Gjest Nickløsheletiden Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''He he, er det noe jeg virkelig har lært meg, er det ikke å bli fornærmet over manglende tankelesning ;o) Dette vet jeg alt om, det kan dolerne og kanskje du også bekrefte (om du husker)Men selvfølgelig har det noen ganger vært litt vanskelig. Likevel vil jeg si at det er lettere å tenke positivt så lenge man føler at omsorgen er til stede.'' Ja, nå får du sjansen til å praktisere det, for nå aner jeg ikke hva du sikter til. Ellers virker det jo som du ikke har så høy tåleranse for manglende tankelesning etter som du mener trådstartes mangel på dette er et uttykke for lite interesse og manglende omsorg. mvh Jo, det har jeg faktisk. Jeg tenker på den gangen han ringte personalkontoret på jobben min:-) Jeg vil ikke legge ut mer om den saken nå. Bare gi deg et hint:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''uuttalte ønsker (...) En måte å gjøre livet komplisert på.'' Jeg er enig med deg i det. Det utelukker imidlertid ikke at man kan mene at man ikke forventer for mye dersom man forventer at en fersk kjæreste tilbyr tak over hodet i en opp-pussingsfase. Syns ellers du har lest litt mye inn i trådstarters case. Jeg har hverken oppfattet at Skuffet har lagd drama eller stilt krav egentlig, og vi vet vel ikke om hun ble fornærmet heller. Hun spør ganske enkelt om hun forventer for mye eller ikke. Når det er sagt er jeg helt enig med deg i at det er lurt å la tvil komme tiltalte til gode i et samliv. ''... men det er vel ingen unnskyldning for at han ikke spurte om jeg ville bo hos han deler av denne perioden. Det er vel ikke jeg som skulle spurt han om å få lov til å bo hos han, fordi jeg hadde faktisk forventet at han kom med tilbudet....Dette tar jeg som et dårlig tegn, og det er svært skuffende. Det finnes ingen unnskyldning for at han ikke har spurt, mener jeg...'' Slik utsagn skårer høyt på min drama- og stille-krav-skala. Men det er helt greit om din skala er annerledes. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''Likevel vil jeg si at det er lettere å tenke positivt så lenge man føler at omsorgen er til stede.'' Ja, hvis kvinnen over vurderer forholdet pga dette, vil jeg tro det ligger mer til grunn. Men man vet jo aldri med de mest analytiske eksemplarene av deres art. Jeg er en veldig enkel og grei sjel og forholde seg til SDD. Tro meg eller ei:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er en veldig enkel og grei sjel og forholde seg til SDD. Tro meg eller ei:-) Men er det du som er trådstarter? Ah. Jeg har ikke lest alle innleggene her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 '' Hvorvidt man ubedt tilbyr å få bo hos den andre i en badoppussingssituasjon handler først og fremst om personlighet, praktisk legning og erfaringsrammer, ikke om forelskelse, omsorg og romantikk. Å tillegge den andre holdninger som manglende omsorg, interesse og forelskelse fordi h*n ikke fanger opp et uuttalt ønske, blir som regel borti veggene galt i et parforhold. '' I en baderomsoppussingssituasjon så handler det dog ikke i særlig stor grad om tankelesning (man behøver ikke være tankeleser for å forstå at noen heller vil bo i en leilighet, enn å bruke utedo), men om omtenksomhet. Forskjellen er at "tankelesning" handler om ting den andre part ikke kan forventes å vite, men i dette tilfellet vil det være åpenbart for de fleste som utviser normal omtenksomhet. Med andre ord, denne situasjonen krever ikke tankelesning. Med vennlig hilsen Enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Men er det du som er trådstarter? Ah. Jeg har ikke lest alle innleggene her. Nei, men du sa "deres art" og jeg har jo sagt meg enig med henne og det var meg du svarte:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''... men det er vel ingen unnskyldning for at han ikke spurte om jeg ville bo hos han deler av denne perioden. Det er vel ikke jeg som skulle spurt han om å få lov til å bo hos han, fordi jeg hadde faktisk forventet at han kom med tilbudet....Dette tar jeg som et dårlig tegn, og det er svært skuffende. Det finnes ingen unnskyldning for at han ikke har spurt, mener jeg...'' Slik utsagn skårer høyt på min drama- og stille-krav-skala. Men det er helt greit om din skala er annerledes. mvh Ser ikke at dette har noe med min eller din skala å gjøre, men hvordan vi fortolker det vi blir formidlet. Jeg leser nemlig samme utsagn som Skuffets begrunnelse for hvorfor hun ble skuffet. Hun er imidlertid ikke sikker på om det er rimelig å ha de forventninger hun har, og spør derfor på dol hva vi mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 '' Hvorvidt man ubedt tilbyr å få bo hos den andre i en badoppussingssituasjon handler først og fremst om personlighet, praktisk legning og erfaringsrammer, ikke om forelskelse, omsorg og romantikk. Å tillegge den andre holdninger som manglende omsorg, interesse og forelskelse fordi h*n ikke fanger opp et uuttalt ønske, blir som regel borti veggene galt i et parforhold. '' I en baderomsoppussingssituasjon så handler det dog ikke i særlig stor grad om tankelesning (man behøver ikke være tankeleser for å forstå at noen heller vil bo i en leilighet, enn å bruke utedo), men om omtenksomhet. Forskjellen er at "tankelesning" handler om ting den andre part ikke kan forventes å vite, men i dette tilfellet vil det være åpenbart for de fleste som utviser normal omtenksomhet. Med andre ord, denne situasjonen krever ikke tankelesning. Med vennlig hilsen ''I en baderomsoppussingssituasjon så handler det dog ikke i særlig stor grad om tankelesning (man behøver ikke være tankeleser for å forstå at noen heller vil bo i en leilighet, enn å bruke utedo), men om omtenksomhet.'' Jeg kunne funnet på å foretrekke utedoen fremfor å ta med meg masse pikkpakk et annet sted, såfremt jeg hadde et sted å dusje. Det uutalte kravet er at man ubedt må tilby dette for å vise at man bryr seg. Der vil det være store individuelle forskjeller på hvordan folk handler som ikke dreier seg om omsorg. For noen faller det mest naturlig å vente til de blir spurt. Og det finnes faktisk omsorgsfulle mennesker som tenker så lite praktisk at de ikke automatisk hadde kommet på det med å bo et annet sted. Poenget mitt er at når han nå en gang ikke spurte, er det langt bedre at hun spør og finner ut av det, fremfor å gå rundt å være snurt og fornærmet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nå har du fått en del ulike svar. Det jeg lurer mest på er hvordan forholdet deres ellers er? Er det mye frustrasjoner, mye misforståelser osv? Er dette første gangen du blir overrasket over at han ikke har hatt initiativet? Litt greit å vite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''Med andre ord, denne situasjonen krever ikke tankelesning.'' Kanskje fyren burde forstått at kjæresten trengte et sted å bo denne uka, kanskje, kanskje ikke, men selv om han kanskje burde forstått dette, er det ingenting som tilsier at han lyttet. Hvis han er som mannfolk flest lukket han øra og sa ha og ja da hun begynte å legge ut i det vide og breie om badet sitt, så det er også en mulighet - han har ikke fått det med seg. ''Kanskje fyren burde forstått at kjæresten trengte et sted å bo denne uka, kanskje, kanskje ikke, men selv om han kanskje burde forstått dette, er det ingenting som tilsier at han lyttet. Hvis han er som mannfolk flest lukket han øra og sa ha og ja da hun begynte å legge ut i det vide og breie om badet sitt, så det er også en mulighet - han har ikke fått det med seg.'' Men hvis hun er så uvesentlig for ham at han ikke gidder lytte til det hun sier (og dette er generelt), så forstår man jo godt hvorfor hun kan lure på om "han er den rette"... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jo, det har jeg faktisk. Jeg tenker på den gangen han ringte personalkontoret på jobben min:-) Jeg vil ikke legge ut mer om den saken nå. Bare gi deg et hint:-) Det ringer noen klokker der. Husker det som en sak som i stor grad handlet om å tro man visste hva den andre tenkte uten å ta seg bryet med å sjekke om det stemte. Antagelser. Men dette husker garantert du bedre enn meg. Husker derimot svært godt at noe slikt ville gjort meg veldig oppbrakt om det gjaldt meg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''I en baderomsoppussingssituasjon så handler det dog ikke i særlig stor grad om tankelesning (man behøver ikke være tankeleser for å forstå at noen heller vil bo i en leilighet, enn å bruke utedo), men om omtenksomhet.'' Jeg kunne funnet på å foretrekke utedoen fremfor å ta med meg masse pikkpakk et annet sted, såfremt jeg hadde et sted å dusje. Det uutalte kravet er at man ubedt må tilby dette for å vise at man bryr seg. Der vil det være store individuelle forskjeller på hvordan folk handler som ikke dreier seg om omsorg. For noen faller det mest naturlig å vente til de blir spurt. Og det finnes faktisk omsorgsfulle mennesker som tenker så lite praktisk at de ikke automatisk hadde kommet på det med å bo et annet sted. Poenget mitt er at når han nå en gang ikke spurte, er det langt bedre at hun spør og finner ut av det, fremfor å gå rundt å være snurt og fornærmet. mvh ''Jeg kunne funnet på å foretrekke utedoen fremfor å ta med meg masse pikkpakk et annet sted, såfremt jeg hadde et sted å dusje.'' Det kommer selvsagt an på distanser, omstendigheter og mye annet, men det er jo intet som forhindrer ham i å vise omsorg ved å spørre, selv om han tror hun foretrekker å bo i egen leilighet. De fleste moderne mennesker er ikke overbegeistret for utedo i oktober. ''Det uutalte kravet er at man ubedt må tilby dette for å vise at man bryr seg. Der vil det være store individuelle forskjeller på hvordan folk handler som ikke dreier seg om omsorg.'' Selvsagt er det store individuelle forskjeller, men jeg mener nå at dette ligger rimelig langt innenfor den grensen hvor det ville vært normalt å spørre. (Ikke at det ville vært et problem hvis noen glemte det en gang, men mer hvis personen vanligvis tenkte så lite. ''Poenget mitt er at når han nå en gang ikke spurte, er det langt bedre at hun spør og finner ut av det, fremfor å gå rundt å være snurt og fornærmet.'' Selvsagt er det det, men her tar hun en sjekk på DOL for å høre hva andre synes er rimelig. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''Med andre ord, denne situasjonen krever ikke tankelesning.'' Kanskje fyren burde forstått at kjæresten trengte et sted å bo denne uka, kanskje, kanskje ikke, men selv om han kanskje burde forstått dette, er det ingenting som tilsier at han lyttet. Hvis han er som mannfolk flest lukket han øra og sa ha og ja da hun begynte å legge ut i det vide og breie om badet sitt, så det er også en mulighet - han har ikke fått det med seg. ''Hvis han er som mannfolk flest lukket han øra og sa ha og ja da hun begynte å legge ut i det vide og breie om badet sitt, så det er også en mulighet - han har ikke fått det med seg.'' Håper du ironiserer nå, viss ikke syns jeg du generaliserer og stiller dine medbrødre i et svært så ufordelaktig lys.. Samt at min nesegruse beundring for deg får seg en kraftig sprekk ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det ringer noen klokker der. Husker det som en sak som i stor grad handlet om å tro man visste hva den andre tenkte uten å ta seg bryet med å sjekke om det stemte. Antagelser. Men dette husker garantert du bedre enn meg. Husker derimot svært godt at noe slikt ville gjort meg veldig oppbrakt om det gjaldt meg. mvh Ja, for det var jo ingen liten sak. Det var en stor sak som gjaldt oss alle i familien. Så jeg ble veldig opprørt og jeg er ikke en gang en person som blir lett opprørt. Jeg er ganske rolig og bryr meg lite om småting. Dette var noe annet, men heldigvis har jeg aldri følt manglende omsorg og det gjør det lettere og svelge slike ting. Og det ble jo faktisk noe veldig postivt ut av det til slutt:-) Til daglig er det ikke nødvendig å være tankeleser, men jeg vet jo at det også i fremtiden vil komme overraskelser. Jeg kjenner han såpass godt. Slik er det jo bare her, men jeg er ikke noe offer. Det er for mye positivt til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nå sier du mot deg selv litt. Jeg husker en tråd hvor jeg fikk veldig mye støtte av deg (under et annet nick) fordi verken jeg eller du kunne forstå hvordan han tenkte. Og det var jeg veldig glad for Pielill, for jeg trengte det veldig der og da når jeg var på mitt mest opprøske ;-) Psykisk ustabil er en betegnelse jeg vil bruke på meg selv i den tiden. Jeg ble det av hele situsjonen. I ettertid er jeg jo sjeleglad for at han handlet som han gjorde, da det ble noe helt fantasisk fint:-) Nei, jeg er enig i at det er viktig å forsøke å tenke positivt. Jeg tror jeg avslutter med å si at jeg er enig med deg, men at det er lov å bruke sunn fornuft også. Noen ganger er magefølelsen riktig. Andre ganger feil. ''Nå sier du mot deg selv litt. Jeg husker en tråd hvor jeg fikk veldig mye støtte av deg (under et annet nick) fordi verken jeg eller du kunne forstå hvordan han tenkte. '' Om jeg husker ca riktig dreide det seg om handlinger som i hvert fall i mitt hode sorterer under kategorien, "Slikt gjør man bare ikke, _aldri_!" Og tankegangen som ligger bak noe slikt vet jeg ikke en gang om jeg vil skjønne. Jeg opplever ikke det helt sammenlignbart med en unnlatelsessynd som går på å ikke skjønne hennes behov for alternativt bosted en stund og/eller at han bør tilby dette ubedt. Men det er jo hyggelig at du har hatt nytte av noe av det jeg har skrevet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''Med andre ord, denne situasjonen krever ikke tankelesning.'' Kanskje fyren burde forstått at kjæresten trengte et sted å bo denne uka, kanskje, kanskje ikke, men selv om han kanskje burde forstått dette, er det ingenting som tilsier at han lyttet. Hvis han er som mannfolk flest lukket han øra og sa ha og ja da hun begynte å legge ut i det vide og breie om badet sitt, så det er også en mulighet - han har ikke fått det med seg. Om så er tilfelle er jeg overasket over at de ennå er et par. De fleste merker når de over hodet ikke blir tatt på alvår. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Du kjenner kjæresten din og forholdet dere imellom best, men jeg syns også det er pussig å ikke tilby deg å bo hos han mens dette pågikk. Det er ikke akkurat rakettforskning å forstå at denne situasjonen medførte vanskeligheter for deg, og siden dere har vært kjærester i ett år, syns jeg det er desto meir underlig. Når det er sagt, fatter jeg heller ikke hvorfor du ikke kunne spørre han rett ut, du har sikkert hatt utallige anledninger til det. Tror du enten må oppfordre til åpen dialog, eller svelge stoltheten og godta disse sidene hans, eller revurdere forholdet om dette er et mønster. Understreker at jeg ikke har lest heile tråden, og ønsker dere all mulig lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''Nå sier du mot deg selv litt. Jeg husker en tråd hvor jeg fikk veldig mye støtte av deg (under et annet nick) fordi verken jeg eller du kunne forstå hvordan han tenkte. '' Om jeg husker ca riktig dreide det seg om handlinger som i hvert fall i mitt hode sorterer under kategorien, "Slikt gjør man bare ikke, _aldri_!" Og tankegangen som ligger bak noe slikt vet jeg ikke en gang om jeg vil skjønne. Jeg opplever ikke det helt sammenlignbart med en unnlatelsessynd som går på å ikke skjønne hennes behov for alternativt bosted en stund og/eller at han bør tilby dette ubedt. Men det er jo hyggelig at du har hatt nytte av noe av det jeg har skrevet. mvh Der ser du hvor forskjellig man kan se ting. Her er jeg nok fremdeles ganske farget av hvordan vi selv hadde det første året. Jeg tror den første tiden er viktig for hvordan man senere takler ting. Hvis et forhold starter dårlig, ville jeg hatt store problemer med å takle større ting som kan komme senere. Sannsynligvis hadde vi dag ikke hatt 20 år bak oss, om jeg følte at noe så grunnleggende som omsorgen ikke var til stede. En ting er å være sammen med en som har bein i nesa, men hvis han i tillegg ikke brydde seg om hvordan vi hadde det, ville det ikke gått. Min mann var hellig overbevist om at dette ville bli noe bra for oss alle, men han skjønte nok også at jeg "ikke så skogen for bare trær". Jeg så bare hindringer, mens han er den løsningsorienterte. Dette visste han. Han ville ihvertfalll tilbydd meg å bo hos han, hvis jeg manglet do og dusj. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nei, men du sa "deres art" og jeg har jo sagt meg enig med henne og det var meg du svarte:-) Ah, ja. Jeg synes en del av dere er ganske umulige med deres tvetydighet og mellomlinjene-ordforråd. Greit nok at dere snakker litt mellom linjene, dette er sjelden vanskelig å tyde. Problemet oppstår når dere tror at vi også gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ''Hvis han er som mannfolk flest lukket han øra og sa ha og ja da hun begynte å legge ut i det vide og breie om badet sitt, så det er også en mulighet - han har ikke fått det med seg.'' Håper du ironiserer nå, viss ikke syns jeg du generaliserer og stiller dine medbrødre i et svært så ufordelaktig lys.. Samt at min nesegruse beundring for deg får seg en kraftig sprekk ;-) Det var på tide jeg fikk denne nesegruse beundringa di ned på jorda igjen, ja. Nei, altså. Jeg er en god lytter så lenge dere holder kjeft under fotballkampen. Men med mindre det er mer som gnager i jenta over enn akkurat dette, kan jeg forstå at fyren ikke forsto, og reaksjonen hennes, der hun revurderer forholdet basert på eget tåkeprat, synes jeg er ganske spinnvill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/354100-forventer-jeg-for-mye/page/9/#findComment-3036860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.