Gå til innhold

Om kvistlakk...

Gjest Fersk i faget

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest et strøk til

Kvistlakken er for å hindre at det kommer kvae ut av kvisten (noe som kan skje gradvis i løpet av mange år).

Grunning kan absloutt gjøre resultatet mye bedre, og grunning i lignende farge kan erstatte ett av strøkene, men når kvistene er så mørke som du beskriver, tror jeg du måtte hatt grunning + to strøk maling.

Der du allerede har malt får du se om det blir bedre med et tredje strøk, jeg har ofte måttet ha tre strøk når jeg skal dekke mørk farge med lys. Der du ikke har malt enda, kan du erstatte første strøket med farget grunning, og så to strøk maling oppå.

Du får male

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353680-om-kvistlakk/#findComment-3031528
Del på andre sider

To strøk er for lite. Man må har tre strøk maling på panel med mørke kvister på. Jeg har malt mye panel og det blir aldri fint med kun to strøk. Grunning bruker man selvsagt for at malingen skal henge bedre fast på underlaget. Innvendig panel er nemlig glatt i overflaten og uten grunning kan det flasse maling av fortere hvis man støter bort i vegg eller møbler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353680-om-kvistlakk/#findComment-3031529
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...