Gå til innhold

graviditet og bruk av antihistamin

Anbefalte innlegg

Gjest antihistamin

Hei, jeg er gravid i uke 6+2 nå og sliter med nattesøvnen. Våkner flere ganger om natten og kan ligge våken i mange timer før jeg sovner igjen. Fastlegen min har gitt meg resept på Phenergan tab 25mg, som et slag sovemiddel. Dette er jo et antihistamin og jeg fikk inntrykk av at legen ikke var 100 % sikker på effekten av dette preparatet på fosteret. Hva er dine tanker / erfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354144-graviditet-og-bruk-av-antihistamin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan trygt bruke Phenergan. Det er et velkjent medikament som har vært brukt i mage år, ikke minst i forb. med svangerskapskvalme. Det skal ikke brukes i de siste tre måneder av svangerskapet, men du får se om du har behov for sovemedisin til den tid. Lykke til med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...