Gjest frustrert 34-åring Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hei igjen. Viser til tidligere sendte innlegg samt ditt svar av 19.09.10. Jeg har noen spørsmål til som jeg gjerne skulle ha svar på; 1) Hvordan går jeg frem m.t.p. å få en vurdering av min brystkasse. Må jeg innom fastlegen min slik at han vurderer en evnt. henvisning til thoraxkirurg? 2) Hvis det konkluderes med at det i all hovedsak er utseendet på brystkassen som legges til grunn for en evnt. operasjon (jeg tenker da på en evnt. Nuss-operasjon), er det da sannsynlig/mulighet for at jeg likevel kan få gjennomført en slik operasjon i Norge. Eller er det kun slik at det gjennomføres den type operasjoner på yngre personer som også av andre grunner enn utseendet må opereres? 3) Som nevnt i mitt forrige innlegg, så er jeg 34 år. Er jeg evnt. for gammel til å få gjennomført en slik operasjon? 4) Hvis man får avslag på et ønske om en slik operasjon etter en vurdering av en thoraxkirurg eller annen person som foretar en slik vurdering, hvilke muligheter har man da i Norge til å "nå frem"? Må man evnt. til utlandet for å få gjort dette, og vet du noe om kostnader etc.(både i Norge og evnt. i utlandet). Vel, muligens ikke lett for deg å svare på alle disse spørsmålene, men hadde satt pris på om du kunne hjelpe meg med svar på noen av disse:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353616-usymetrisk-brystkasse-innsunket-brystben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Først må jeg beklage at dette spørsmål ikke er blitt besvart. Dette skyldes svikt i et varslingssystem til meg for nye spørsmål. Jeg skal likevel prøve å svare, bedre sent enn aldri! 1. Du må få fastylegen til å henvise deg. 2. Dersom du er teknisk egnet og avviket ikke er helt minimalt, vil du få offentlig operasjon. 3.Du er ikke for gammel 4.Dette inngrepet gjøres meg bekjent ikke privat i Norge. Hvis du skal gjøre det i utlandet må du undersøke godt først! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353616-usymetrisk-brystkasse-innsunket-brystben/#findComment-3083565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.