Hønemoren Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Er det noen som er plaget med at avføring siver ut etter toalettbesøk? Altså i timene etterpå. Særlig ved fysisk aktivitet. Kanskje jeg begynner å bli "slapp i fisken". Lurer på om det kan komme av noen hemorider ved endetarmåpningen slik at ikke alt kommer ut ved toalettbesøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Avføring eller mucus? Jeg trodde den indre muskelen i tarmen hindret lekkasje så kanskje du ikke har fått tømt deg skikkelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Avføring eller mucus? Jeg trodde den indre muskelen i tarmen hindret lekkasje så kanskje du ikke har fått tømt deg skikkelig. Mucus? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Mucus? Sånn geleaktig ettersig ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Sånn geleaktig ettersig ;o) Nei, ikke det. Kan vel hende jeg ikke tømmer tarmen helt da. , eller om den ikke vil tømme seg..... Kan ikke huske det var sånn før i tida, men begynner jo å komme opp i årene så er vel litt slappere både her og der:-) Sliter jo med sykdomsangst så tenker det er noe alvorlig.....huff slitsomt å alltid være så bekymra. Takk for svar, Dorthe og god helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ekkelt,ja Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg plages også med akkurat dette. Uansett hvor lenge jeg sitter på toalettet og hvor mye jeg tørker meg, det kommer liksom mere kort tid etter. Har ingen avføringstrang i den forbindelse, det bare siver ut. Jeg pleier alltid å gå på toalettet en liten stund etter at jeg har hatt avføring for å få tørket vekk det lille (eller store) ekstra. Og som du sier, det blir ekstra ille om man er i bevegelse. Å sitte på huk eller løfte tungt. Jeg er midt i 30-årene og har hatt denne plagen noen år. Har ikke blitt undersøkt hva det kommer av, men har mistanke om en skade under fødselen. Jeg plages daglig av dette, og skulle gjerne blitt kvitt dette. Det er fryktelig ekkelt, og jeg er alltid redd for å lukte avføring. Om jeg ikke har anledning til å gå flere ganger på toalettet og ordne meg, blir jeg rød og sår der bak. Jeg har søkt på nettet etter hjelpemidler, men har ikke funnet noe som kan hjelpe. Bleier er uaktuelt da det (oftest) ikke er så mye at det samler seg i trusene. Lukt og kløe vil det bli uansett. Imodium tabletter tar jeg hvis jeg skal bort og jeg vet at det blir vanskelig med toalettbesøk og hygiene. Avføringen blir hard og kommer da i et stykke,uten noe ettersiv. Har du prøvd dette? Imodium fåes på apoteket uten resept. Ellers er det helt sikkert hjelp å få hos lege. Men jeg har ikke vært der. Synes det er flaut og ekkelt.Har lest om hvilke undersøkelser man burde ta ved denne type plager. En av dem går ut på å få sprøytet opp i baken en type fast skum, som man deretter skal bæsje ut i et spesialtoalett. Under seansen blir det tatt røntgenbilder som viser hvordan lukkemusklene fungerer, og om man greier å presse ut alt. Jeg tror ikke jeg hadde egnet meg for denne typen undersøkelse. Ikke frister det med noe slags kikkertundersøkelse der bak heller. Ærlig talt. Har faktisk aldri tenkt på at plagene mine kan skyldes kreft eller andre alvorlige ting...kanskje jeg burde tenkt litt mer på det? Hemoroider har jeg ikke. Har du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg plages også med akkurat dette. Uansett hvor lenge jeg sitter på toalettet og hvor mye jeg tørker meg, det kommer liksom mere kort tid etter. Har ingen avføringstrang i den forbindelse, det bare siver ut. Jeg pleier alltid å gå på toalettet en liten stund etter at jeg har hatt avføring for å få tørket vekk det lille (eller store) ekstra. Og som du sier, det blir ekstra ille om man er i bevegelse. Å sitte på huk eller løfte tungt. Jeg er midt i 30-årene og har hatt denne plagen noen år. Har ikke blitt undersøkt hva det kommer av, men har mistanke om en skade under fødselen. Jeg plages daglig av dette, og skulle gjerne blitt kvitt dette. Det er fryktelig ekkelt, og jeg er alltid redd for å lukte avføring. Om jeg ikke har anledning til å gå flere ganger på toalettet og ordne meg, blir jeg rød og sår der bak. Jeg har søkt på nettet etter hjelpemidler, men har ikke funnet noe som kan hjelpe. Bleier er uaktuelt da det (oftest) ikke er så mye at det samler seg i trusene. Lukt og kløe vil det bli uansett. Imodium tabletter tar jeg hvis jeg skal bort og jeg vet at det blir vanskelig med toalettbesøk og hygiene. Avføringen blir hard og kommer da i et stykke,uten noe ettersiv. Har du prøvd dette? Imodium fåes på apoteket uten resept. Ellers er det helt sikkert hjelp å få hos lege. Men jeg har ikke vært der. Synes det er flaut og ekkelt.Har lest om hvilke undersøkelser man burde ta ved denne type plager. En av dem går ut på å få sprøytet opp i baken en type fast skum, som man deretter skal bæsje ut i et spesialtoalett. Under seansen blir det tatt røntgenbilder som viser hvordan lukkemusklene fungerer, og om man greier å presse ut alt. Jeg tror ikke jeg hadde egnet meg for denne typen undersøkelse. Ikke frister det med noe slags kikkertundersøkelse der bak heller. Ærlig talt. Har faktisk aldri tenkt på at plagene mine kan skyldes kreft eller andre alvorlige ting...kanskje jeg burde tenkt litt mer på det? Hemoroider har jeg ikke. Har du? Et tips er å bruke et diskret bind til å fange opp lekkasje og å ha med våtservietter til å tørke seg med etter lekkasje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg plages også med akkurat dette. Uansett hvor lenge jeg sitter på toalettet og hvor mye jeg tørker meg, det kommer liksom mere kort tid etter. Har ingen avføringstrang i den forbindelse, det bare siver ut. Jeg pleier alltid å gå på toalettet en liten stund etter at jeg har hatt avføring for å få tørket vekk det lille (eller store) ekstra. Og som du sier, det blir ekstra ille om man er i bevegelse. Å sitte på huk eller løfte tungt. Jeg er midt i 30-årene og har hatt denne plagen noen år. Har ikke blitt undersøkt hva det kommer av, men har mistanke om en skade under fødselen. Jeg plages daglig av dette, og skulle gjerne blitt kvitt dette. Det er fryktelig ekkelt, og jeg er alltid redd for å lukte avføring. Om jeg ikke har anledning til å gå flere ganger på toalettet og ordne meg, blir jeg rød og sår der bak. Jeg har søkt på nettet etter hjelpemidler, men har ikke funnet noe som kan hjelpe. Bleier er uaktuelt da det (oftest) ikke er så mye at det samler seg i trusene. Lukt og kløe vil det bli uansett. Imodium tabletter tar jeg hvis jeg skal bort og jeg vet at det blir vanskelig med toalettbesøk og hygiene. Avføringen blir hard og kommer da i et stykke,uten noe ettersiv. Har du prøvd dette? Imodium fåes på apoteket uten resept. Ellers er det helt sikkert hjelp å få hos lege. Men jeg har ikke vært der. Synes det er flaut og ekkelt.Har lest om hvilke undersøkelser man burde ta ved denne type plager. En av dem går ut på å få sprøytet opp i baken en type fast skum, som man deretter skal bæsje ut i et spesialtoalett. Under seansen blir det tatt røntgenbilder som viser hvordan lukkemusklene fungerer, og om man greier å presse ut alt. Jeg tror ikke jeg hadde egnet meg for denne typen undersøkelse. Ikke frister det med noe slags kikkertundersøkelse der bak heller. Ærlig talt. Har faktisk aldri tenkt på at plagene mine kan skyldes kreft eller andre alvorlige ting...kanskje jeg burde tenkt litt mer på det? Hemoroider har jeg ikke. Har du? Det finnes analpropper som kan hindre lekkasje, men de må du ha resept på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3035964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Et tips er å bruke et diskret bind til å fange opp lekkasje og å ha med våtservietter til å tørke seg med etter lekkasje. Bruker allti truseinnlegg, jeg, selv om det i utganspunktet ikke er for det vi skriver om nå:-) Hender det kan komme litt "siv" der, men stort sett er det vel det at når jeg tørker meg utover dagen etter tissing så er det stort sett også avføring å tørke bort. Igjen og igjen om du skjønner, dette jeg lurer på. Nei, nok "drittprat" for i kveld, nå tar jeg lørdagskvelden. God helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3036182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg plages også med akkurat dette. Uansett hvor lenge jeg sitter på toalettet og hvor mye jeg tørker meg, det kommer liksom mere kort tid etter. Har ingen avføringstrang i den forbindelse, det bare siver ut. Jeg pleier alltid å gå på toalettet en liten stund etter at jeg har hatt avføring for å få tørket vekk det lille (eller store) ekstra. Og som du sier, det blir ekstra ille om man er i bevegelse. Å sitte på huk eller løfte tungt. Jeg er midt i 30-årene og har hatt denne plagen noen år. Har ikke blitt undersøkt hva det kommer av, men har mistanke om en skade under fødselen. Jeg plages daglig av dette, og skulle gjerne blitt kvitt dette. Det er fryktelig ekkelt, og jeg er alltid redd for å lukte avføring. Om jeg ikke har anledning til å gå flere ganger på toalettet og ordne meg, blir jeg rød og sår der bak. Jeg har søkt på nettet etter hjelpemidler, men har ikke funnet noe som kan hjelpe. Bleier er uaktuelt da det (oftest) ikke er så mye at det samler seg i trusene. Lukt og kløe vil det bli uansett. Imodium tabletter tar jeg hvis jeg skal bort og jeg vet at det blir vanskelig med toalettbesøk og hygiene. Avføringen blir hard og kommer da i et stykke,uten noe ettersiv. Har du prøvd dette? Imodium fåes på apoteket uten resept. Ellers er det helt sikkert hjelp å få hos lege. Men jeg har ikke vært der. Synes det er flaut og ekkelt.Har lest om hvilke undersøkelser man burde ta ved denne type plager. En av dem går ut på å få sprøytet opp i baken en type fast skum, som man deretter skal bæsje ut i et spesialtoalett. Under seansen blir det tatt røntgenbilder som viser hvordan lukkemusklene fungerer, og om man greier å presse ut alt. Jeg tror ikke jeg hadde egnet meg for denne typen undersøkelse. Ikke frister det med noe slags kikkertundersøkelse der bak heller. Ærlig talt. Har faktisk aldri tenkt på at plagene mine kan skyldes kreft eller andre alvorlige ting...kanskje jeg burde tenkt litt mer på det? Hemoroider har jeg ikke. Har du? Takk for innspill, lang mail. Ja, jeg har da noen hemorider, ikke plagsomme til vanlig, men "fyller seg en gang i blant". Allikevel, henger jo der som noen små tapper på en måte så disse kan vel kanskje stenge litt, men jeg tror ikke disse er grunnen til det jeg skriver om. Jeg kvier meg også for å nevne dette for legen. Verre enn gynekologisk undersøkelse på en måte... Jeg er jo oppe i årene så kan jo som jeg tidligere skrev være at jeg begynner å bli slapp både her og der. Jeg har bekymringsangst, særlig for sykdommer så er vel derfor også dette plager meg veldig, ser farer i alt om du skjønner. Fibromyalgien gjør meg utmatta og i dårlige perioder tenker jeg som så at det er vel noe alvorlig som feiler meg og så setter jeg sammen ditt og datt, bl. a.. dette med den tømminga og kombinasjonen kan tilsi alvorlig sykdom. Huff og huff så slitsomt. Nei, nok "drittprat" for i dag, nå får vi kose oss på lørdagskvelden. Tusen takk igjen for ditt innspill og god helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3036183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke signatur i dag Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg må innrømme at jeg er plaget med samme problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354025-avf%C3%B8ring/#findComment-3036503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.