i den mørkeste årstiden.

Annonse

Men, tar dere ikke tran på kvelden? Altså, ikke om morgenen. Jeg kunne aldri tenkt meg å starte dagen med tran. Også må man jo ta det sammen med mat fordi det inneholder fettsyrer.

Fikk aldri med meg tunfiskpåleggetet på tube.

Ahhhh.... nå er er snart trantiden inne her i huset.

Jeg tar ALDRI tran! Har ikke gjort det siden min far tvang det i meg.

Det har sine absolutte fordeler å bli voksen :-)

Det er jo ganske prisverdig at du vil holde transkikken i hevd, men selv er jeg bare glad jeg er over den alderen hvor tran var obligatorisk (nesten).

Men ungene til broren min likte tran så godt at de stadig maste om mer... Den gangen de var små.

Joda, jeg har hørt historier om folk som ELSKET tran så mye at det måtte gjemme flasken osv osv. De kan jeg umulig være i slekt med.

Jeg tar ALDRI tran! Har ikke gjort det siden min far tvang det i meg.

Det har sine absolutte fordeler å bli voksen :-)

Jeg har ikke en gang hatt en pappa-figur som har tvunget meg til å ta tran.

Men jeg tenker liksom, kanskje tran kommer til å gjøre underverker med noe av meg.

Joda, jeg har hørt historier om folk som ELSKET tran så mye at det måtte gjemme flasken osv osv. De kan jeg umulig være i slekt med.

Jeg er i slekt med en som, tja kanske ikke akkurat elsket, men ialfall syntes det var helt ok og uten problemer å ta tran - den ene søsteren min! Hun og far syntes det var ok, mor og to døtre (inklusive meg) syntes det aabsolutt ikke... :-(

Jeg tror det har noe med gener å gjøre.

Jeg er i slekt med en som, tja kanske ikke akkurat elsket, men ialfall syntes det var helt ok og uten problemer å ta tran - den ene søsteren min! Hun og far syntes det var ok, mor og to døtre (inklusive meg) syntes det aabsolutt ikke... :-(

Jeg tror det har noe med gener å gjøre.

Jepp. Da funker det kanskje ikke med kognitiv adferdsterapi, da.

Gjest Sitron og grapefrukt

Her er min løsning som virker som bare det: Ett glass grapefruktjuice i ene handa og en skje tran med sitronsmak i andre. Ta en slurk juice, behold litt i munnen, ta tran fort fort og tøm neddpå minst halve glasset med juice umiddelbart etterpå/i samme slengen. Så spis frokost.

Har aldri vært plaget med smak eller oppgulp med denne metoden. Er vi tom for juice, blir det ikke tran den dagen. Appelsinjuice går til nød an, men grapefrukt er mest effektivt. Det må være tran med sitronsmak.

Her er min løsning som virker som bare det: Ett glass grapefruktjuice i ene handa og en skje tran med sitronsmak i andre. Ta en slurk juice, behold litt i munnen, ta tran fort fort og tøm neddpå minst halve glasset med juice umiddelbart etterpå/i samme slengen. Så spis frokost.

Har aldri vært plaget med smak eller oppgulp med denne metoden. Er vi tom for juice, blir det ikke tran den dagen. Appelsinjuice går til nød an, men grapefrukt er mest effektivt. Det må være tran med sitronsmak.

Oj, endelig et ordentlig trantriks. Da må jeg få byttet den til sitronsmak. Takk. En god grunn til å ikke åpne flaska i kveld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...