Gå til innhold

Forventer jeg for mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Skuffet!

Jeg har vært sammens med en type i ett år, men vi er ikke samboere. Badet mitt skulle pusses opp og jeg har bodd i leiligheten min store deler av denne periode (vært bortreist i deler av perioden også). Når jeg var tilstede så forventet jeg at kjæresten min hadde spurt meg om jeg ville bo hos han, men akk nei....Han jobber på andre tidspunkter enn meg og skulle reise bort selv en uke, men det er vel ingen unnskyldning for at han ikke spurte om jeg ville bo hos han deler av denne perioden. Det er vel ikke jeg som skulle spurt han om å få lov til å bo hos han, fordi jeg hadde faktisk forventet at han kom med tilbudet....Dette tar jeg som et dårlig tegn, og det er svært skuffende. Det finnes ingen unnskyldning for at han ikke har spurt, mener jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

42

• Sør

31

• ShitDiddelyDo

11

• Mandolaika

8

Mest aktive i denne tråden

Skjønner egentlig ikke problemet, jeg for min del. Syns du det var slitsomt å være hjemme kunne du vel bare sagt det. Min erfaring er at menn svært sjelden er tankelesere, spesielt av kvinnetanker, og at han egentlig ikke har reflektert over dette i det hele tatt.

Gjest sjøstjerna

Menn...

leser generelt ikke mellom linjer.

Spurte du? Ga du direkte uttrykk for at du trengte sove andre steder enn i din egen leilighet i perioden?

Om ikke, så vær ikke overrasket over manglende forespørsel fra han. Menn er utrolig flotte varianter av menneskeheten, men ofte litt tankeløse. ;-)

Gjest Skuffet!

Skjønner egentlig ikke problemet, jeg for min del. Syns du det var slitsomt å være hjemme kunne du vel bare sagt det. Min erfaring er at menn svært sjelden er tankelesere, spesielt av kvinnetanker, og at han egentlig ikke har reflektert over dette i det hele tatt.

Jeg vet at menn ikke er tankelesere, men hvem liker å gå ut i en brakke for å gå på do og dusje? Han trenger vel ikke tenke så mye for å skjønne at de fleste foretrekker do og dusj inne, fordi det sier seg selv. Om han hadde vært "i mine sko", så ville jeg faktisk spurt om ikke han ville bo hos meg i den perioden badet hans skulle pusses opp.

Gjest Skuffet!

Menn...

leser generelt ikke mellom linjer.

Spurte du? Ga du direkte uttrykk for at du trengte sove andre steder enn i din egen leilighet i perioden?

Om ikke, så vær ikke overrasket over manglende forespørsel fra han. Menn er utrolig flotte varianter av menneskeheten, men ofte litt tankeløse. ;-)

Nei, jeg spurt ikke. Jeg ville synes det var rart om han skulle spørre om han kunne bo hos meg, viss hans bad skulle pusses opp. Jeg mener at det er jo en selvfølge at kunne bo hos meg, og tilbydd han det.

Når det kommer til menn har jeg sluttet å forvente at de forstår noe som helst av seg selv. Man må si det direkte - de forstår feks ikke hint! er det noe de vil sier de det direkte!

Jeg vedder på at han ikke har tenkt over at du trenger et annet sted å bo en gang- Jeg tror du nesten bare må si det til han direkte, at du trenger et sted å bo i perioden for det er altfor upraktisk å gå ut. Han forstår det nok når du forklarer det for han.

Annonse

Nei du forventer ikke for mye, såpass må man kunne regne med av en kjæreste. Jeg har tilbudt venninner å bo hos meg når de pusser opp jeg, og ville selvfølgelig gitt tilbudet til min kjære. Var jeg deg ville jeg snakket med han om dette, men - jeg ville valgt en dag jeg ikke var sint, irritert eller skuffet. :)

Gjest sjøstjerna

Nei, jeg spurt ikke. Jeg ville synes det var rart om han skulle spørre om han kunne bo hos meg, viss hans bad skulle pusses opp. Jeg mener at det er jo en selvfølge at kunne bo hos meg, og tilbydd han det.

Ja, du mener det og du tenker slik

Han er et annet menneske og har andre tanker enn deg.

Kankskje han ville elsket å ha deg boende hos seg, men han er bare en mann....og de _er_ ofte tankeløse. Tenk over siste ord i forrige setning.

Ikke vondt ment fra hans side, han har bare ikke tenkt over det.

Gjest Frk Rosenkranz

Du hadde vel fått lånt om du hadde spurt. Ikke sikkert han har tenkt så langt som at du forventer han skal spørre først. Menn er nemlig ikke tankelesere, selv om vi kvinner tror de er det. dette har ofte skapt frustrasjon i forhold. Ikke uten grunn de sier at vi er fra forskjellige planeter.

Gjest sjøstjerna

Du hadde vel fått lånt om du hadde spurt. Ikke sikkert han har tenkt så langt som at du forventer han skal spørre først. Menn er nemlig ikke tankelesere, selv om vi kvinner tror de er det. dette har ofte skapt frustrasjon i forhold. Ikke uten grunn de sier at vi er fra forskjellige planeter.

''Menn er nemlig ikke tankelesere,... ''

Riktig.

Mang et forhold kunne vært mye bedre dersom kvinner husker på det der. Menn må har ting i klartekst.

Gjest ingen nick

Nei du forventer ikke for mye, såpass må man kunne regne med av en kjæreste. Jeg har tilbudt venninner å bo hos meg når de pusser opp jeg, og ville selvfølgelig gitt tilbudet til min kjære. Var jeg deg ville jeg snakket med han om dette, men - jeg ville valgt en dag jeg ikke var sint, irritert eller skuffet. :)

Menn tenker annerledes enn kvinner.

Annonse

''Menn er nemlig ikke tankelesere,... ''

Riktig.

Mang et forhold kunne vært mye bedre dersom kvinner husker på det der. Menn må har ting i klartekst.

Nå synes jeg du lager enkle stereotyper av både menn og kvinner.

Og du fratar menn ansvar for egen oppførsel.

Med vennlig hilsen

Menn tenker annerledes enn kvinner.

Jeg må smile av det du sier der. :)) Den lengste tråden i går debatterte hvorfor individers handlinger generaliseres opp til gruppenivå, og dolerne var så å si unisont enige i at dette både var urtettferdig og unødvendig. I dag er "menn" tilbake som representanter for gruppekategorien "menn" igjen - lenge leve korttidsminnet :D

Jeg vet at menn ikke er tankelesere, men hvem liker å gå ut i en brakke for å gå på do og dusje? Han trenger vel ikke tenke så mye for å skjønne at de fleste foretrekker do og dusj inne, fordi det sier seg selv. Om han hadde vært "i mine sko", så ville jeg faktisk spurt om ikke han ville bo hos meg i den perioden badet hans skulle pusses opp.

Her er jeg faktisk enig med Sør (!) i at menn fratas ansvar for egen oppførsel når vi unnskylder dem med at de ikke er tankelesere. Tankeleser er en ting, å kunne sette seg _litt_ inn i en annens situasjon, er noe annet. Han kan vel tenke selv, selv om han ikke leser dine tanker?

Kjæresten min ville definitivt tenkt tanken uten at jeg hadde spurt eller uten at han måtte vært tankeleser.

Skjønner derfor at du er skuffet, men det er ikke sikkert han har tenkt tanken da.

Gjest ingen nick

Jeg må smile av det du sier der. :)) Den lengste tråden i går debatterte hvorfor individers handlinger generaliseres opp til gruppenivå, og dolerne var så å si unisont enige i at dette både var urtettferdig og unødvendig. I dag er "menn" tilbake som representanter for gruppekategorien "menn" igjen - lenge leve korttidsminnet :D

Jeg fulgte ikke med på debatten i går.

Gjest sjøstjerna

Alle individer tenker anderledes enn alle andre. Ikke to mennesker tenker likt.

Med vennlig hilsen

Riktig.

Men ser du litt bredt på det, og gruppevis - menn/kvinner- så viser det seg at kvinner og menn velger annerledes. De tenker generelt noe annerledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...