Gå til innhold

ulykkelig forelsket...

Anbefalte innlegg

totalt grønn

Ble kjent med en gutt via nettet for 3 måneder siden. Vi skrev lange brev til hverandre hver dag i en måned før vi møttes. Jeg har vært singel i 2 1/2 år, og klar for et forhold. Noe han ikke er, siden et langt forfold ble slutt i påsken. For en stund siden ble vi enige om å bare være venner. Vi sender ofte meldinger, nesten hver dag. Han ringer også veldig ofte, og da prater vi sammen leeenge.

Han spurte for et par uker siden om venner kunne sitte i armkroken til hverandre...så da har vi gjort det noen ganger. Veldig koselig. Og det synes han også. Han strøk meg masse på armen, koste med fingrene mine, strøk meg på låret og han luktet ofte på håret mitt...Det var vel etter det at jeg har fått problemer med å se på han som "bare en venn".

Prata mer sammen, og han sa:

"For å være ærlig, så tror jeg vi passer best som venner, i hvertfall det jeg tenker nå. Sliter med å komme over det forriege forholdet, så har lagt alt sånn på vent.".

Da vi prata sammen på telefon dagen etter, sa han i en setning at "...vi har ikke kjent hverandre så lenge enda...".

Han har også sagt at han kanskje ble litt vel bløt til tider...men han vil fortsatt at jeg skal sitte i armkroken hans...

Er veldig forvirra om dagen:S Er det noe håp at det kan bli noe mer om noen måneder? Han er en veldig god venn, så vil ikke miste han som venn heller! Kanskje jeg bare tolker ting sånn som jeg vil at det skal være..eller at jeg så inderlig vil pga at han er den han er. Men siden jeg tenker på han konstant...blir superglad når han ringer/sender sms, er jeg forelsket. Off:(

Noen gode råd her inne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354187-ulykkelig-forelsket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verinoca

Han skjønner kanskje ikke hvor forvirret du blir når han vil ha deg i armkroken, han liker sikkert den fysiske kontakten. Kan du være ærlig og fortelle ham at du må ha mer avstand, i det minste fysisk, om du skal klare å være venner?

Om jeg har forstått deg korrekt, da. Skjønner at du ikke har lyst å falle hardere for ham når han ar gjort det klart at han kun ønsker vennskap... Om det er håp for noe mer er helt umulig å si på generelt grunnlag, men avstand er vel stikkordet også her, for å få svar på det - når han ikke lenger har deg i armkroken vil han kanskje reflektere mer over hva han vil.

Dessuten, hva snakker han/dere om? Er det dere to, snakker han om bruddet med eksen, framtidsdrømmer generelt eller er du nevnt..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354187-ulykkelig-forelsket/#findComment-3037462
Del på andre sider

totalt grønn

Han skjønner kanskje ikke hvor forvirret du blir når han vil ha deg i armkroken, han liker sikkert den fysiske kontakten. Kan du være ærlig og fortelle ham at du må ha mer avstand, i det minste fysisk, om du skal klare å være venner?

Om jeg har forstått deg korrekt, da. Skjønner at du ikke har lyst å falle hardere for ham når han ar gjort det klart at han kun ønsker vennskap... Om det er håp for noe mer er helt umulig å si på generelt grunnlag, men avstand er vel stikkordet også her, for å få svar på det - når han ikke lenger har deg i armkroken vil han kanskje reflektere mer over hva han vil.

Dessuten, hva snakker han/dere om? Er det dere to, snakker han om bruddet med eksen, framtidsdrømmer generelt eller er du nevnt..?

Han har i hvertfall ikke gjort noe slemt mot meg med vilje har han sagt. Han liker nok den fysiske kontakten ja. Savner fysisk kontakt jeg også, men vet at jeg burde ha det på avstand...lettere å holde tankene mine til vennskap da. Får prøve tid og avstand. Vanskelig, men kanskje det beste for min egen del. Det er uansett for tidlig for han å gå inn i et forhold nå, da han fortsatt sliter med å komme over eksen.

Vi snakker om alt mellom himmel og jord. Tidligere, da vi skrev brev til hverandre, ble det snakket om småbruk og at han ville satse på ei jente fra ".....". Altså meg. Var vanskelig å kjøpe småbruk alene.

Vi har prata litt om våre tidligere forhold, men holdt det enkelt. Altså, ingen detaljer. Men så ble han plutselig usikker på følelsne sine. Det føltes helt riktig, men så kunne det også føles heilt feil, som han sa. Er veldig dårlig på å lese ting riktig (dårlig selvtillitt), men han har tidligere flørta med meg i meldinger.

Han er dessuten veldig glad i vennskapet vårt, og var redd for at jeg ville avslutte vennskapet. Det var da jeg var usikker. Trodde jeg fikk litt orden på tankene mine, og sa at je nok bare hadde trodd at jeg var forelsket og at jeg aldri hadde falt for han. Noe jeg jeg har innsett at er feil...og sa på fredag at jeg hadde tatt opp igjen kontakten med en annen...noe jeg har gjort, men jeg klarer ikke å prate med han andre, da jeg har han i tankene. Ringer han i kveld, får jeg si at jeg ikke tenker noe mer enn vennskap med han andre.

Går på skole på deltid et stykke unna der jeg bor, men det er i nærheten av der han bor, så fikk nøkkel tidligere i høst. Bor der de ukene jeg er på skolen. Kjøpte rammemadrass til meg så jeg skulle ha noe å sove på. Fant ut at å dele dobbelseng ble litt rart:P

Veldig snill gutt...er det noe rart at jeg har falt for han...venter litt å ser, men blir jeg mer betatt må jeg jo bare si det til han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354187-ulykkelig-forelsket/#findComment-3037473
Del på andre sider

hei.

høres ut som en fin gutt. Men ærlig talt, du har bare kjent han i 3 mnd. Du kan umulig kjenne han "godt" allerede. Du har en god følelse, og du er forelska. Dette forholdet - vennskap eller noe mer, er fremdeles i startgropa. Han har sagt han trenger tid, og er kun ute etter vennskap (foreløpig). Han tør ikke tilby deg mer, siden han tydeligvis godt kjenner at han savner eksen for mye.

Det beste hadde nok vært å holde litt mer avstand, så får han komme til deg når følelsene er riktig. Nå er han kanskje mer i en sånn "ikke ferdig med ex, men godt å ha noen"-fase? Synd hvis det er deg som blir "suttekluten" mens han kommer over sin ex. Da er det bedre å holde avstand til han får orden på følelsene sine, og evt. være der når han er klar for KUN deg. Det har du fortjent.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354187-ulykkelig-forelsket/#findComment-3037763
Del på andre sider

totalt grønn

hei.

høres ut som en fin gutt. Men ærlig talt, du har bare kjent han i 3 mnd. Du kan umulig kjenne han "godt" allerede. Du har en god følelse, og du er forelska. Dette forholdet - vennskap eller noe mer, er fremdeles i startgropa. Han har sagt han trenger tid, og er kun ute etter vennskap (foreløpig). Han tør ikke tilby deg mer, siden han tydeligvis godt kjenner at han savner eksen for mye.

Det beste hadde nok vært å holde litt mer avstand, så får han komme til deg når følelsene er riktig. Nå er han kanskje mer i en sånn "ikke ferdig med ex, men godt å ha noen"-fase? Synd hvis det er deg som blir "suttekluten" mens han kommer over sin ex. Da er det bedre å holde avstand til han får orden på følelsene sine, og evt. være der når han er klar for KUN deg. Det har du fortjent.

Lykke til!

Ja, du har helt rett! Bare så forvirra for tiden...litt fysisk avstand er nok best for min egen del også, da klarer jeg kanskje å sortere tankene mine litt. Og skulle det ikke bli noe mer enn vennskap, så håper jeg at jeg klarer å takle det. Da var det rett og slett ikke meningen at det skulle bli oss to, da er det andre der ute som passer bedre...Han bryr seg for mye til at jeg blir en "sutteklut", så det er ikke noe han gjør bevisst i hvertfall. Får ta det som det kommer, er jo i grunn ingenting annet å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354187-ulykkelig-forelsket/#findComment-3037814
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...