Gå til innhold

hepatitt b og hiv

Anbefalte innlegg

Jeg hadde oralsex med en prostituert som var fra Latvia uten kondom, hvor stor sansynlighet er det da for at jeg skal få hepatitt b, jeg har blitt vaksinert 2 ganger med twinrix og mangler bare den siste vaksinen. Og hvor stor med hensyn til hiv!? Lurer også på om prostituerte har mer kjønnsykdommer enn andre folk, og hva er forsvarlig sex, er redd for å ha sex!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353690-hepatitt-b-og-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er helt klart at prostituerte har vesentlig høyere forekomst av kjønnsykdommer enn den øvrige befolkningen. Dette gjelder både bakterieinfeksjoner, som gonoré eller syfilis, og virus, som HIV og hepatitter. Har ikke spesiell tall tilgjengelig for prostituerte fra Latvia, men det er en god del seksuelt overførbare i alle Baltiske stater. Både hepatitt og HIV kan overføres ved oral sex.

De fleste personer som har fått to vaksinedoser er beskyttet mod hepatitt B. Jeg antar (men vet ikke, fordi det hender noen ganger at noen ikke produserer antistoffer) at du er beskyttet. Det er du derimot ikke for HIV infeksjon. Jeg vil anbefale i alle fall at du får tatt en kontrollprøve om noen uker for å kontrollere at du ikke er blitt smittet med HIV, kan også for sikkerhets skyld kontrollere hepatitt B også

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353690-hepatitt-b-og-hiv/#findComment-3031638
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...