Gjest den gode gamle Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Er 43 år. Fikk fjernet polypper i livmor i mars i år, etter plager med kraftige blødninger, store menssmerter og mellomblødninger. Blødde litt i noen uker etter dette og hadde siste menstruasjonsblødning i april. Etter det har det ikke kommet en dråpe blod, og jeg lurer derfor på om menopausen har inntrådt eller om manglende blødning kan settes i sammenheng med inngrepet? Har svake menstruasjonslignende smerter en gang i mnd. omtrent når jeg skulle hatt menstruasjonen, men altså ingen blødninger. Takknemlig for andres erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353670-menopause/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skumring Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Ikke sikkert at det var det samme inngrepet som jeg hadde, men kanskje? Jeg ble operert i livmora for 3 1/2 år siden, fordi jeg var plaget av sterke blødninger og hadde muskelknuter. Hos meg ble det meste av livmor-slimhinna fjernet i inngrepet. Gynekologen forklarte at det var den mest hensiktsmessige måten å gjøre det på, så fremt jeg var sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn. Etter inngrepet fikk jeg svært sparsomme blødninger. En av årsakene var nok at jeg i forkant av inngrepet fikk p-sprøyte (dette var noe gynekologen anbefalte for at slimhinna da ble tynnere (?) og lettere å fjerne). Siden tok jeg p-sprøyte 2-3 ganger til, og kuttet den til slutt ut. Etter det tok det enda et års tid før jeg fikk noe som lignet på mensblødninger, og fortsatt har dette vært svært sparsomt. Så lite at jeg enkelte ganger kan overse det... Så hvis du har fjernet slimhinnen (det meste av den), og kanskje fikk p-sprøyter i forkant, så kan det forklare dine manglende blødninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353670-menopause/#findComment-3031733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den gode gamle Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Ikke sikkert at det var det samme inngrepet som jeg hadde, men kanskje? Jeg ble operert i livmora for 3 1/2 år siden, fordi jeg var plaget av sterke blødninger og hadde muskelknuter. Hos meg ble det meste av livmor-slimhinna fjernet i inngrepet. Gynekologen forklarte at det var den mest hensiktsmessige måten å gjøre det på, så fremt jeg var sikker på at jeg ikke skulle ha flere barn. Etter inngrepet fikk jeg svært sparsomme blødninger. En av årsakene var nok at jeg i forkant av inngrepet fikk p-sprøyte (dette var noe gynekologen anbefalte for at slimhinna da ble tynnere (?) og lettere å fjerne). Siden tok jeg p-sprøyte 2-3 ganger til, og kuttet den til slutt ut. Etter det tok det enda et års tid før jeg fikk noe som lignet på mensblødninger, og fortsatt har dette vært svært sparsomt. Så lite at jeg enkelte ganger kan overse det... Så hvis du har fjernet slimhinnen (det meste av den), og kanskje fikk p-sprøyter i forkant, så kan det forklare dine manglende blødninger. Takk for informativt svar! Det var samme type operasjon, bortsett fra at jeg ikke fikk p-sprøyte verken i forkant eller senere. Men dette forklarer nok den manglende blødningen, så da lar jeg være å bekymre meg og fortsetter å glede meg over å slippe både smertene og blødningene. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353670-menopause/#findComment-3031956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.