Gå til innhold

Ventrikkelflimmer

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur i dag

Hei! Jeg har fått konstatert lidelsen supravintriculær tachy cardi. Hvilepulsen stiger fra ca 60 til over 200 i løpet av no time og uten noen form for påkjenninger. Hjertet er grundig undersøkt via EKG overvåking i flere døgn og med ultralyd, alt er normalt. Kransårene er blitt undersøkt og er åpne, blodtrykk og kolestorolnivå er også fint. For dette har jeg fått betablokker og må ta 1 x 50 mg Selo-Zok hver dag, dette gjør at hvilepulsen holder seg stabil, men jeg har fått mange bivirkninger av medisinen og er er derfor satt på venteliste til el fys. undersøkelse/ablasjon. Hvordan foregår inngrepet og er det noen som helst fare forbundet med det? Jeg vil gjerne ha en utfyllende forklaring på denne operasjonsmetode, jeg har lest de artikler, jeg har funnet på nettet, men er det noen risiko forbundet med dette inngrepet? Jeg tenker i forhold til det å evt. avskjære gale "ledninger" og andre lignende fatale forhold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354082-ventrikkelflimmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Som navnet på latin indikerer betyr det at du har en anfallsvis opptredende rask hjerteaksjon der årsaken ligger i hjertets forkamre. Din lidelse skyldes sannsynligvis at hjertets forkammere begynner å slå fortere pga en forstyrrelse i hjertes elektriske ledningsystem. Opptil 70.000 nordmenn er plaget med uregelmessige hjerteslag og ablasjon er en behandlingsform som har vært brukt i mer enn 10 år. Det er et lite operativt inngrep der man går inn via en blodåre, og pasientene er ikke i narkose under inngrepet. Etter en ukes tid kan man som regel jobbe igjen. Som alle inngrep har også denne metoden bivirkninger. Sjangsen for å lykkes er ganske stor. Noen kan få blødninger og smerter på innstikkstedet. Det er sjelden med alvorligere bivirkninger som små blodpropper. Det blir i siste instans en avveing av bivirkningene fra medisinene opp mot inngrepets fordeler og ulemper. Husk at det finnes flere typer medikamenter som kan regulere hjerterytmen og dette kan du drøfte med legen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354082-ventrikkelflimmer/#findComment-3036876
Del på andre sider

Gjest ikke signatur i dag

Som navnet på latin indikerer betyr det at du har en anfallsvis opptredende rask hjerteaksjon der årsaken ligger i hjertets forkamre. Din lidelse skyldes sannsynligvis at hjertets forkammere begynner å slå fortere pga en forstyrrelse i hjertes elektriske ledningsystem. Opptil 70.000 nordmenn er plaget med uregelmessige hjerteslag og ablasjon er en behandlingsform som har vært brukt i mer enn 10 år. Det er et lite operativt inngrep der man går inn via en blodåre, og pasientene er ikke i narkose under inngrepet. Etter en ukes tid kan man som regel jobbe igjen. Som alle inngrep har også denne metoden bivirkninger. Sjangsen for å lykkes er ganske stor. Noen kan få blødninger og smerter på innstikkstedet. Det er sjelden med alvorligere bivirkninger som små blodpropper. Det blir i siste instans en avveing av bivirkningene fra medisinene opp mot inngrepets fordeler og ulemper. Husk at det finnes flere typer medikamenter som kan regulere hjerterytmen og dette kan du drøfte med legen din.

'' Husk at det finnes flere typer medikamenter som kan regulere hjerterytmen og dette kan du drøfte med legen din.''

Det har jeg allerede drøftet med hjertelegen på poliklinikken. Han mener at den medisinen, jeg bruker gir de "mildeste" bivirkninger av de forskjellige typer hjertemedisin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354082-ventrikkelflimmer/#findComment-3036944
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...