Gå til innhold

Lav sexlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert25

Hei Jeg er en gutt på 25 år som lenge har slitt med lav sex lyst, har vært med noen jenter uten å fått antydning til ereksjon i det hele tatt. Sexlysten kan være litt tilstede frem til 10-11 på dagtid men så forsvinner den helt. Dagen etter jeg har drukket alkehol, kan den derimot være svært høy.. Nå har jeg truffet en jente jeg liker svært godt, og jeg har begynt å unngå å treffe henne ettersom jeg er bekymret dersom den ikke skulle virke. Det er ikke akkurat noe morro måte å skulle starte et forhold på.. Føler ikke at det er jentene som gjør meg stresset heller, for jeg sliter selv ved onani. Jeg trimmer regelmessig og føler egentlig ikke at livet stresser meg noe særlig heller. Har du noen særlige råd om hva fastlegen min burde se på i forhold til dette? Hvilken prøver ville være nødvendig å gjennomføre for å sjekke feks testosteron nivå og liknende og hvor lang tid vil dette ta å få svar på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353648-lav-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Testosteron er det viktigste hormonet du kan teste, siden det jo er tenningshormonet og det særlig er tenning du forteller du mangler. Sjekk av testosteron, foregår ved hjelp av en blodprøve. Mulig legen ønsker flere prøver, siden hormonnivået endrer seg mye i løpet av dagen. Hvor lang tid det tar med å få svar, avhenger av avstand og rutiner ved hormonlaboratoriet og hos legen din.

Om du våkner med morgenereksjon er viktig å finne ut av, siden det vanligvis utelukker at det kan være fysiske årsaker til manglende lyst hos menn.

Bra at du ikke stresser, men kjenner du ditt eget tenningmønster og vet du hva du kan gjøre om tenningen forsvinner underveis, slik at du kobler inn i egen nytelse igjen?

Det at du sliter selv ved onani, kan også ha sin årsak til at du tenker på sex som et problem, eller som noe du ikke mestrer kan det forårsake at du ikke klarer å kose deg og nyte å onanere. Mange forteller at de da får forstyrrende og negative tanker og ikke klarer å konsentrere seg om sin egen nytelse.

Det at du unngår å treffe jenta du har sett deg ut fordi du er usikker på om en ertosisk setting skal ende med ereksjonsproblemer, kan tyde på at du uansett tenker negativt og kanskje har et snev av prestasjonsangst.

Prøv å se for deg muligheter for kos og nytelse, i stedet for å fremkalle katastrofetanker når du tenker på å ha sex med henne. Mulig du kunne fått hjelp om du leser grundigere om hvordan få lyst. Kanskje den siste boka jeg har skrevet som heter "Mer lyst!" kan gi deg noen råd om hvordan ta tak i eget tenningsmønster og forsterke det som gir deg lyst. I tillegg kunne du hatt noe igjen for å lære hvordan snu negative tankemønstre om sex..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353648-lav-sexlyst/#findComment-3031714
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...