Gjest Mrmistermr Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Heisann. ! Gutt på 26 år her, har i noen mnd nå hatt noe sopplignende flekker under forhuden. Har ikke hatt samleie med noen på flere år så regner med jeg kan utelukke kjønnsykdommer. Har lest at man kan få "candida" pga mye trening og svetting som jeg gjør. Flekkene under forhuden er noen ganger hvite og noen ganger rødaktige, klør litt noen ganger. Går ikke vekk ved vask. Har du noen tips, og evt tips til krem eller lignende jeg kan kjøpe ? (helst på nett ) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353934-hei-sopp-eller-lignende-under-forhuden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hei, Du vet selvfølgelig at jeg ikke har mulighet til å stille noe sikker diagnose bare på grunnlag av dine beskrivelser av symptomene. Med dette forbehold vil jeg allikevel si at jeg har en meget sterk mistanke om at du har en soppinfeksjon, forårsaket av soppen Candida. Symptomene passer i aløle fall meget godt. Denne soppen finnes normalt i tarmen, deriblant i endetarmen. Det er kort vei fra endetarmen til penis og vi vet at de fleste tilfeller av soppinfeksjoner er selvinfeksjoner, dvs. at mikrobene forflyttes fra et sted hvor de forekommer normalt til et sted de ikke skal være. Og da kan de forårsake sykdom, med symptomer du beskriver. Jeg har følgende forslag: Hygiene, som du selv er inne på, vask med lunkent vann. Deretter synes jeg at du bør prøve krem eller salve noen dager, upp til en uke. Påsmurt et par-tre ganger om dagen. Slike antisopp salver kan du kjøpe i apoteket reseptfritt, f. eks. Canesten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/353934-hei-sopp-eller-lignende-under-forhuden/#findComment-3034591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.