Gå til innhold

Hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Snakk sammen om hva dere vil med forholdet. Siden har nesten bor hos deg, så kan han vel flytte inn offisielt?

Så kan han leie ut eller selge leiligheten sin.

Når dere offisielt bor i lag er det lettere å dele utgifter.

Nå, når han har egne utgifter også- så er det sikkert rart for han å skulle dele strøm/mat/etc i to.

Fortsetter under...

Da synes jeg du skal få en del av eierskapet over på ditt navn også, tilsvarende det du betaler på lånet. Om det en dag skulle bli slutt har du ellers ingenting igjen for dette.

jeg betaler ikke på lånet hans. pengene jeg betaler inn setter inn settes inn på en konto som går til ting som feks blir ødelagt...

Vi har ikke "blitt enig om noe", men det har blitt til at de er hos oss... -Er vel både fordi vi har det kjekt sammen og fordi det er praktisk for de å være hos meg pga badet.

Han skal starte på badet snart.. men det har han sagt et halvt år..

Selvsagt er det praktisk å snylte på deg, mens han kan feite kontoen sin.

Du må stille helt konkrete og "usnille" krav. Får det ham til å flykte, var han likevel ikke noe å samle på.

mvh

Har snakket med ham.. Han er enig i at han skal dele på utgiftene til mat, men ikke dele likt.. Strømregninga.. Ja, han kan vøre med på den, men ikke halvparten av den.. kun deler av den...

Jeg fikk sjokk..

Det der høres ikke ut som hverken "verdens snilleste kjæreste" eller "godheten selv".

Det høres ut som en som er villig til å utnytte deg økonomisk.

Du bør snarest gi han et ultimatum med hvor mye han skal betale for seg for å spise din mat, slite på dine møbler og hvitevarer - for ikke å nevne ditt hus. Bruke din strøm og ditt varmtvann. Han bør betale minimum halvparten av strømmen og et gjennomsnittlig matbudsjett, pluss minimum 2000,- i husleie.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...