Gå til innhold

overflod av egg

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en dame på 34 år. jeg blir ikke gravid pgv. har mange egg i livsmoret mitt. på den tredje forsøket klinikken klarte finne en dosering som kan stimulerer eggene mine . etter stimulering, de klarte å ta ut 5 egg og fikk 2befruktete egg tilbake. men forsøket ble mislykket. Nå ble jeg forkelart at jeg må opererer eggene mine slik at de lage hull i egene min og ta bort en del av dem og etter det jeg kan forsøker ivf igjen . jeg ble anbefalt til å spise metformin tabletter 2 ganger daglig også.kan den operasjon hjelpe meg til å bli gravid?hvor mye % lykkes? finnes andre løsninger? jeg er fortvilt :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353626-overflod-av-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Her er det litt misforståelse ute å gå, men jeg tror at du har tilstanden PCOS (Poly Cystsisk Ovarie Syndrom). Jeg foreslår at du ’googler’ deg inn på Google-bilder og finner da en del illustrasjoner for forklaring. PCOS er en tilstand hvor eggstokkene (ikke livmoren) samler eggene opp i små poser (små cyster) uten at det blir eggløsning. Eggstokkene vil ofte produsere unormale hormoner med en tendens til mer mannlig hormon, noe som igjen kan gi overvekt, kviser og øket hårvekst. Du har kanskje fått behandling med pergotime, men dessverre uten at du ble gravid. En annen behandling er at det brennes hull i den tykke kapsel som er omkring eggene så det lettere kan bli eggløsning. Metformin kan hjelpe, spesielt hvis det er unormale homroner. Meget viktig er å gå ned i vekt, hvis du har et slik problem. 3-5 kg er ofte nok for å få resultat. Jeg kan ikke gi deg noen sikker prosent, men mer enn 50% sjanse har du, men med alderen reduseres den. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353626-overflod-av-egg/#findComment-3033696
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...